Menu

Cart
A+ A A-

Advance Paris PlayStream A5 integrált erősítő/hálózati lejátszó

 

Komoly változás történt a francia gyártó integrált erősítő sorozatában, melynek a kettő új olcsóbb tagja immár valódi audio központtá válva streamer is lett egyben az eddigi „szimpla” erősítő helyett és ennek okán vadonatúj elnevezést is kapott.

Az Advance Paris legfontosabb momentumként azt hangsúlyozza a PlayStream A5 és A7 elnevezésű típusokkal kapcsolatban, hogy tervezésük során a jó minőségű és kellően nagy teljesítményű integrált erősítő és a nagy felbontású, teljes értékű streamer házasítása volt a legfőbb célkitűzés. Ennek megfelelően a két készülék egyaránt egy AB osztályú erősítő, egy minőségi DAC, egy FM/DAB+ tuner és egy hálózati lejátszó jól sikerült kombinációja, nem mellesleg nagyon kedvező áron.

Az aktuális (teljes méretű) integrált erősítő választék belépő típusának számító PlayStream A5 kiváló minőségű, válogatott alkatelemekből felépített 2×80 W (8 Ohm) teljesítményű AB-osztályú erősítővel rendelkezik, amely jóval izmosabb, mint a korábbi alapmodellé volt, és így nagyobb terekben és esetlegesen érzéketlenebb hangsugárzókkal való használatra is alkalmassá teszi. Nagyobb társaihoz hasonlóan a High Bias áramkörnek köszönhetően az első wattok az A5 esetében is A-osztályhoz hasonló módon szólalnak meg. A különféle digitális jelek feldolgozását és analóggá alakítását Wolfson WM8740 és Asahi Kasei AK4113 chipek végzik hozzájuk illő minőségi áramköri környezetben.

A készülék hálózati lejátszó része Ethernet és Wifi kapcsolaton keresztül egyaránt használható és a Spotify, Deezer, Qobuz, Tidal, TuneIn, iHeartRadio, vTuner és Napster szolgáltatások mindegyike elérhető vele. Az okostelefonon, táblagépen, számítógépen, külső NAS-on vagy otthoni hálózaton tárolt zenei könyvtárak tartalmai szintén kényelmesen lejátszhatók a készülékkel. A gyártótól megszokott módon beépített Bluetooth egység nincs az erősítőben, amennyiben valaki ilyen módon is szeretné használni, az X-FTB01 és X-FTB02 Bluetooth vevőket tudja megvásárolni hozzá. (Ahogy a MyConnect 150-nél írtuk, a gyártó az X-FTB01-et sok esetben grátisz mellékeli a készülékeihez.) A PlayStream A5 egyéb felszerelései közé tartozik még az FM/DAB+ tuner, amitől valójában már nem is csak erősítő, hanem egy receiver, gazdag csatlakozó felületén pedig line RCA, Phono MM és optikai illetve koax digitális bemenetek, valamint USB port is található.

 

 

A készülék szintén megújult külső megjelenése szerintem sokkal esztétikusabb, mint az elődöké volt. A klasszikus és a modern stílusjegyeket ötvöző kompakt méretű kék VU mérők már nem kápráztatják a szemeket, mint a régebbi változatok, a fehér fénygyűrűvel kiemelt alumínium kezelőszervek pedig főleg este nagyon kellemes és hangulatos látványt nyújtanak. A hangerőszabályzó benyomva tartva bemenetválasztóként is funkcionál, az előlap alsó részén sorba rendezve megjelenő, praktikus érintőkapcsolóként működő kék fényű bemenet nevekkel azonban már direktben is lehet váltogatni közülük. A kettő VU méter között egy kis kijelző található, ami az általános fény-harmóniába tökéletesen illeszkedő fehér digitekkel mutatja a kiválasztott bemenetet és egyéb információkat.

 

 

