Menu

Cart
A+ A A-

McIntosh MA352 - Blog Son bemutató

A mai bemutatóban a McIntosh MA352 analóg integrált erősítővel foglalkozunk. Hibrid technológiája az elektroncsöves előerősítést és a félvezetős végerősítést ötvözi, pont, mint a kisebb MA252, amit néhány hónapja volt szerencsénk meghallgatni. A 200 Watt 8 ohmos teljesítményével az MA352 duplázza a kis testvérének erejét. Ígéretes a műszaki adatokban szereplő nagyon alacsony torzítás érték is. 8750 eurós árával vajon hogy képes a wattokat zenei érzelemre alakítani? Ezt fogjuk kideríteni ebben a bemutatóban.

 

 

A gyártó rövid bemutatása

A McIntosh Laboratory egy amerikai Hig-End gyártó, amit 1949-ben alapított Marylandben Frank McIntosh. A cég legendás készülékeit kézzel építik a Binghamptonban található gyárukban. Az ikonikus türkiz színű VU műszer mára az egész világon ismert. A Gyártó történelme egybe forrt a zene és a popkultúra történelmével. Olyan eseményeken végezték a hangosítást, mint például Lyndon Johnson elnök beavatási beszéde, de ők voltak a hang a legendás Woodstock fesztiválon, és ők építették Wall of Sound-ot is.

Az ötvenes évek:

A cég 1949-ben alakult meg Maryland-ben, Silver Springben. A kezdetekben csak egy volt a cégek közül, akik a háború utáni Amerikában megpróbálták megvetni a lábukat a piacon. Néhány gyűjteményben még mindig megtalálható a McIntosh 50W-1 végfok, ami a cég első erősítője volt.

 

 

Aztán 1954-ben az MC30 és MC60 erősítők voltak az első darabok, amelyek króm alvázra épültek. Ez a design azóta kíséri végig a termék kínálatot. Napjainkban már polírozott rozsdamentes acélt használnak, amely ugyanolyan tartós, de sokkal kevésbé sérülékeny.A 65 évvel ezelőtti MC30 megjelenésében tényleg hasonlít a most futó modellekhez. A maga idejében rendkívül sikeres darab volt.

 

 

A gyors fejlődésnek köszönhetően a McIntosh hamar kinőtte a gyár méretét. Hogy utat adjanak a fejlődésnek, a Binghampton Chamber street 2 alatti címen nagy építkezésbe fogtak. A cég a mai napig itt található, de természetesen azóta több új épületet is felhúztak.

A fénykép az 1952-ben kezdődő építkezést mutatja be.

 

 

1957-ben mutatták be első AM/FM rádiójukat MR55 néven. A termék gyorsan piacvezetővé vált

 

 

A hatvanas évek:

A McIntosh a hatvanas évek modelljeiben mutatta be először a háttér világítású front panelt. A korszakot az azóta ikonikussá vált MC225, MC240 vagy az MC275 jellemzi. A fénykép az MC240 kézi szerelés munka állomásokat mutatja be

 

 

A folyamatos piaci erősödés meghozta az elismeréseket is. 1969-ben felkérték a céget a Woodstock fesztivál hangosítására. Ez történelmi fordulat volt nem csak a zene, de a cég életében is.

A hetvenes évek:

A cég folyamatosan fejlesztette a termék palettáját, és új kategóriákat mutatott be. Megjelent az első McIntosh hangfal, amely jól kiegészítette az erősítő és rádió tuner kínálatot. Ekkor vált a márkanév védjegyévé az üveg front panel, és a kék műszer. 1972-ben jelent meg az MR78, amely újra írta az akkori FM rádiók teljesítményét. Az audió piac többi részvevőjének is fel kellett venni a kesztyűt, nem maradt más választásuk, mint a fejlesztés.

 

 

1974 március 23, Grateful Dead, San Francisco Cow Palace. A képen a Wall of Sound látható. Összesen 48 darab McIntosh MC2300 erősítő szolgáltatta a 28.800 wattnyi teljesítményt, amely 586 darab JBL hangszórót, és 54 darab Elektrovoice magas sugárzót hajtott meg.

 

 

A nyolcvanas évek:

Az 1980-as évek új kihívásokkal, és új lehetőségekkel szolgáltak. Annak érdekében, hogy nemzetközi szinten is növelni tudják a gazdasági válság ellenére az eladásokat, a McIntosh folytatta a fejlesztéseket, hogy új piacokat hódíthasson meg. Az 1980-ban bemutatott MC2500 valódi erőmű volt, amely 2×500 Watt teljesítményre volt képes 1 ohm, 2 ohm, 4 ohm, vagy akár 8 ohm terhelő impedancián. Gyakorlatilag bármilyen hangfal típust képes volt meghajtani.

 

 

Ezzel párhuzamosan a nyolcvanas évek elején jelent meg az XRT20 hangfal. A McIntosh R/D vezetője, Roger Russel által tervezett három-utas design két darabból állt. Két darab 12 inches mély, egy 8 inches közép, és 24 darab 1 inches magas sugárzó volt a két dobozba beépítve.

 

 

A kilencvenes évek:

 

 

Az 1940-es években a McIntosh nyitott az autóhifi, és a házimozi piac irányába is. A fenti képes egy 1994-es installációban látható három erősítő, amelyek közül kettő sztereó hajtotta a front és hátsó hangfalakat, egy monoblokk pedig a mélysugárzót. Kicsit később mutatták be a C39 Audio Video Control Center THX minősítésű előerősítő készüléküket. A multicsatornás erősítésre az MC7106 6-csatornás erősítőt, és a HT sorozatú hangfalakat dobták piacra.

 

 

A kétezres évek:

A 2005-ös CES (Las Vegas) kiállításon bemutatott McIntosh Reference szériás hangrendszer látható a képen.

 

 

Ebben az évtizedben folyamatosan bővítik a jármű audió rendszereket, és a Harley Davidson, a Ford és a Subaru gyárnak is szállítani kezdenek. A McIntosh MT10 lemezjátszót 2007-ben mutatták be.

 

 

Aztán a cég fennállásának 60 éves jubileumára 2009-ben kiadták az első kompakt all-in-one rendszerüket, amely CD/SACD, AM/FM tuner, elektroncsöves előerősítő, R-vasmagos trafóval épített tápegység kombináció volt. 2×75 watt kimeneti teljesítmény hajtotta a 2-utas hangfalakat. Az MXA60-ban minden fontos funkció egyesült egy ultra kompakt formában.

 

 

A kétezer-tízes évek:

Hét évtizednyi aktivitása során a McIntosh jelentőset lépett előre a digitális formátumok, és a dematerializált zenék lejátszása terén is, amit a McAire vezeték nélküli hangfalukkal demonstráltak. Az AirPlay kompatibilis eszköz USB csatlakozáson keresztül is képes a zenék lejátszására. D-osztályú erősítője 3×30 wattra képes.

 

 

Ezt követte az RS200, amelyben 650 watt erősítés hajt nyolc beépített hangszórót. DTS Play-Fi, AirPlay 2, WiFi (DLNA), és Bluetooth kompatibilitás. Emellett a HDMI bemeneten keresztül a TV készülékek ARC kihangosítása is lehetséges. A készülék külső dekóderként számítógéphez csatlakoztatható

 

 

70 év innováció:

2019-ben ünnepelte a McIntosh a 70 éves jubileumát. Az amerikai gyártó erre az alkalomra új sztereó erősítőt mutatott be MC2152 néven. 2×150 W 2, 4, vagy 8 ohmon, matt fekete alumínium ház, és szénszálas oldal panel. Az erősítő Párizsban, az Audio Video Show kiállításon volt elsőként megtekinthető.

 

 

Az MC2152 nyolc darab KT88, négy darab 12AX7A, és négy 12AT7 csövet alkalmaz.

 

MA352 kicsomagolás, és a tartozékok:

A 352 hatalmas kartonban, vastag hab bélésbe csomagolva érkezett. A négy darab elektroncső gyárilag bele van szerelve, ezeket külön hab kocka védi a szállítás során, amelyekbe a védő rácsok is benne vannak.

A tartozék távvezérlő nem csak az erősítőt, de három másik berendezést is képes vezérelni.

 

 

Általános jellemzők:

Az MA352 teljesen analóg hibrid készülék. Elektroncsöves előerősítőt és félvezetős végerősítőt tartalmaz. A gyártó által megadott teljesítménye 2×200 watt 8 ohmon, és 2×320 watt 4 ohmon. RCA, XLR és Phono bemenetet kínál. Van rajta sztereó RCA előerősítő kimenet, és fejhallgató kimenet. Támogatja a Pass Through funkciót, így multi csatornás rendszer részeként is alkalmazható a frontok meghajtására.

 

 

Hybrid design:

Az előerősítő rész 12AX7A és 12AT7 elektroncsöveket tartalmaz. Ezek kiváló minőségű csövek, amelyek direkt csatolással hajtják meg az AB osztályú félvezetős végfokokat. A csövekre rá van nyomtatva a McIntosh logo, ami jelzi, hogy dedikált gyártásról van szó.

 

 

A különleges felépítés mindkét technológia előnyét kihasználja. Az elektroncső élénkségét, és a félvezetők sebességét, valamint teljesítményét egyesíti magába. A használatra kész állapotot zöld LED világítás jelzi. A megvilágítás a menüben kikapcsolható.

 

 

PowerGuard és Sentry Monitor:

A McIntosh MA352 a szabadalmaztatott Power Guard és Sentry Monitor technológiákat használja a folyamatos nagy teljesítmény előállítására, és a hangfalak védelmére. A Power Guard vezérli a teljesítmény szintet, és ha torzítást érzékel, ezred másodperces sebességgel képes beavatkozni. Ilyen módon nem csak a hangfalat, de az elektronikát is védi a meghibásodástól. Külön áramkör figyeli a be és kimeneti jelek hullám formáját. A dinamikus szabályzásnak köszönhetően a klip és a torzítás ki van küszöbölve.

 

 

A Sentry Monitor az impedancia változásokat, és a kimeneti terhelést figyeli. Biztosíték nélkül képes megvédeni az erősítőt a túlterheléstől. Ha a kimeneti áram a biztonságos határ alá csökken, a védelem kikapcsol, és az erősítő tovább használható. A két rendszer együtt képes azt biztosítani, hogy folyamatosan nagy teljesítmény álljon rendelkezésre az elektronika és a hangfal sérülése nélkül. Gyakorlatilag bármilyen hangfal meghajtására képes, még a komplex több wooferes álló hangfalakat is tudja uralni, amelyeknek az impedanciája jelentősen le tud csökkenni.

Ikonikus megjelenés:

Az MA352 a márka minden ikonikus design elemét felvonultatja. A robosztus alváz rozsdamentes acél, amely rezgés csillapító lábazaton nyugszik. Két hatalmas alumínium hűtőborda, amelyben az Mc monogram ismerhető fel felülről nézve.

 

 

A két forgató gomb az előlapon több funkciót lát el. A forrás választó a bal oldalon a menü beállításokhoz is használható. A jobb oldali hangerő szabályzó pedig második funkcióként a be és kikapcsolást is vezérli. A kettő között található az ötsávos EQ, ami be vagy kikapcsolható igény szerint.

 

 

 

A csövek mögött két nagy kék háttér világítású teljesítmény mérő található. A zöld háttér világítású McIntosh logo a fekete festett üveglap közepén foglal helyet.

 

 

Analóg bemenetek:

Csak analóg bemenetek találhatók a hátlapon. Az USB csatlakozás csak szerviz célokat szolgál. Három RCA, két XLR és egy MM lemezjátszó bemenet található. Az előerősítő kimenet RCA, és ehhez lehet másik erősítőt, vagy aktív mélysugárzót csatlakoztatni

 

 

A mini jack trigger be és kimeneteken a bekapcsolás, a két Data Port és az RS232 a vezérlés, az IR bemeneten keresztül pedig a távvezérlés lehetséges.

A fejhallgató kimenet:

A hangfalak meghajtása mellett lehetősége van fejhallgató csatlakoztatásra is. A 100-600 ohm közötti impedancia a piacon kapható legtöbb típust felöleli. 6,3 mm-es sztereó kimenet aljzat az előlapon található. A Crossfeed Director technológia alkalmazása miatt a gyártó szerint a hangzás olyan lesz, mintha hangfalakon hallgatná.

A meghallgatás körülmények:

A bemutató során az MA352-höz egy pár Elipson Legacy 3230 álló hangfalat csatlakoztattunk (az erről szóló bemutató hamarosan megjelenik). Viard Audio Silver HD12 HP hangszóró kábeleket használtunk.

 

 

Többféle forrást is alkalmaztunk. Az iFi Audio iDSD Pro 4,4mm DAC végezte az analógra alakítást a számítógépről megosztott FLAC és DSD formátumokon, valamint a Qobuz forrásról, amelyet a Müzo Player alkalmazással streameltünk. Az analóg lejátszó egy Rega Planar 3 volt, amelybe Denon DL-103R MC hangszedő volt beépítve. A jeleket egy Thorens MM08 lemezjátszó előerősítőn keresztül csatoltuk a bemenetre. Használtunk ezek mellett egy Pioneer UDP-LX500 BluRay lejátszót is a CD lemezek lejátszásához.

 

 

Miután végeztünk a források csatlakoztatásával, bekapcsoltuk az erősítőt a hangerő gomb megnyomásával. Néhány másodperc várakozás szükséges, amíg a csövek bemelegednek. A bemelegedés időtartama alatt a kijelzőn a Tube Warmup felirat látható

 

 

A bemelegedés után az elektroncsövek alatti megvilágítás zöldre vált, és a kijelzőn az aktuális bemenet, valamint a hangerő jelenik meg

Hallgatási benyomások:

A McIntosh MA352 adatlapját olvasva azt hihetnénk, hogy a decibelek mindent elsöpörnek majd, ám aki ismeri a márka erősítőit, az tisztában van azzal, hogy ez koránt sem igaz. A kimeneti teljesítmény tökéletes kontrol alatt áll, és harmonizál a zenével. Soha nem erőszakolja rá magát a hangzás a hallgatóra. Az erősítő a hatalmas erejének köszönhetően teljes betekintést ad a zene dinamikájába és energiájába. Nem sikkad el a legapróbb részlet sem a bemutatóban, mindent könnyedén kezel.

 

 

A színpad szélessége, az átvitel kiegyenlítettsége, a precíz ábrázolás mélyektől a magas tartományig teljes harmóniában van, függetlenül a zenei stílustól. Uralta az Elipson Legacy 3230 hangfalakat, a zenét precízen, valóságos élénkséggel szólaltatta meg.

Dominique Fils-Aimé Birds (Nameless album Qobuz 22/88,2) című számában már az első pillanatban jól tetten érhető a hang realitása és a precizitás. A réteges mélytartalom csodálatos, a húrok legkisebb rezdülése is jól hallható. A húrokat lefogó ujjak ábrázolás módja autentikus élménnyé tette a hallgatást. A művész hangjának tonalitása tökéletes, és a színpad háttérábrázolás is kiváló. Ha becsukja a szemét, olyan érzés, mintha a művészek és a hangszerek a szobában lennének.

Fleetwood Mac Dreams (Rumours album DLNA-DSD5,6 MHz) dala új dimenzióba emelkedett. A McIntosh jól ragadta meg a lényeget, lágyan, de megfelelő energiával és pontossággal tolmácsolta a zenét. Igazi élmény volt hallgatni.

 

 

The Dragon Boy/The Bottomless Pit anime film zenéje (Spirited Away) Hisaishi Miyazaki Films 33 rpm lemeze. Az erősítő és hangfal páros a nagyzenekar által tolmácsolt minden érzelmet megmutatott. A különleges, és néha szomorú zongora és a hegedű játék felhőssé tette a hangulatunkat, a rézfúvósok és az ütős hangszerek felpörgettek minket aszerint, hogy éppen milyen jelenet volt látható ebben a csodálatos Miyazaki érzelmekkel töltött alkotásában. A dinamika fenomenális, de soha nem volt harsány a hangzás.

Összehasonlítás:

Az MA252-vel összehasonlítva nem csak szemre, de hangra is nagy a hasonlóság. Hasonló az energia, a precizitás, és a zenei élmény. A legfőbb különbség a méretben, és a teljesítményben van. A kistestvér ereje bőven elegendő egy akár három-utas álló hangfal meghajtására is, amelyben nagy woofer van. A 352 viszont jobban boldogul azokkal a hangfalakkal, amelyekben több mélysugárzó található, soha nem torpan meg egy pillanatra sem.

Az Atoll IN300 SE erősítő nem rendelkezik ekkora teljesítménnyel, mivel csak 2×150 wattra képes 8 ohmon, ám ez is képes a piacon található legtöbb hangfal feletti uralomra. Természetes, kiegyenlített a hangzása, de kissé szárazabb, hűvösebb hangú, mint a 352.

Értékelés:

A McIntosh MA352 meggyőző teljesítményt nyújtott, ahogy a zenét életre keltette. Az elektroncsövek melegsége, a vokál és a hangszerek hallgató elé tárása igazi érzelem gazdag bemutatóra teszi képesé.

A kimeneti teljesítmény és az energia dinamikus, precízen adagolt. A piacon kapható legtöbb hangfalon ezt képes lehet megmutatni, ha azok pontosan vannak beállítva. A színpad levegős, és nagy, a hangszer csoportok elhelyezése pontos, kellő távolságban vannak egymástól. Teljesen természetes a megszólalás stílusa.

Nem nyúlhat vele mellé, az MA352 csak azokon a túltömörített anyagokon szólal meg rosszul, amikkel már egy profi elektronika sem tud mit kezdeni, de ez nem róható fel hibájának.

Tetszett benne:

  • Pontosan adagolt dinamika és kimeneti teljesítmény
  • Gazdag hangzás
  • A részletek ábrázolása
  • Zeneiség
  • Megjelenés

Tetszene benne:

  • Beépített DAC és digitális bemenetek

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

McIntosh MA5300 bemutató - HiFi Wigwam

Prekoncepció: Főnév, amelynek jelentése: ötlet, vagy vélemény, amely még az előtt azelőtt alakul ki, mielőtt elegendő információ állna rendelkezésre a helyes ítélet meghozatalához. Bárki bele eshet ebben a hibába, de a Hi-Fi rajongóknak sokkal gyakrabban sikerül prekoncepciót úgy kialakítani egy gyártóról vagy termékről, hogy soha nem próbálták ki, csak hallottak vagy olvastak róla. Ez sokszor komoly meglepetéseket okoz. Két dolgot ígérhetek meg azonnal. Először is azt, hogy ebben a bemutatóban nem fog érthetetlen, vagy zavaros összehasonlításokat találni, másodszor pedig azt, hogy sem a felépítését, sem a hangját nem fogom egy tankhoz hasonlítani az értékelésben.

 

 

55 centis mélysége egészen elfogadható, tekintetbe véve azt, hogy az MA5300 majdnem a legkisebb méretű integrált erősítő a McIntosh kínálatában. Ez természetesen nem befolyásolja a funkcionalitását, legfeljebb az elhelyezését nehezíti meg. Van benne beépített DAC, fejhallgató erősítő, négy RCA és egy XLR analóg bemenet. A DAC egy USB, két optikai, két koaxiális bemenetet kínál. RS232 és két Data Port csatlakozás segíti a rendszer vezérlést. Megtalálható rajta a gyártó saját fejlesztésű MCT digitális csatlakozása, amelyhez az MCT funkcióval rendelkező McIntosh CD/SACD lejátszók köthetők. Az előerősítő kimenetét és a végfok bemenetét áthidaló banán csatlakozás köti össze. A kimeneti teljesítmény a műszaki adatok szerint 100 watt 8 ohmon, és 160 watt 4 ohmon. A DAC támogatja a 32 bit 384 kHz PCM jeleket, és a DSD formátumokat 11,2 MHz mintavételezésig. Az optikai és koaxiális bemeneteken 32 bit 96 kHz támogatott. Egy ügyes, bár viszonylag nagy méretű távvezérlő a tartozéka. A front panel gombjaival is minden funkció vezérelhető. A Trim menüben a hangszín és a napi beállítások, a Setup menüben pedig minden más módosítható. A gyártó ezt az erősítőt a DA1 DAC modullal szereli. A bemutató megírásakor már rendelkezésre állt az opcionális DA2 modul, amellyel a digitális lehetőségek tovább fejleszthetők. Virtuálisan az erősítő nem igényel bemelegítést hallgatás előtt, és bele van építve az automatikus készenlét funkció, amely 30 perc után készenlétre kapcsolja, ha nem kap jelet. Ezek mellett többféle beépített védelme is van.

Első benyomások:

Az állványban az MA5300 meglepően kompaktnak tűnik. Kell némi szabad hely felette természetesen a szelőzésnek, de akár milyen keményen is hajtottam a monogramos hűtőbordák alig melegedtek meg. Első benyomásom a csúcsminőségű munka, és az igényes megjelenés. A front panel hagyományos McIntosh üveglap két kék megvilágítású teljesítmény mérő, középen a zöld színű cégjelzéssel. A műszerek háttérvilágítása a menüben kikapcsolható.

Zene, zene, és még több zene:

Mivel az én erősítőm új volt, ráadásul a fél jeges világon át utazott el hozzám, kis hangerő beállításban CD lejátszót kötöttem rá ismétlés móddal. Ezt követően sok időt töltöttem el a belső DAC és lemezjátszó előerősítő különálló egységekkel való összehasonlításával különböző forrásokról, többféle csatlakoztatott hangfalon. A barátaim akik meglátogattak, mind hoztak valamiféle berendezést, amivel kipróbáltam, de semmi nem tudta kizökkenteni ezt az erősítőt. A kiváló minőségű forrásokról nagyon meggyőző a hangzás, és többször is okozott meglepetést számomra. Elsőként talán az volt furcsa, hogy alig van „saját” hangja. Mintha a rég elcsépelt szöveget hallanám – ami ritkán igaz -, hogy az erősítő nem csinál mást a láncban, csak felerősíti a bemenetére érkező jeleket. Úgy éreztem, hogy az ereje sokkal nagyobb annál, mint azt bárki gondolná a műszaki adatok alapján. A tranziens átvitele gyors, a dob tele van energiával, a basszus feszes, jól definiált. A McIntosh a Grateful Dead „wall of sound” hangzását eleveníti fel ebben a készülékben, igaz kisebb teljesítményen. Úgy tűnik, hogy a gyártó még mindig nem felejtette el hogyan kell „wattokat jól csinálni”.

 

 

Az Echoes Live in Gdansk az utolsó legjobb albuma David Gilmour-nak, amelyen Rick Wright-tal együtt zenélnek élőben. A vinyl verzión a színpad széles és mély, átjön az élő koncert atmoszférája. Amikor a Comfortably Numb következik a lemezen, a teljesítmény mérők a skála jobb oldalához közelítenek, a wattokkal nem lehet kesztyűs kézzel bánni, bőven kell azokat adagolni. Gilmour gitárjának hangja a színpad középső részéről árad, és Steve DiStanislao dobja fizikailag érezhető beütésekkel szólal meg. Persze nagy teljesítmény esetén könnyű a hangulat előállítása, de a tesztek legnagyobb részében relatív alacsony hallgatási hangerősséget használtam. A McIntosh még kis hangerőn is megőrzi a súlyt és a tisztaságot. Rodrigo y Gabriela Mettavolution szerzeménye kiváló minőségű felvétel, a gitár húrokon az ujjak mozgása tökéletesen követhető, melegen ajánlom késő esti zenehallgatásra. A beépített phono fokozatra váltottam a csöves helyett, hogy megtudjam, mire képes. Tiszta, és meglepően alacsony a saját zaja. Ha kedveli a nagy színpad ábrázolást, az 5300-as itt sem fog csalódást okozni. A jó minőségű felvételeken igazi jelenlét érzetet kelt. Eric Clapton japán nyomású Backless című lemeze kiváló példa erre. Nagyon kevés erősítő képes ezen a felvételen a hangulatot ilyen jól ábrázolni kis hangerő beállításban.

A digitális bemenetek könnyen használhatók. A megfelelő meghajtókkal USB csatlakozáson keresztül nem fog akadozni a lejátszás. A koaxiális és az optikai bemenetek ugyanez a történet, nem lesz velük problémája. Mivel az MA5300 rendelkezik a Roon Tested Designation minősítéssel, a Roon automatikusan optimalizálni fogja a használatot. A DAC hangja soha nem válik élessé, vagy harsánnyá. Tény, hogy a beépített DAC nem tud versenyre kelni egy magas szintű külső NOS egységgel, de legalább megpróbálja. Hasonló ízt ad a hangzásnak, de egy kissé túl pontos. Nem nevezhető analitikusnak. A digitális és analóg verziók összehasonlítása során egy kicsit veszít a színpad mélységből, de a bekezdések ereje, a sebesség, és a mély definíciója megmarad. Amy Winehouse Stronger Than Me Jools Holland felvételén jól demonstrálja a jelenséget. A minőség különbség ellenére is kiválóan átjön a mélység, és az érzelem.

 

 

Teljes stílus váltás következett a Decca Sir Georg Solti Verdi Requiem felvételének hallgatásával. A hatalmas dinamika tartomány és a rézfúvósok igazi kihívást jelentenek. A McIntosh DAC és a végfok minden részlet megtartása mellett megfelelő energiával, harsányság nélküli bemutatót tartott. Rendkívül meggyőző ez a teljesítmény, mivel ezen a CD lemezen már több erősítő elvérzett. Berstein West Side Story egyike a Deutsche Grammophon egyik legjobb nyomása, és az MA5300 a vokált megfelelő mélységgel ábrázolta a színpadon.

Függetlenül attól, hogy melyik bemenetet választja, a McInosh hangja nem nevezhető digitálisnak, analógnak, vagy bármi másnak. Egyszerűen csak zeneinek nevezném. Van némi utalás a nagyságra és a merészségre, de ez egyáltalán nem túlzó. A jó felvételek minden részletét megmutatja, de emellett a régi vágások hallgatása is élvezet marad. Az 5300-ast a nálam töltött idejének legnagyobb részében Living Voice hangfalakra kötve hallgattam. Ez a típus elektroncsöves erősítőkkel szól jobban, és ezért komolyan meglepett a McIntosh gyönyörű közép tartománya, és az ábrázolt kép energiája. Más hangfal típusokon a színpad mélység csökkent, ám a hang a „lenyűgöző” irányba változott, de minden esetben megőrizte a valóság illúzióját.

Értékelés:

Az évek során elég sok amerikai erőmű járt nálam. Néhány kellemes emléket hagyott, néhány kevésbé maradandót alkotott, de akadt olyan is, ami könnyen feledhető. A McIntosh MA5300 határozottan az első csoportba tartozik. Az ára komoly magasságokban jár, mert a brit piacon 6750 Font a kiskereskedelmi ára. Ám figyelembe véve a specifikációkat, és a DAC fejleszthető voltát, ez jelentősen olcsóbb a többi amerikai versenytárs aktuális kínálatánál. Persze akad kisebb gyártótól származó olcsóbb lehetőség is, de a McIntosh híresen hosszú élettartama, az építési minősége, és a hangzás teljesítménye alapján az MA5300 nagyon jó hosszú távú befektetésnek minősül.

Két kritikával illetném. Az első a távirányító, amely „elefánt a szobában”. Kétségtelenül ügyes, jól megtervezett, és rendelkezik az összes funkcióval. Ám a használata nehézkes, rengeteg olyan gombot tartalmaz, amire ritkán, vagy egyáltalán nincs szüksége, miután átnevezte a bemeneteket, amit viszont az erősítőn lévő gombokkal is el tud végezni (univerzális távvezérlő, amely három másik McIntosh készüléket is tud irányítani – fordító megjegyzése). Kicsit sok benne a műanyag. Összehasonlítva más gyártókkal, azok két távvezérlőt adnak. Egyet a napi használathoz, egyet pedig a programozáshoz.

A másik talán a beépített phono előerősítő egység funkcionalitására vonatkozik. Kétségtelenül jó, tiszta, zajmentes, de az önálló előerősítőkkel összehasonlítva alul maradhat. Ez persze az árkategóriát tekintve nem komoly kritika. Néhány zenerajongónak potenciális hátrányt jelenthet az, hogy csak MM hangszedőket támogat. Ha a vinyl az elsődleges forrás, akkor bizony szüksége lehet egy MC phono előerősítőre is, de legalább egy illesztő trafóra be kell ruháznia.

Mindent egybe véve a McIntosh MA5300 egy tiszta, nyílt hangú, amolyan „vasököl bársony kesztyűben” jellegű erősítő, amely a forrás hangját hűen ábrázolja, és képes a felvétel minőségétől függetlenül élménnyé tenni a zenehallgatást. Kiváló, rendkívül rugalmas DAC egységgel rendelkezik, amelyet később akár fejleszthet is. Az építés minősége és a hírneve olyan, amelyről a legtöbb gyártó csak álmodozhat. Nyugodtan lehet egy rendszer alapja, ami elégedettséggel fogja eltölteni, és valószínűleg rengeteg zenei élvezetet nyújt hosszú éveken át. Ha az LP az elsődleges műsorforrása, MM hangszedőkkel azonnal jól használható, de az MC bővítés esetén külső előerősítő vásárlása javasolt.

Plusz:

  • Elegendő erő a legtöbb hangfal típus meghajtásához
  • Rugalmas naprakész DAC és kiváló phono fokozat
  • Ugyanolyan jó kis és nagy hangerőn
  • Részlet gazdag térábrázolás és nagy színpadkép
  • Kiváló dinamika
  • Hosszan hallgatható
  • Vezető minőségű kivitel

Mínusz:

  • Bonyolult távvezérlő
  • Nagy fizikai mélység
  • A beépített phono csak MM hangszedőt támogat

 

Írta: Richard Bowles

2020 január 22.

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Kibővíti 8K AVR kínálatát a DENON

A Denon bejelentette legújabb AV receiverét, amely az első 8K-Ready készülék az S-szériában. Az újdonság a gyártóra jellemző kiváló hangminőség mellett előremutató fejlesztésekkel, valamint egyszerű beállítási lehetőségekkel igyekszik a házimozi rajongók kedvében járni.

 

 

A közelmúltban leleplezett X-szériás újdonságok után a Denon újabb 8K képes modellt kínál, amely következő szintre emeli a házimozi és játékélményt, mindezt ráadásul kedvező áron. Az AVR-S960H a dedikált 8K HDMI bemenetnek köszönhetően, lehetővé teszi a 8K (60Hz) és 4K (120Hz) videó jeltovábbítást. A készülék többek között támogatja HDR10+ és Dynamic HDR formátumokat, valamint a gyors médiaváltást (QMS), amely a képernyő elsötétítése nélkül is azonnali váltást tesz lehetővé a források között. A legújabb S-szériás modell természetesen továbbra is támogatja a HDR10, a HLG (Hybrid Log Gamma) és a Dolby Vision, valamint a 4:4:4 Pure Colour almintavételezést és a BT.2020 jeltovábbítást. A készülék a HD/4K tartalmak feljavításában is jeleskedik, így többen is megtapasztalhatják a 8K felbontás előnyeit.

 

 

Az újdonság rendelkezik a Dolby Atmos, Dolby Atmos magasság-virtualizációs technológiával, DTS: X, DTS Virtual: X támogatással. A széleskörű támogatás lehetővé teszi a rendszerek későbbi bővítését, azaz a felhasználók bármikor újabb hangsugárzókat adhatnak a szettjükhöz. A készülék csatornánként (7) 145 W teljesítményt kínál és az alacsony impedancia-meghajtó képességnek köszönhetően, kiegyensúlyozott hangélményt szavatol. A modell több játékosoknak szánt technológiát (VRR, ALLM, QFT) biztosít, amelyek mindegyike a zökkenőmentes játékélmény érdekében került alkalmazásra. A berendezés támogatja az eARC eljárást, amely egyetlen HDMI kábelen keresztül képes tömörítetlen nagy felbontású és tárgyalapú hangot továbbítani.

 

 

A receiver az Audyssey helyiség-kalibrációs technológiáját használja, amely automatikusan elvégzi a pontos méréseket és optimalizálja a teljesítményt, így szavatolva a legjobb 3D hangélményt. Az új Dual Audyssey Preset Memory lehetővé teszi a felhasználóknak két Audyssey konfiguráció tárolását, amely akár használat közben is bekapcsolható. Az új modell természetesen támogatja a HEOS multi-room technológiát, hozzáférést biztosít a népszerű streaming szolgáltatók kínálatához, egyszerű hangvezérlést (Alexa, Siri és Google Assistant) nyújt és ROON Tested tanúsítvánnyal is rendelkezik. A könnyebb használat érdekében előlapi USB port is használatra készen áll. A Denon AVR-S960H receiver forgalmazása augusztusban kezdődik.

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

 

LUXMAN D-10X SACD/CD LEJÁTSZÓ

 

Az új Luxman SACD/CD-lejátszó a nyugalom, a dinamizmus, az ihlet és a széles spektrumú zenei gondolatok bemutatásának igényéből fogant. Kiváló elektronikai képességeivel fedi fel a legmagasztosabb érzelmek zenei világát – ezt követeli meg a csúcsmodell státusz. A Luxman D-10X SACD/CD lejátszó egy olyan készülék, amely a modern csúcskategóriás digitális lejátszás ideális megvalósítására törekszik azáltal, hogy tervezői megújították a nagy pontosságú olvasást, a nagy felbontású átalakítást és a kiváló minőségű kimeneti jelet. A széleskörű elvárásoknak megfelelően minden részegység a legújabb technológiával és a legmagasabb specifikációjú, válogatott alkatrészekkel lett megépítve.

 

 

A D-10X modell szinte minden porcikáját (alváz, mechanika, tápegység, óra-jel, analóg kimeneti szakasz, szakasz stb.) újratervezték és továbbfejlesztették annak érdekében, hogy biztosan felülmúlja az eddigi CD-lejátszókat.

 

 

A gyártó legújabb fejlesztésű LxDTM-i (Luxman original Disc Transport Mechanism-improve) lemezmeghajtó-egységét tartalmazza. Az új transport tovább fokozza az előd modell olvasási pontosságát és felépítésbeli szilárdságát. A 8 mm vastag alumínium oldal-paneljeit és felső acél árnyékoló-pajzsát teljes zárt egységgé formálták, így a lehető legcsendesebbé vált a működés. A zárt felépítés az egységet ellenállóvá tette a bejutó por ellen, ami hosszú távú üzem-biztonságot jelent.

A Luxman D-10X típus a világon elsőként tartalmazza a japán ROHM Co. LTD cég nagy teljesítményű PCM768kHz/32 bites DAC egységét, amely képes feldolgozni a DSD fájlokat 22,4 MHz-ig és teljes dekódolási funkciót biztosít az MQA fájlok részére. A MUS-IC BD34301EKV új, nagy teljesítményű digitális analóg konverter kimagasló hangminőségre és jel/zaj viszonyra képes, valamint aktuálisan a legmodernebb funkciókat kínálja. A Duál-mono módban működő chip-készlet -115 dB THD+zaj szint, illetve 130 dB jel/zaj viszony mért adata megdobogtatja a hozzáértők szívét. Az új nagy pontosságú ultra alacsony zajú órajel modullal a jitter torzítás minimális (szinte mérhetetlen). A kiváló műszaki paraméterek mellet 8 előre beállított FIR-szűrő típus elérhető.

 

 

A legújabb fejlesztésű ODNF-u (Only Distortion Negative Feedback-ultimate) technológia, amely diszkrét szimmetrikus áramkörökkel gondoskodik a kimagasló minőségű jel kicsatolásról. A Luxman saját ODNF erősítő technológiája 1999-óta folyamatos fejlesztés alatt áll. Az áramkör csak azokon a jeleken aktiválja a negatív visszacsatolást, amelyeken torzítást érzékel. Az ODNF-u már a negyedik generációs fejlesztés, amely a DAC dual-mono topológiáját a kimeneti áramkörön keresztül végig viszi egészen a kimeneti csatlakozási pontokig.

A készülékben található további újdonságokhoz tartozik a korábbi zászlóshajó modellhez képest 27 százalékkal nagyobb teljesítményű hálózati transzformátor, ami még stabilabb tápellátást biztosít. A nagyfrekvenciás zajok ellen az áramköri lapok maratott vezetékezése nem tartalmaz sarkokat. A belső kábelezés nagy tisztaságú réz-kábelekkel megoldott. Az analóg kimenet Neutrik XLR csatlakozóval, az RCA kimenetek pedig nagy tömegű, aranyozott csatlakozó aljzattal vannak szerelve. A hátlapon ezek mellett USB, két optikai és egy koaxiális digitális bemenetet, valamint egy optikai és egy koaxiális kimenetet is találunk.

A Luxman D-10X SACD/CD lejátszó szolgáltatási körébe tartozik, hogy az informatív kijelzés nagyítható, hogy távolabbról is kényelmesen le lehessen olvasni az adatokat. Színes kijelzés jeleníti meg, hogy az MQA dekóder milyen minőség status-ban üzemel.

Frekvencia menet: CD 5Hz – 20 000 Hz(-1.0dB)
SACD 5Hz – 38 000Hz(-3.0dB)

COAX/OPT/USB 5Hz – 47 000 Hz(-3.0dB)
Teljes harmonikus torzítás: CD 0.0018%, SACD 0.001%, COAX/OPT/USB 0.0015%
Jel/zaj viszony: CD 125dB, SACD 121dB, USB 125dB
Méretek: 440x154x418 mm (szélesség x magasság x mélység)
Tömeg: 22,4 kg
Ár: 20 000 EUR
Mindezek mellett a legfontosabb amit hallunk. …”Hallhatunk mindent, amit mérünk, de nem tudunk mérni mindent, amit hallunk. Hagyd, hogy a füled legyen a bíró!”...Atsushi Miura főmérnök.

 

Forrás: Hangzásvilág.hu

Advance Paris PlayStream A7 integrált erősítő/hálózati lejátszó

 

Kisebb testvéréhez hasonlóan a PlayStream A7 is egy kellően nagy teljesítményű integrált erősítő és egy nagy felbontású streamer sikeres kombinációja többek között olyan hasznos „kiegészítő elemekkel”, mint a minőségi DAC, a phono MM bemenet és az FM/DAB+ tuner.

A aktuális Advance Paris (teljes méretű) integrált erősítő választék második típusának számító PlayStream A7 kiváló minőségű, válogatott alkatelemekből felépített 2×115 W (8 Ohm) teljesítményű AB-osztályú erősítővel rendelkezik, amely érezhetően izmosabb, mint a kistestvér PlayStream A5-ösé, így még nagyobb terekben és esetlegesen érzéketlenebb hangsugárzókkal való használatra is alkalmassá teszi és vélhetően még dinamikusabb hangzást biztosít. Nagyobb társaihoz hasonlóan a High Bias áramkörnek köszönhetően az első wattok A-osztályhoz hasonló módon szólalnak meg. A különféle digitális jelek feldolgozását és analóggá alakítását Wolfson WM8740 és Asahi Kasei AK4113 chipek végzik hozzájuk illő minőségi áramköri környezetben.

 

 

Mivel az A5 és A7 modellek hálózati lejátszó része teljesen azonos, a nagyobb típus is egyaránt használható Ethernet és Wifi kapcsolaton keresztül és a Spotify, Deezer, Qobuz, Tidal, TuneIn, iHeartRadio, vTuner és Napster szolgáltatások mindegyike elérhető vele. Az okostelefonon, táblagépen, számítógépen, külső NAS-on vagy otthoni hálózaton tárolt zenei könyvtárak tartalmai szintén kényelmesen lejátszhatók a készülékkel.

 

 

A gyártótól megszokott módon beépített Bluetooth egység nincs az erősítőben, amennyiben valaki ilyen módon is szeretné használni, az X-FTB01 és X-FTB02 Bluetooth vevőket tudja megvásárolni hozzá. (Ahogy a MyConnect 150-nél írtuk, a gyártó az X-FTB01-et sok esetben grátisz mellékeli a készülékeihez.) A PlayStream A7 egyéb felszerelései közé tartozik még az FM/DAB+ tuner, amitől valójában már nem is csak erősítő, hanem egy receiver, gazdag csatlakozó felületén pedig line RCA, Phono MM és optikai illetve koax digitális bemenetek, valamint USB port is található. A csatlakozófelületen az egyetlen különbség a kisebb testvérhez képest a HDMI ARC, azaz Audio Return Channel csatlakozó. Ez a funkció szükségtelenné teszi egy további kompozit audio- vagy optikai kábel használatát az erősítő TV készülékhez történő csatlakoztatása során. Amikor az ARC kompatibilis PlayStream A7 egy HDMI kábellel egy szintén ARC kompatibilis TV-hez csatlakozik, akkor a forráseszközökön tárolt filmek és más tartalmak megtekintése és hallgatása egyaránt lehetővé válik a TV készüléken és az erősítőn keresztül, tovább a televízióról is küldhető hang az erősítőre.

 

 

Az erősítők szintén megújult külső megjelenéséről már a múltkoriban is értekeztem, s mivel a két készülék ebben tökéletesen megegyezik, most is ugyanazokat tudom elmondani. A klasszikus és a modern stílusjegyeket ötvöző kompakt méretű kék VU mérők már nem kápráztatják a szemeket, mint a régebbi változatok, a fehér fénygyűrűvel kiemelt alumínium kezelőszervek pedig főleg este nagyon kellemes és hangulatos látványt nyújtanak. A hangerőszabályzó benyomva tartva bemenetválasztóként is funkcionál, az előlap alsó részén sorba rendezve megjelenő, praktikus érintőkapcsolóként működő kék fényű bemenet nevekkel azonban már direktben is lehet váltogatni közülük. A kettő VU méter között egy kis kijelző található, ami az általános fény-harmóniába tökéletesen illeszkedő fehér digitekkel mutatja a kiválasztott bemenetet és egyéb információkat.

Amint az a bemutatásból kiderült, a PlayStream A5 és A7 között a legfőbb különbség a HDMI ARC csatlakozó, valamint a közel 50%-nyi teljesítménynövekmény az utóbbi javára. A rendszerükbe a TV készüléket is belekombinálók számára az előbbi is kétségkívül hasznos előny, a második paraméter pedig minden felhasználónál komolyan éreztetni fogja a hatását, hiszen a nagyobb teljesítménynek és a belőle fakadó többi pozitívumnak véletlenül sem csak akkor vesszük hasznát, amikor házibulit rendezünk vagy „hangoskodni”támad kedvünk. Már a bekapcsolás utáni legelső pillanatokban egyértelműen érezni, hogy a jellegzetes Advance Paris finomságok, és a lágy, csöves-jellegű karakter maradéktalan megőrzése mellett az A7 teltebb, testesebb, komolyabb és megfogottabb megszólalású, mint az ugyancsak még nálam vendégeskedő A5. A jókora teljesítmény növekmény hatását ráadásként már egészen kis hangerőn is érezni, mert egyáltalán nem mindegy, mi van még tartalékban, másrészt pedig a nagyobb teljesítmény csak az „üvöltetéshez” kell tézis teljesen hibás, legalábbis ésszerű határok között. Az A7 a gyártó kellemes karakterét határozottabb és karakánabb formában tálalja, a mélyek jelenléte és hangsúlyossága kis hangerőn is jóval nagyobb, az igazi combos zenei történésekről nem is beszélve, amikor erőben, energiában, dinamikában és attakban egyaránt kényelmesen felülmúlja kisebb testvérét. A ritmusszekciók pulzálása jóval energikusabb, a bőgők, basszusgitárok vagy szinti basszusok játéka a sok hangszeres részleteknél is precízebben követhető és mindvégig hangsúlyos. A mélyek szub-wooferes érzetét már az A5 esetében is megemlítettem, és hát az izmosabb testvér ebben a paraméterben is jócskán felülmúlja, még csak feljebb sem kell különösebben tekerni hozzá a hangerőszabályzót. A készülék hangzása a gyártóra mindig is jellemző módon bántó hibák nélküli, egységes és kiegyensúlyozott, és most is minden szempontból az árkategóriáján túlmutató színvonalú. Márkatársaihoz hasonlóan szintén nem instant sziporkázással és egy-egy kivételesen jó jellemzővel nyűgöz le, hanem a legfőbb pozitívuma neki is a hosszútávon is jól hallgatható kellemes és kiegyensúlyozott hangzás. Lágy, kifinomult és kellemes tónusú hangszínek jellemzik, amelyekhez analógos jellegű, telt és erőteljes mélyek párosulnak. Nagyobb erején túlmenően az A7 hangzását simábbnak és eszköztelenebbnek is érzem, ami a magasabb kategóriáját jelzi; emellett például a nagyzenekari művek a teljesítmény többletnek köszönhetően komplexebben, nagyobb volumenűen és hatásosabban szólalnak meg. Pop és rockzenéken szintén egyértelmű a javulás, igény szerint az A7-el zúzni is sokkal jobban lehet, és még a kisebb vagy érzéketlenebb hangsugárzókat is jobban „megkergeti”.
Sztereó mozizáson az eredendően kellemes és barátságos hangvétel mellett a készülék főleg az akciódúsabb daraboknál képes jókora meglepetéseket okozni. Az 1917 című filmben például amikor a németek elhagyott bunkerében az elszaladó patkány felrobbantja az angol látogatók számára otthagyott aknát rendesen összerezzentem a kanapén. Nemcsak azért mert a robbanás teljesen váratlan volt, hanem a zárt térben (bunker) az A7-nek és a hangsugárzóknak köszönhetően iszonyatosat szólt, szinte még a padló is megremegett alattam. Ugyanilyen félelmetesek voltak a felrobbanó/összedőlő épületek robajai és a különféle lövések hangjai is, szóval a sok szépség mellett az A7 igazi kemény férfias teljesítményekre is képes, ha éppen úgy hozza az élet.

Ajánlás

A kisebb testvérénél közel 50%-al nagyobb teljesítménnyel határozottabbá, energikusabbá és dinamikusabbá tett PlayStream A7 nemcsak hangosabb, hanem egész egyszerűen más ligában játszik, amiért kifejezetten méltányos árat kel csak fizetni. Az A5 minden előnyét és funkcióját magáénak mondható A7 így egy nagy tudású és nehézsúlyú versenyző, amely mellől, ha a keret megvan rá, az A5-öt minden pozitívuma dacára már nem annyira akarja hazavinni az ember.

 

Advance Paris PlayStream A7
Teljesítmény: 115 W (csatornánként, 8 Ohm)
Frekvencia átvitel: 20 Hz- 80 kHz (+/- 3 dB)
THD: <0,004 %
Jel/zaj arány: > 98 dB
Optikai digitális bemenet: PCM 24 bit/ 96 kHz
Koaxiális digitális bemenet: PCM 24 bit/192 kHz
USB audió PCM: 24 bit/32 bit 44,1 kHz – 384 kHz
USB audió DSD: 2,8 MHz (DSD64)-DOP/5.6 MHz,
(DSD128)-DOP/11,2 MHz (DSD 256)-DOP
Méretek: 430×135×370 mm
Tömeg: 11,5 kg
Ár: 464.000,- Ft

 

Forrás: Hifipiac.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció