Menu

Cart

Megújul a Pro-Ject miniatűr erősítője, a MaiA

Bemutatkozott a Pro-Ject MaiA integrált sztereó erősítő legújabb, 3. generációs kiadása. Különlegessége, hogy sokkal kisebb, mint egy átlagos hifi komponens, mégis rengeteg funkciót tartalmaz. Az Európában tervezett és gyártott mini erősítő már Magyarországon is megvásárolható.

 

 

Átgondolt, frissített készülékházat kapott a Pro-Ject MaiA S3 BT. A fémtest 206x55x153 mm-es, ezáltal a legtöbb helyen könnyen elfér. Újabbra cserélték a vezeték nélküli jelfogadást lehetővé tevő Bluetooth részt is. A készülék már 5-ös verziót fog tartalmazni, aptX HD támogatással, amely a hagyományos Bluetooth kapcsolatokhoz képest nagyobb adatmennyiséget képes fogadni, ezáltal jobb hangminőséget eredményez. Az erősítő teljesítménye 2x40 W 4 ohmon, áramkörét kettős monó elv alapján tervezték.

 


Pro-Ject MaiA S3 BT sztereó erősítő

 

A már említett Bluetooth-on kívül még hét bemenet található rajta: öt analóg és három digitális. Így összesen nyolc különböző forrás jelét képes kezelni a könyvméretű erősítő, köztük vinyl lemezjátszókét is. Előlapjára 6,3 mm-es fejhallgató Jack kimenet is került. A Cirrus Logic CS4344 D/A konverter, amely a bejövő digitális jelek analóggá alakításáért felel, 192 kHz/24 bites mintavételezésre alkalmas.

 


Pro-Ject MaiA S3 BT sztereó erősítő hátlap

 

Az erősítőre nemcsak egy pár hangfalat, hanem aktív mélysugárzót vagy második zóna céljából beillesztett sztereó végerősítőt is lehet csatlakoztatni. A fekete vagy ezüstszínben választható készülékház teljesen fém, áramellátása külső tápegységről történik. Elődjeihez hasonlóan a Pro-Ject MaiA S3 BT mellé is jár infravörös távvezérlő.

 

Az erősítő már Magyarországon is megvásárolható, ára 228 ezer forint.

 

Forrás: AV-Online.hu

 

 

Meze Audio fejhallgató kábelek

A fejhallgatókat és fülhallgatókat gyártó Meze is elismeri a kábelek jelentőségét. Ezt bizonyítja, hogy kínálatukat külön kiegészítőként megvásárolható fejhallgató kábelek színesítik. Lássuk, hogy milyen lehetőségek várnak arra a vájtfülűre, aki Meze kábellel kíván többet kihozni füleséből!

 

 

A táguló Meze-verzum

 

A román székhelyű Meze évről évre látványosan nő. Magas népszerűségnek örvendenek a Meze 99 Classics és Meze 99 Neo fejhallgatók. A prémium ligát olyan egzotikumok erősítik, mint az egyedi hangszóróval készített Empyrean és az abból továbbfejlesztett ELITE, vagy a zárt kivitelű Liric.

 

Az említett fejhallgatókhoz alapértelmezetten OFC réz vezetővel szerelt kábelek járnak. Világszerte rengeteg audiofil tapasztalta már, hogy jobb minőségű kábellel még több kihozható a Meze füleseiből.
Számos gyártó felfigyelt e piaci résre és mostanra sokan készítenek kifejezetten tuning célra fejhallgatókábelt. A Meze nem nézte tétlenül e jelenséget, helyette úgy döntött, önmaga fog opciót
nyújtani azoknak, akik az alapszintű, csomagolás részét képezőnél még jobbat szeretnének.

 


Meze Pentaconn fejhallgatókábel

 

Felmerülhet az olvasóban kérdésként, hogy miért nem csomagol a gyártó eleve csúcsminőségű kábelt prémium füleseihez, ha azok különben is magas összegekbe kerülnek? Még nem kérdeztük meg a gyártót, de ennek legvalószínűbb oka, hogy az opcionális prémium kábelek nem olcsók. Például egy standard, alapértelmezetten mellékelt Meze Elite & Empyrean kábel 1,3 méteres kiadása 50 000 forintba kerül. A prémium kiadás 150 vagy akár 200 ezer forint is lehet attól függően, hogy tartalmaz-e ezüstözött bevonatot. A jelenlegi üzletpolitika előnye, hogy nem kell előre megvenni a drágább kábelt. Mindenkinek lehetősége van kipróbálni és eldönteni, hogy szükséges van-e rá.

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

Megjegyzés: a Meze kábelei között léteznek más gyártók fejhallgatójával is használható darabok. Például előfordulhatnak HIFIMAN vagy Audeze gyártmányok, amelyek gondtalanul használhatók velük.

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

4 tűs mini XLR dugóval szerelt kábelek

 

Azok a kábelek, amelyeknek a fejhallgató felőli végére mini XLR dugót szereltek, elsősorban az ELITE és Empyrean modellekhez készültek. Különböző minőségi szintek közül lehet válogatni, amelyeket az átláthatóság érdekében listában sorolunk fel:

 

- Standard OFC (99,95 % tisztaságú OFC réz). Ez a kábel jár alapértelmezetten a Meze Audio Empyrean és ELITE típusokhoz. Csatlakozó opciók: 3,5/6,3/4 tűs XLR. Kapható 1,3 méteres vagy 2,5 méteres hosszúságban.

 

- Silver-plated PCUHD Premium (Ezüstözött Furukawa réz, 4 %-os Jensen forrasztás, amerikai TPE köpeny, 140 db 0,04 mm-es vezető). Csatlakozó opciók: 4 tűs XLR/6,3/4,4/2,5 mm. Kapható 1,3 vagy 2,5 méteres hosszúságban.

 

- Copper PCUHD Premium (Furukawa réz, 4 %-os Jensen forrasztás, amerikai TPE köpeny, 140 db 0,04 mm-es vezető). Csatlakozó opciók: 4 tűs XLR/6,3/4,4/2,5 mm. Ez a kábel is 1,3 vagy 2,5 méteres hosszúságban kapható.

 

Megjegyzés: e sorok írásakor 4-tűs XLR dugó csak a hosszabb, 2,5 méteres kiadásokkal igényelhető.

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

3,5 mm-es monó Jack kábelek

 

A Liric és a 99 Series modellekhez is kapható prémium kábel, ezüstözött réz vezetővel. A füles aljzatába illeszkedő rész vékonyított házú 3,5 mm-es monó Jack dugós. A forrásba illeszkedő csatlakozó lehet 4,4 mm-es Pentaconn, 3,5 mm-es Jack, továbbá 2,5 mm-es szimmetrikus Jack. Csatlakozótól függően 45-50 ezer forintba kerül, viszont egyelőre csak 1,2 méteres hosszúságban létezik.

 


Meze fejhallgatókábel MMCX

 

Az előbb említett, monó Jack dugós végződésű kábelt nemrég további kettő szériával bővítette a Meze Audio. Ezek az OFC réznél jobb minőségű, monokristályos vezetőt tartalmaznak. Az egyik széria vezetőszálai natúr, a másiké ezüstözött bevonatúak (a nevük pedig Mono 3,5 mm copper PCUHD Premium és Mono 3,5 mm silver plated PCUHD Premium). Az áruk 150-200 ezer forint között mozog hosszúságtól és csatlakozótól függően. Ami pedig ezek forrás felőli csatlakozóit illeti, a lehetőségek:

 

- 2,5 mm-es (szimmetrikus)

 

- 3,5 mm-es Jack

 

- 4,4 mm-es Pentaconn (szimmetrikus)

 

- 6,3 mm-es Jack

 

- 4-tűs XLR (szimmetrikus)

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

Küllem

 

A kábelek megjelenése elegáns, majdnem ékszer jellegű. A csatlakozók egyedi gyártásúak, fém házzal és egyértelmű oldal jelölésekkel. Elosztó részük, amelynél ketté ágazik a kábel, szintén fémből készült. A vezetőszálak köpenye a sztenderd, alapértelmezetten csomagolt kábelektől eltérően nem fekete, hanem áttetsző köpenyes. Az ezüstözött bevonatú kiadások külső köpenye teljesen átlátszó. A rézvezetős változat köpenye inkább barna árnyalatot eredményez, de azon keresztül is tisztán átsejlenek a rézszálak.

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

Amit még szívesen látnánk: zsugorcső helyett kicsit masszívabb törésgátló a forrás felőli oldal csatlakozóin. Az ezüstszín egyeseknek hivalkodó lehet, Meze fejhallgatókhoz lehet, hogy jobban állna az egyszerű matt fekete.

 

Meghallgatás, szubjektív tapasztalatok

 

A BaSys Kft. jóvoltából kölcsönkaptunk egy 99 Series, egy PCUHD és egy ezüstözött PCUHD kábelt is. Kaptunk hozzájuk Liric, Empyrean és ELITE fejhallgatókat, mindhárommal elvégeztünk
A/B összehasonlító tesztet. A cél annak kiderítése volt, hogy milyen különbségre lehet számítani a gyári és a külön kapható kábelek között. Az elektronika FiiO K9 Pro ESS fejhallgató erősítő volt (teszt hamarosan), AudioQuest Carbon koaxiális kábellel csatlakoztatva egy Reavon UBR-X200 lejátszóhoz. Mindkét eszközt IsoTek EVO3 Premier tápkábellel csatlakoztattuk egy EVO3 Sirius tápelosztóhoz.

 


Meze fejhallgatókábel

 

A 99 Series konkrétabb élet adott a zenei részleteknek. A magas frekvenciák markáns irányba mozdultak, nemcsak az énekhangban, hanem kollektíven. A gyárihoz képest élénkebb színpadot kaptunk. A kristályosabb, fegyelmezettebb érzet elsőre jobbnak tűnt, mint a Liric alapértelmezett kábelével kapott hang. Hosszú távú hallgatás esetén azonban nekünk kicsit zavaró volt a részletek túlfókuszált jellege. Visszalépve a Meze Audio Liric-hez csomagolt kábelre, az ének színpadi elhelyezkedése egysíkúbb volt, viszont a fényesség érzet is lecsökkent. Nem volt annyira kihegyezett a részletesség, viszont így pihentetőbb élményt kaptunk.

 


Meze fejhallgatókábelek

 

A 99 Series a Liric-kel kombinálva nem hozott egyértelműen jobb hangélményt annak ellenére, hogy részletességben erősebben szerepelt. Aki mindenképpen magasabb szintű zenei élményre vágyna, az valószínűleg jobban jár a Mono 3,5 mm PCUHD Premium kábelek valamelyikével. A következő bekezdésből kiderül, hogy miért.

 

Az Empyrean és ELITE hangja is sok dicséretet kapott a korábban publikált tesztekben. A sztenderd, gyári vezetékekkel is rengeteg részletet kaptunk, de a magashangok szellőssége lehetett volna jobb is. Utóbbiba kicsit az ESS chipes FiiO is belekontárkodott. Viszont a Meze Elite tesztjében szó volt róla, hogy találkoztunk egy oda nem illő tónussal a középső és magashangoknál.
A gyári kábel eltávolítása és a szimmetrikus PCUHD alkalmazása pontosan azon a kényes részen segített! Javult az atmoszféra is, de főleg az énekhang természetesebb megjelenése tűnt fel. A háttér kevésbé dominált úgy, az összkép finomabb, lélegzőbb volt, kevesebb feszültséggel, mint a sztenderd esetében..

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

Az ezüstözött PCUHD kissé hűvösebb tónussal ábrázolta a zenei teret. Emellett erősítette a dinamikai kontrasztot és a hangszerek körvonalát is. Feszesített a basszuson. A többihez képest ez tűnt leginkább "tisztító" hatásúnak. A teret dermedtebb csendekkel egészítette ki, ami klasszikus zenénél előnyösnek tűnt. Az alapszintű kábelhez képest ez is józanabb részleteket és profibb teret varázsolt a fejbe. Bár szubjektív ízlésünknek az ezüstözött PCUHD kissé túl rendezetté tette a zenét, pontosító, rendszerező hatását nem vontuk kétségbe.

 


Meze ezüst fejhallgatókábel

 

Záró gondolatok

 

Mindenki hallása más és a mai írás nem csoportteszt, hanem általános bemutatás céljából készült. Ha Kedves Olvasónk arra kíváncsi, hogy melyik fejhallgatókábel váltotta ki a legtöbb pozitív élményt és gondolatot, akkor a Copper PCUHD Premium volt az. Hozzá kell tenni, hogy egyéni, szubjektív tapasztalatok alapján. Kijelenthető, hogy Meze Liric, Empyrean vagy ELITE tulajdonosoknak, amennyiben céljuk a lehető legjobb hangminőség, erősen ajánlott valamelyik (mindegyik) opcionális kábel kipróbálása. Viszont a 99 Series szerintünk csak visszafogja a Liric tudását, azt az opciót talán célszerűbb, ha leginkább Meze 99 Neo vagy Meze 99 Classics tulajdonosok veszik számításba.

 

Iránytű

 

Ár:

M99-2,5: 44 900 Ft


M99-3,5: 44 900 Ft


M99-4,4: 49 900 Ft


MEM-C2,5: 99 900 Ft (1,3 m)


MEM-C4,4: 114 900 Ft (1,3 m)


MEM-C6,3: 149 900 Ft (2,5 m)


MEM-CXLR: 149 900 Ft (2,5 m)


MEM-S2,5: 159 900