Következetes módon nagyjából bemenettől és forrástól függetlenül a PlayStream A5 az Advance Paris aktuális erősítőinek auditív jellegzetességeit mutatja, ami lényegében a korábbi nagyon kellemes és lágy hangzás kicsit konkrétabb, racionálisabb és határozottabb változatát jelenti. A MyConnect150-hez hasonlóan ez a készülék is kellő erővel és határozottsággal ötvözi az alapvetően azért továbbra is barátságos és kifinomult előadásmódját, a korábbi belépő típus 50 Wattjához képest a mostani 80 Watt pedig érezhetően erőteljesebb, testesebb és dinamikusabb megszólalást biztosít számára.
Jazzen és popzenéken finoman pulzáló, testes és oldott hangulatú megszólalást nyújt izmos és erőteljes basszussal. Ritmikailag egyértelműen frissebb, mint az elődje volt, és ugyanez igaz a dinamikájára és a basszusjátszó képességére is. Megnövekedett erejének köszönhetően a szub tartományok is jóval energikusabban szólalnak meg, doboz függvényében gyakran akár egészen sub-wooferes érzetet keltve. A hangzása a gyártóra mindig is jellemző módon zavaró hibák nélküli, egészséges és kiegyensúlyozott, és érzésem szerint minden szempontból az árkategóriáján túlmutató színvonalú. Ráadásként nem instant sziporkázással és egy-egy szuper jellemzővel akar lenyűgözni, hanem csak teszi a dolgát és hagyja, hogy a hallgató szépen felfedezze a hangzásában rejlő szépségeket és különféle pozitívumokat. A zongora-szaxofon duó szaxofon tagjának megszólaltatása különösen életszagú és meggyőző, a nagyobb teljesítmények köszönhetően pedig a zenésznek jókora tüdeje is van, így a hang és a levegő az erősebb fújásoknál dinamikusan áramlik a hangszórókból, míg a másik oldalon a halk, szinte elfúló kis hangocskáknál egészen bensőséges hangulatot kelt. A partner zongora gazdag hangszínkészlettel és felhangrendszerrel zenél, a magasabb regiszterekben egy enyhe grízességgel, ami a sok pozitívum mellett azért jelzi, hogy még a belépő szinten vagyunk, a „nagyok” simaságáért pedig sajnos továbbra is többet kell fizetni. Érdekes módon ettől az enyhe karcosságtól a hangzás egyben valóságosabbnak is tűnik, és még a sok finomság ellenére sem lesz rózsaszínű cukormáz érzetem.
Akusztikus hangszeres és klasszikus műfajokon az erősítő határozott megszólalásában egyértelműen a zeneiség dominál, a helyükön lévő hifi paraméterek pedig szürke eminenciásként dolgoznak a „háttérben”. A különféle hangszerhangok szépen formáltak, valóságos hangszínűek és kifinomultan realisták, sok levegővel és méretes színpadon elhelyezve. Verdi Macbethjének feszült és fenyegető hangulatot keltő rezeseiben van réz rendesen, a tutik súlyosak, az attak pedig kellően erőteljes ahhoz, hogy összerezzenjek tőle. Jó lesz, ez, érzem! Az érzelmes hangvételű hegedűk, az énekesnők, az ezüstös fuvolák és a szoprán kórusok megszólaltatása szerintem kategóriáján felüli, míg Vivaldi muzsikájának rafinált dallamai a zeneszerző szándékához hűen egészen varázslatosak az A5 értő tálalásában.
Pop és rock zenéken, valamint sztereó mozizáson a gazdag hangszín világ és az egységesség mellett a dinamizmusé a főszerep, az elődökhöz hasonlóan továbbra is jóindulatú karakternek köszönhetően pedig még például az opcionális (amúgy ennek a dobozában is volt egy ajándékba) Bluetooth egység által fogadott tömörített zenék legtöbbje is jól hallgatható módon szólalt meg.

Ajánlás

A kvázi elődjénél jóval nagyobb teljesítménnyel határozottabbá, energikusabbá és dinamikusabbá tett PlayStream A5 már pusztán erősítőként nézve is bőven megéri az árát, ha pedig mindehhez hozzávesszük, hogy egy teljes értékű hálózati lejátszó is egyben, már igazi Best Buy készülékké válik, amelyen a tulajdonos még a szemeit is elégedetten legeltetheti az esti hangulatos zenehallgatás közben.

 

Advance Paris PlayStream A5


Teljesítmény: 80 W (csatornánként, 8 Ohm)
Frekvencia átvitel: 20 Hz- 80 kHz (+/- 3 dB)
THD: <0,004 %
Jel/zaj arány: > 98 dB
Optikai digitális bemenet: PCM 24 bit/ 96 kHz
Koaxiális digitális bemenet: PCM 24 bit/192 kHz
USB audió PCM: 24 bit/32 bit 44,1 kHz – 384 kHz
USB audió DSD: 2,8 MHz (DSD64)-DOP/5.6 MHz,
(DSD128)-DOP/11,2 MHz (DSD 256)-DOP
Méretek: 430×135×370 mm
Tömeg: 8,1 kg
Ár: 319.990,- Ft

 

Forrás: Hifipiac.hu

AudioQuest Rocket 33 és Rocket 44 hangfalkábelek tesztje

Korábbiakban már kipróbáltuk az AudioQuest néhány, alacsonyabb kategóriásnak mondható, mégis remek ár/érték arányú hangfalkábelét. E tesztünkben tovább lépünk, és megvizsgáljuk, mit kínálnak a gyártó valamivel nagyobb, Rocket 33 és Rocket 44 fantázianevű modelljei.

 

 

Bevezetés

 

Az AudioQuest Rocket szériás hangfalkábelek mindegyike különféle opciókkal, eltérő kialakítással rendelhető meg. A mi tesztalanyaink banándugóval szereltek voltak, a Rocket 33 összetétele 64 % tömör PSC (Perfect Surface Copper) valamint 36 % szintén tömör LGC (Long-Grain Copper), míg a Rocket 44-nél 67 % tömör PSC+ (Perfect Surface Copper+) és 33 % tömör PSC (Perfect Surface Copper) az arány, természetesen mindkettő oxigénmentes.

 

 

 

 

Létezik kettős kábelezésre alkalmas kivitel is, a banándugók helyett pedig választhatunk Multi-Spade villát is, ha az előbbi opciót a hangsugárzónk nem pártolja, vagy ennek a használata a kényelmesebb a számunkra. A Rocket 33 aranyozott, míg a Rocket 44 ezüstözött Z-dugókkal szerelve került hozzánk. Mindkét kábel irányított, amit a megfelelő végen a csatlakozókon a "Speaker" felirat jelez, sőt még a jobb-bal oldalt is jelölték. A tesztalanyok hosszúsága 2x3 m-es volt, de természetesen gyakorlatilag bármilyen méretben kaphatóak.

 

 

 

 

Belül mindkettőben "Double Star Quad", koncentrikus szerkezetet találunk, a kettő közötti különbség a szigetelésben, illetve a belső vezetőszál keresztmetszetében rejlik elsősorban. A Rocket 44 fekete-zöld szövet, vagy fekete CL3 PVC köpeny kap zöld csíkkal, míg a Rocket 33 fekete-vörös szövet, vagy fekete CL3 PVC köpenyt kapunk, de már vörös csíkkal. Ezen túlmenően a vezetők keresztmetszete a Rocket 44 esetében 13 AWG (2,63 mm2) szálanként, míg a Rocket 33 14 AWG (2,08 mm2). A Rocket 33 SureGrip 300 BFA/banándugóval lett ellátva, míg a Rocket 44-re az 500-as sorozatú banándugó került.

 

 

 

 

Tesztkörnyezet, tesztzenék

 

Teszteszközeink közt Naim, Krell, Parasound és Luxman elektronikák, valamint Focal, Monitor Audio, Triangle és Sonus faber hangfalak szerepeltek. A vizsgálatot megelőzően mindkét hangfalkábelt alaposan bejárattuk a már jól bevált IsoTek lemezünkkel, hanganyagból is olyanokat választottunk, amelyek ilyen esetekre is tökéletesek, viszont a hétköznapokban is bárki szívesen hallgatja azokat. Így került a lejátszóba a Rolling Stones - Greatest Hits lemeze, ami DSD remaster, felfrissítettük emlékeinket azon a téren, hogy Tori Amos hogyan is játszott a Deutsche Gramophone kiadó vezénylése alatt, de előkerült a Megadeth remasterelt és egyszerre remixelt egyik albuma is, ahogyan nem feledkeztünk meg Petrucciani zongora virtuozitásáról sem, de a Négy Évszak SACD változata is előkerült.

 

 

 

 

Az összehasonlító kábeltesztek nem úgy zajlanak le, mint elektronikáknál. Azok esetében sokszor gyorsan lehet dönteni, majd belemerülni a zenehallgatásba, hangfalkábeleknél azonban más a helyzet. Itt a teszt sokkal nagyobb odafigyelést igényel, hiszen a sokszor rejtett apróságokat zömmel csak koncentrálva fedezhetjük fel. Mindkét kábel kiegyensúlyozott, egyik irányba sem húzó karakterű. A dinamika-tartományt is megtartják, viszont elsőre nem nyújtanak semmi igazán érzékelhetőt, pontosabban definiálhatót. Ez tulajdonképpen nem baj, hiszen a hangfalkábelek elsődleges szerepe az, hogy ne változtassanak az elektronikák hangképén, csupán hozzák ki abból a legtöbbet, illetve a lehető legjobban szolgálják ki a hangsugárzónkat.

 

 

 

 

A mélytartomány egyértelmű, pregnáns és megfogott volt, ahogy a magashangok is tisztán szólaltak meg mindkét kábellel. Különbséget hosszas és többszöri hallgatás után a térmélységben fedezünk fel, a Rocket 44 előnyére. A hangszínpad oldalirányú kiterjedéséből nem vesznek el a kábelek, megkaptuk a rendszerünkön megszokott hatalmas teret, a hangok szépen léptek ki a szoba falai közül, a Rocket 44 pedig valamivel több részletet mutatott és picit folyékonyabb megszólalást produkált. Érezhető volt a különböző eljárású technikával masterelt vagy felújított zenék közötti minőségi különbség is, de korántsem annyira határozottan, mint azt megszoktuk. Az akusztikus felvételek kellő természetességgel szóltak, ahogyan a zongora hangja is. Az elektromos gitárok is pont annyira voltak fémesek, mint ahogyan szeretjük azokat. Keményen lecsaptak, némi gríz is vegyült a húrok közé, de a pontosság stabil volt mindvégig, bizony nem tévesztettek a zenészek. Nagyobb hangerőn sem változtatott az arculatán egyik Rocket sem, egyszerűen csak követték a terjedelmesebb energiafolyamot, mindazt pedig figyelemmel, és fegyelemmel, tehát nem engedték ki a gyeplőt a kezük közül, de nem is változtattak az előadás karakterén. Levegőből pont eleget kaptunk, több nem is kell a zenészeknek, így marad ugyanis meg az egységességük, de nem zavarták egymást semmiben az előadás során.

 

 

 

 

Összegzés

 

Az AudioQuest Rocket 33 és AudioQuest Rocket 44 hangfalkábelekről elmondhatjuk, hogy kategóriájuknak stabil darabjai, de annál talán még valamivel magasabb szintű rendszerben is megállhatják a helyüket. Ez már bőven az audiofil kategória, de meg merjük kockáztatni azt is, hogy akár a high end alsó szegmensében is szépen teljesítenének, nagyobb előrelépéshez bizony mélyebben kell a pénztárcánkba nyúlnunk. Kiemelten lényeges, hogy nem húznak egyik irányba sem, kiegyensúlyozott, a tartományokat szépen megjelenítő hangjukkal igazán elégedettek voltunk. A két kábel hangzását tekintve csak gondolatnyi pozitív eltérések vannak a drágábbik javára, de könnyen meglehet, hogy egy bizonyos rendszerben vagy fülnek ezek is mérvadóak lehetnek. Mivel kialakításuk igényes és esztétikus, nem merevek, könnyen kezelhetők, bátran ajánljuk minden olyan enteriőrbe, ahol lényeges, hogy kábeleink is jól mutassanak amellett, hogy szépen is szólnak. A két Rocket esetében ugyanis találkozik a külcsín és a belbecs, ráadásul kategóriájukban abszolút korrekt áron.

 

Audioquest Rocket 33

Műszaki adatok



Szerkezete: Double Star-Quad
Vezető anyaga: 64 % tömör Perfect Surface Copper (PSC) és 36 % tömör Long-Grain Copper (LGC) vezető
Vezető keresztmetszete: 14 AWG/2,08 mm2
Külső köpeny: CL3 PVC
Csatlakozók: SureGrip 300 BFA/banándugó vagy Multi-Spade villa

 

 

Mérleg

 

+ Kiegyensúlyozott hang, nem húz sem mélybe, sem magasba

 

+ Dinamikus megszólalás

 

+ Puha, könnyen kezelhető kialakítás

 

+ igényes megjelenés

 

- Kissé fedett közép és magas-közép tartomány

 

Szubjektív vélemény




Hangminőség: 4
Kivitel: 5
Kezelhetőség: 5
Ár/érték arány: 4,5

 

 

 

AudioQuest Rocket 44

 

Műszaki adatok



Szerkezete: Double Star-Quad
Vezető anyaga: 67 % tömör Perfect Surface Copper+ (PSC+) és 33 % tömör Perfect Surface Copper (PSC) vezető
Vezető keresztmetszete: 13 AWG/2,63 mm2
Külső köpeny: CL3 PVC
Csatlakozók: 500-as sorozatú banándugó/Multi-Spade villa

 

Mérleg

 

+ Dinamikus, kiegyensúlyozott, nyitott hangkép

 

+ Kevésbé fedett magas-közép, tiszta magastartomány

 

+ Érezhető térmélység és nagyobb hangszínpad

 

+ Könnyű kezelhetőség, praktikus kialakítás

 

Szubjektív vélemény




Hangminőség: 4,5
Kivitel: 5
Kezelhetőség: 5
Ár/érték arány: 4,5

 

Forrás: AV-Online.hu

Marantz Melody X – Az elődök nyomában

A nagy múltra visszatekintő gyártó folytatva az elődök (M-CR610 és M-CR611) sikerét, egy igazi svájci bicskát tett le az asztalra, az utód Marantz X M-CR612 hálózati CD rádióerősítővel.

 

 

Egy igazi mindenes a szó legjobb értelmében! Remekül ötvözi a hagyományos micro és a különálló egységekből összeállított sztereó rendszerek legjobb tulajdonságait, mindezt bőséges szolgáltatás kínálattal megtoldva. A HEOS multi-room kompatibilis Marantz M-CR612 valóban az ideális kompromisszum lehet a helytakarékosság, jól felszereltség és a minőségi hangkeltés terén.

Megjelenés


A mindössze 3.4 kg tömegű, 28 cm széles, 11 cm magas és 30 cm mély készülék nem valószínű, hogy problémát fog okozni az elhelyezés szempontjából. Noha nagy melegedést nem tapasztaltunk több órás használat során sem, azért érdemes ennek a készüléknek is teret hagyni, hogy levegőhöz jusson. A készülékházat a már megszokott Melody stílus jegyében tervezték, a jellegzetesnek mondható Marantz formavilággal (legömbölyített szélek, íves előlap, függőleges bemélyedések) és a pezsgő mellett fekete színben is kapható. A készülék burkolata ugyan műanyag és nem alumínium, de ez ne tévesszen meg senkit, mert ebben az esetben is minőségi anyagról beszélünk. Az igényesen kidolgozott előlapan, ésszerűen helyezkednek el a legfontosabb kezelőgombok, úgymint a ki-bekapcsolás, hangerő szabályozás, input gomb.

 

 

A nagyméretű OLED kijelző kellően informatív, megjeleníti az előadót, az albumot, az adott számot és az időtartamot, egyúttal óraként is használható készenléti állapotban. Apró, de szerintünk zseniális esztétikai/hangulati elem a kijelző két széle mentén függőlegesen végig futó, diszkréten az előlapba süllyesztett LED világítás, ami természetesen kikapcsolható. Az előlapról csak a hagyományos USB csatlakozót hiányoltuk, de a temérdek vezeték nélküli csatlakoztatási lehetőség miatt ez lehet, hogy nem fog sokaknak hiányozni. A készülék hátlapja szintén átgondolt: A hangfal csatlakozók mellett található két optikai bemenet, egy analóg bemenet és egy analóg kimenet, egy opcionális subwoofer kimenet (ha mélyládával szeretnék kiegészíteni a hangfalpárunkat), FM és internetrádió antenna csatlakozó, egy USB és egy Ethernet aljzat. Szőrszálhasogatásként egy koaxiális csatlakozót hiányoltunk csak.

 

 

Szolgáltatások és kezelés


A kor elvárásainak megfelelően a Marantz M-CR612 gyakorlatilag minden fontos zenei streaming szolgáltatást támogat. A könnyen kezelhető készüléken a gyors csatlakozást követően egyből megszólalt a telefonunkról vezérelt Spofify, Tidal, Deezer, TuneIn Internet Radio vagy az AirPlay 2, köszönhetően a gyakran frissített HEOS alkalmazásnak. A Wi-Fi és Bluetooth mellett rendelkezésünkre áll a HEOS multi-room rendszere is, amivel a készülék gyakorlatilag zóna-lejátszóként is funkcionálhat, hiszen más HEOS-képes hangsugárzókkal párosítva, egyszerre több helységben szólaltathatjuk meg kedvenc zeneszámainkat. Ha valaki hangalapú vezérlésre vágyna, annak biztosított a Google Assistant, az Amazon Alexa vagy az Apple Siri (az Apple csak angolul tud). A készülékhez mellékelt távirányítót kiválthatjuk a tévéjével, ha azzal akarjuk használni.

 

 

Minőségi hangélmény


Elérkeztünk a legfontosabb részhez. Mit is tud nyújtani hangminőség terén egy ilyen sokoldalú, kompakt kis készülék? Sokat! A D osztályú erősítővel szerelt készülék 2 x 60 Watt teljesítmény leadására képes 6 ohmon, ami közepes méretű helység kiszolgálására is elegendő lehet. Lehetőség van ugyanakkor két pár hangsugárzóval is összekötni a berendezést, ekkor azonban csatornánként 30 Watt teljesítménnyel kell beérni, ami persze hagyományos zenehallgatáshoz még elmegy. Ennél az installációnál a hangfalpárok hangereje külön is szabályozható. Egy pár hangsugárzó használatánál a bi-amping (kettős erősítés) mód is választható, vagy a Parallel BTL mód bekapcsolásával, egy csatornát négy erősítő tud meghajtani (alapesetben egy csatornára két erősítő jut), amivel a teljesítmény is növelhető. A hangminőség javítása céljából érdemes alkalmazni a Source Direct funkciót, ami a hangszín szabályozást hivatott kikapcsolni.

 

 

Ha veszteségmentes zenei állományokat óhajtunk hallgatni, akkor érdemes a Wi-Fi és a Bluetooth kapcsolatokat kilőni. Az M-CR612 ekkor csillantja meg igazán mire is képes! Jó hangfalakkal párosítva a karakterisztikája finom, légies, a részletek is jól elkülönítve jelentek meg, s a kellő dinamizmust sem hiányoltuk. Hank Marvin „Oxygene 4” feldolgozása remekül szólt, talán a tér mélység érzete hiányzott egy kicsit, de a hangszerek megszólalása kellően szeparált volt (nyilván más hasonló kategóriájú termékkel összehasonlítva). Chopin játékos szonátáit egyaránt élvezettel hallgattuk, hol kifejezett figyelemmel, hol csak úgy háttérzeneként. Ütemesebb, elektronikus zenéknél a basszus erejét keveselltük, de ugye ez könnyen orvosolható egy opcionálisan csatlakoztatható mélyládával. A kiváló minőségű Audio CD-k és a nagy felbontású, veszteségmentes zenei file-ok hangját természetesen és lendületesen jelenítette meg a Melody X. Összességében egy kifinomult és részletező megszólalás fültanúi lehettünk, kihallva sokszor olyan apró háttérszólamokat, hanghatásokat, amiket más ebbe a termékkategóriába tartozó versenytársaknál nem érzékeltünk.

 

Ajánlott vétel?


A Marantz Melody X M-CR612 egy minden jóval felszerelt, szép megjelenésű, kompakt rendszer, ami tökéletes választás lehet kisebb méretű ingatlanokba, akár kis sztereó házi-mozi hangrendszereként a digitális optikai kimenetén televízióra kötve, multimédiás zeneközpontként vagy tömörítettlen zenei állományokkal és minőségi hangsugárzó párral belépőként a Hi-Fi hangzás világába. Bárcsak ez a hangminőség és igényesség lenne az alapkövetelmény az úton-útfélen kapható, tömegesen gyártott elektronikai eszközök piacán.

(Herskovits Tamás)

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

Vifa Copenhagen 2.0 – A letisztult szépség

Történetünk közepén az 1933-ban NC Madsen által alapított Vifa márka Copenhagen 2.0-ás prémium vezeték nélküli multiroom hangszórója áll.

 

 

 

Történetünk elején vissza kell mennünk az időben. Egészen az olaj okozta nagyívű ipari fejlődés küszöbéig. Oda, ahol az északi táj hangulata mindmáig nélkülözi a hivalkodást, ahol a dallamok a hering és fűrészpor csodálatos lélekmelengető elegyében kelnek életre, ahol a színek és anyagok a hagyományokkal együtt élnek és lélegeznek és ahol napjainkban is a dolgok egyszerűségben rejtőzködik a szépség. Valahonnan innen eredhet a Vifa Copenhagen 2.0 megjelenése is. Letisztult színek, egyenes vonalvezetés, masszív kialakítás. Nálam ugyan egy kavics szürke külsejű példány járt, de a Muzix Group kínálatában további öt pasztell hőmérsékletű szín is megtalálható.

Első benyomások


Kezdetben – bevallom őszintén – mind a külsejétől, mind a várható hangminőségétől ódzkodtam. Tartottam attól, hogy a jellegzetes skandináv külső, mennyire fog illeszkedni az otthonomba. Aztán meglepő fordulat történt. Mind a kanapéra, mind a szőnyegre, mind a párnák mellé helyezve belesimult az összképbe. Persze korábban semmilyen skandináv jelleget nem szándékoztam kialakítani az otthonomban a Vifa Copenhagen utolsóként érkezett…

 

 

Az eszközön már a dobozából kiemelve érződik a masszív felépítés, ami a préselt alumínium váznak és a Kvadrát textil borításnak köszönhető. Kicsomagolva az egyszerű Copenhagen feliratú textilzsákból, egy harmincas évekbeli női táska csücsült velem szemben. Hasonlatomra egyébként az egész életét szabás-varrással töltő anyósom is hevesen bólogatott. Jobban megnézve elől mindösszesen három nyomógombból álló -„kezelőszerv” van, amik az anyagot nem megbontva / kivágva lettek kialakítva. Megfordítva szintén puritán kép fogadott. A bal alsó sarokban három gomb (be/ki, WiFi és a Vifa Link) kapott helyet, utóbbi több hangsugárzó összekapcsolására szolgál. A gombok mellett virít a hálózati csatlakozó helye, az USB- csatlakozó és egy 3,5 mm-es analóg/optikai kombinált bemenet. Külön érdekesség, hogy USB interfész nemcsak a pendrive –ok fogadására alkalmas, hanem 2,5 és 3,5 colos merevlemezeket is elfogad.

 

 

Mi van a burkolat alatt?

Három utas, hat hangsugárzós sztereó kialakítás négy passzív radiátorral. A hangszóró szívét Texas Instruments Pure Path – hat csatornás “D” osztályú erősítő modulok képezik. A magassugárzó (2×28 mm) öntvénykosaras softdome sugárzó neodímium mágnessel, mellette öntvénykosaras, neodímium mágnessel szerelt alumínium középsugárzó (2×50 mm) kapott helyet, amin felül két lapos szendvics szerkezetű hangszóró (2×50 mm) került beszerelésre, Force Balanced (erőhatás kiegyenlítő) elrendezésben. Fontos a Newton harmadik törvényén (hatás -ellenhatás) alapuló rendszer, ami biztosítja, hogy a hangszórók által keltett rezgések teljes mértékben hanggá és nem a készülékház rezegtetésére fordítódnak. Így nagyobb hatásfokkal és nagyobb hangnyomással képes a zene megszólaltatására, miközben jelentősen alacsonyabb lesz a torzítás is. Mindehhez pedig a Kvadrat speciálisan tervezett gyapjú borítás járul, amire a gyártó kézjegyének számító nyomott logó került.

 

 

Elkezdem a hallgatózást


A bekapcsoló gombot egy picit hosszabban nyomva lehet életre kelteni a készüléket, ami a Vifa saját applikációjával (Vifa Home) semmiképpen sem akart összedolgozni. A probléma megfejtése, hogy a készülék a 2.4Ghz-en dolgozik, míg nálam 5Ghz van. Ezen gyorsan túlléptem, ugyanis a hangminőségre voltam igazán kíváncsi, így pendrive-val haladtam tovább. Az első pillanatokban már készséggel vigyorogtam, hogy meg is van a kis „prémium” dobozka gyenge pontja. Ugyanis a berakott felvétel elején sistergést, sercegést hallottam és már könyveltem is el az első, ám nagyon böszme hibát. Aztán egy kis idő múlva leesett, hogy ezen a felvételen a kezdeti részeknél hangulatkeltő zajok vannak alá keverve a zenének. Csakhogy eddig, én ezt más lejátszásnál még csak észre sem vettem. Szóval a mínusz pont rögtön átfordult egy nagy pluszba.

A meglepetéseknek itt még nem volt vége. Jöjjön a Bluetooth vagyis a fekete leves, gondoltam magamban. Hivatalosan ugyanis a Copenhagen 2.0 Bluetooth Qualcomm aptX HD audio 24bit/48 kHz támogatással bír, ami túl szépnek tűnt, hogy igaz legyen.Telefonom pillanatokon belül összekapcsolódott a hangsugárzóval, majd sorra vettem jó néhány közönséges mp3 felvételt. Letettem a készüléket magammal szemben 2,5 méterre a szőnyegre és stílszerűen északi zenékkel próbálgattam. Nem valami fifikás műsorral, hanem rockkal és metallal, hadd szóljon gondoltam, ha már azon a hűvös északi területen annyira virágzik ez a zenei műfaj. Volt köztük svéd, norvég, finn „tartalom”, aztán azon kaptam magam, hogy nem hogy elhasalna a kis női kézitáska, hanem valami olyat nyújt vezeték nélkül, amit még így soha nem hallottam.
A zene letisztult volt. Sehol egy felesleges recsegés, zörej vagy valami. Az impulzív kétláb-dob a basszussal mesterien szólt. Úgy, ahogy kell. A vastagabb, kövérebb riffek kifogástalan minőségben tisztán és kellő mélységgel, dinamikával dübörögtek. A tradícionális metal vonalon Hammerfall, a vikingen az Amon Amarth képviselte a svéd elitet. Norvég részről a Guardians of Time az extrém/power vonalról. Frenetikusan szólt mindegyik!

 

 

Aztán a finn Nightwish tömörítetlen formátumú koncertjével kínáltam meg. Nem túlzok, varázslatos volt. A lassabb, szintetizátorral felvezetett Bless the Child epikus felvételén szuperül elkülönült a közönség ritmikus tapsa és a ritmusosan belépő zenekar. Finomabb vizekre eveztem a The Moon and the Nightspirit pagan/medeival különleges dalaival. A Loreena Mckennitt inspirálta zene csodálatosan kalauzolt el a természettel együtt rezdülő, „ mohalepte” világba. A különleges ritmushangszerek – kaval, citera, doromb, illetve egy nagyméretű, kétfenekű macedón dob, a tapan – atmoszféráját varázslatosan prezentálta az apróság. Ez volt az a pillanat, amikor már nem válogattam direkt, hanem hagytam, hogy random módra jöjjön bármi. Tettem ezt azért, mert ilyen minőségű zenei megjelenítést még csak ki sem néztem ebből a kis hordozható hangszóróból. Természetesen itt jöttem rá, hogy az elsőnek drámainak tűnő ár, valójában egy komplett magas minőségű vezetékes rendszert helyettesít immár hordozható formában. Simán egy telefon és a Copenhagen 2.0.

Variálni kezdtem a forrásokkal, laptoppal az analóg bemenetre dugtam, vagy épp a tévét párosítottam Bluetooth segítségével, ahol „a csak egy utolsó kérdés”-sel bosszantó Columbo magyar hangját csodáltam – de kikezdhetetlen véleményem maradt, hogy ténylegesen kiváló hangot kapok minden formában. Az az igazság, hogy sok apróbb részletet figyeltem, amelyek mind remekül működtek, de ez már igazán ajnározásnak tűnne. A lehetőségek netovábbja, hogy a Vifa Copenhagen 2.0 multiroom rendszerbe is integrálható, temérdek modern streaming szolgáltatás is csatlakoztatható, amiket egy gombos elérésre menthetünk, de akár a többi Vifa hangsugárzó összekötésére is lehetőség van.

Vége a dalnak


A Vifa Copenhagen 2.0 ténylegesen prémium hangzást ad, minimális torzítás vagy bármiféle zaj nélkül. Az anyagok kidolgozása és a kifejezetten skandináv megjelenés pedig, a látszat ellenére könnyen hazatalál egy átlagos lakásban is. Hordozhatósággal párosítva olyan modern megjelenésű hangszórót kapunk, ami a kiépített rendszereket is könnyen nyugdíjba küldheti. A vezetékes rendszerek jó ideig még tartják előnyüket, a vezeték nélküli szisztémákra jellemző instabilitással szemben. Azonban a trónkövetelők már megjelentek. Akik nem kérnek a kábelrengetegből és kedvük van ott és úgy zenét hallgatni, ahol és ahogy épp kívánják azok számára a Copenhagen 2.0 kiváló megoldás lehet. Letisztult, stílusos, hordozható és amikor bekapcsolod a kiváló hangminőséggel azonnal megérted az egyszerűségben rejtőző szépséget.

(Dósa Miklós)

VIFA COPENHAGEN 2.0
Ár: 229. 990 forint
Garancia: 12 hónap
MUZIX GROUP

Technikai jellemzők


Meghajtók: 2 db lágy dóm magas (28 mm)
2 db alumínium közepes (50 mm)
2 db szendvics mély (50 mm)
4 db passzív radiátor
Force Balanced elrendezés
Erősítő: Texas Instrument Pure Path (hat csatorna, D osztály)
Frekvencia tartomány: 50 Hz-20 kHz +/- 3 dB
Hálózati funkciók: 24 bit/192 kHz DAC-DSP
Bluetooth aptX HD (24 bit/48 kHz)
WiFi Direct, WLAN
Appla AirPlay, DLNA, NFC
Akkumulátor és üzemidő: Li-ion 2600 mAh (14.4V), hét óra
Csatlakozások: Bluetooth 4.0 aptX
WiFi Direct, WiFi Netwoked
Apple AirPlay
optikai és analóg
Tömeg: 4.65 kg


Tesztösszesítő

 
Hangzás: 100
Részletek bemutatása: 100
Térleképezés: 90
Dinamika: 100
Kinézet: 100

Végeredmény

(átlag): 98
Ár/érték arány: 9,8
Értékelés: kiváló, csúcskategória

+ kiváló hang
+ sokrétű funkcionalitás, mobilitás
+ díjazott megjelenés
– 5 GHz támogatás hiánya

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

DALI OBERON 5.1 – Megéri a pénzét

A házimozi rendszerek képesek arra, hogy az otthoni szórakozást lényegesen magasabb élvezeti szintre emeljék. Minden ehhez szükséges dolog már ugrásra készen ott lapul bekódolva a videókban arra várva, hogy elkápráztasson minket.

 

 

Csodálatos filmzene, jól érthető dialógusok, hatalmas löketű mélyek és surround effektek hangja érkezik felénk– mi pedig csak ülünk középen és élvezzük a hatást. Ehhez nincs is másra szükségünk, mint egy remek házimozi rendszerre. Lehet, hogy éppen a Dali Oberon 5 5.1 lenne az? Tesztünk során megkapjuk a választ!

Tartalomhoz a forma


A szett két legoszloposabb tagja a 2018-as, díjnyertes Dali Oberon 5 álló hangfal, surround sugárzóként pedig választhatjuk akár az ötcsillagos Dali Oberon 1 polchangfalakat, melyek az általunk tesztelt összeállítás részét képezik, vagy a kompakt Dali On-Wall fali hangsugárzókat. Akármelyik megoldás mellett is döntünk, a hangsugárzók takaros MDF házban lakoznak, melyek Black Ash (fekete kőris), White (fehér), Dark Walnut (sötét dió) és Light Oak (világos tölgy) színekben választhatók. Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy látványos, kéttónusú tölgy ruházatban pompázó hangfalak vesznek körül bennünket, melyek elegánsan visszafogott, mégis modern külsővel rendelkeznek, ami jól illik a legtöbb nappali szobába. Diszkrét, csupán 83 cm-es magasságával a kétutas álló frontsugárzó pár minden méretét tekintve jelentősen kisebb, mint a fő konkurens hangfalszettekben található társaik – gondolunk itt például az Elac Debut 2.0 házimozi rendszerére és a Q Acoustics 3050i Cinema Pack-re – ami nem egy utolsó szempont, főleg ha korlátozott hely áll rendelkezésünkre egy 5.1-es rendszer befogadására.

 

 

Belenéztünk a dobozokba


Az Oberon 5 tornyok viszonylag nagy és könnyű 29 mm-es lágy dóm magassugárzóval rendelkeznek, melyek lehetővé teszik az alacsonyabb frekvenciák megszólaltatását is, hogy ezáltal hangzásuk jobban belesimuljon a mélyhangszórókból érkező hangokba. Az említett 13 cm-es mélyközépsugárzók membránja a Dali által alkalmazott farost és finomszemcsés papírpép kombinációjából álló anyagból készült, mely a cég meggyőződése szerint megfelelő merevséget és kellően alacsony hangszóró rezonancia frekvenciát eredményez. A két torony mindhárom hangszóróját kétutas crossoverrel látták el, az Oberon 5 hangsugárzók érzékenysége 88dB/W/m, névleges impedanciájuk pedig 6 Ohm.

Hasonló a helyzet a cipős doboz méretű Oberon 1 surround hangfalak esetében is, azonban itt csak egyetlen középsugárzót találunk. A Dali állványra helyezhető hangfalai kifejezetten sokoldalúak, hiszen falra is szerelhetjük őket a mellékelt tartóelem segítségével. Noha más falra szerelt hangfalakhoz képest jobban szólnak, a minél tisztább hangzás érdekében azt javasoljuk, hogy inkább a faltól 30 cm-es távolságra helyezzétek el őket.

 

 

A hangfalszetteknél az egyik sorsdöntő elem a centersugárzó – ezt a feladatot pedig jelen esetben nem más, mint az Oberon Vokal látja el. A benne dolgozó hangszórók megegyeznek azokkal, melyeket az állóhangfalakban találunk, elrendezésük azonban eltér attól, itt a magassugárzót középre helyezték, és közvetlenül alatta találjuk a basszus-reflex nyílást. Ez az elrendezés szélesebb lesugárzást és egyszerűbb pozicionálást tesz lehetővé.

Végül, de nem utolsó sorban, ejtsünk néhány szót a mélyládáról. A Dali Sub E9-F esetében egy viszonylag kis kockával van dolgunk, amely Black Ash (fekete kőris), White, illetve Light Walnut (világos dió) színekben választható. A 23 cm-es, alumínium membrános mélysugárzó a padlótól 3 cm-es távolságban lévő, gumilábakon álló MDF dobozban foglal helyet, így elegendő hely kínálkozik a lefelé sugárzó bass-reflex nyílás számára, hogy feladatát ellássa. A mélynyomóhoz a szuflát a 170 W RMS teljesítményű D-osztályú erősítő szolgáltatja, a membránt pedig a négyrétegű, hosszúlöketű lengőtekercs és a nehéz mágnes kombinációja dolgoztatja. A láda hátoldalán lehetőséget kapunk arra is, hogy a mélysugárzó hangját a helyiségnek megfelelően finomhangoljuk, így itt állíthatjuk a hangerőt és a crossover frekvenciát.

 

 

Hangpróba…


A teszteléshez beizzítottuk a Philips ugyancsak Eisa győztes 65”-os házimozi tévéjét, és a „Deadpool” 4K Blu-ray verziójával kezdtük a rendszer nyüstölését. A film egy olyan jelenettel indít, mely rögtön megmutatja, mit is tud egy házimozi szett: Kaotikus, van benne robbanás, párbeszéd, jobbról-balról száguldó autók, rengeteg puffanás és számos további szórakoztató részlet, miközben a rosszfiúk csúfos véget érnek. A Dali Oberonok itt példásan szerepeltek.

A képernyőn végigszáguldó motor hangja kellő érdességgel szólalt meg, mindeközben pedig, a többi mozgó akcióhoz hasonlóan, úgy hasított keresztül a hangtéren, hogy közben nem is érzékeltük, ahogy egyik hangszóróról a másikra halad, inkább azt, hogy körülöttünk a térben mozog – pontosan, ahogyan annak egy tisztességes házimozinál lennie kell. A Dali viszonylag szerény méretekkel rendelkező szettje meglepő határozottságot és erőt mutatott – ugyan talán nem annyira, mint a közönség kedvenc Q Acoustics 3050i, de a címszereplők szépen megállták a helyüket.

 

 

A csattanások hatalmasak voltak, amikor a levegőben repülő járművek rettentő súlyukkal az útba csapódtak, minden egyes csonttörő ütés úgy hangzott, mintha emberfeletti erő sújtott volna le, ugyanakkor az összeroppanó fémek és a fröccsenő vér hangját mégsem nem nyomták el a puffanások. Wade Wilson párbeszédes jeleneteire váltva a Dali hangsugárzók lenyűgözően adták vissza a karakter hangját – a centerhangszórók dinamikája és részletessége fantasztikusan emelte ki érdes csengését.

A karakter kemény háttérsztorija még inkább hihetővé vált számunkra, ahogyan a hangszórók kifejezően visszaadták a hangjában lévő sajátos rekedtséget. Amikor Deadpool az álarcán keresztül beszélt, a hangzás olyannyira élethű volt, hogy szinte érezni lehetett a maszk a textúráját. Noha a szubláda igen nagy robajt tudott kelteni magasra állított hangerő mellett az árnyaltabb hang visszaadás érdekében érdemes picit lejjebb csavarni a kakaót, ugyanis visszafogottabb értékek mellett még mindig elegendő erőt és tónust kapunk. Ha az igazán súlyos és erőteljes basszusok elérése a cél, érdemes a harminc centis mélysugárzóval ellátott Dali E-12F ládát választani.

Vége főcím következik


Filigrán, elegáns, figyelemre méltó és nem túlbonyolított: Ekképpen jellemezhetjük az ügyes Dali hangsugárzókat mind esztétikai, mind akusztikai szempontból. A Dali Oberon 5 5.1 rendszer minden frekvencia tartományban tökéletesen teljesít, megvan benne az a tisztaság és melegség, ami bármely zeneszámból kihozza a maximumot. Transzparensek, mégis Izgalmasak, erőteljesek, mégis kifinomultak – szívesen hallgatnánk őket naphosszat.

(Herskovits Tamás)

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció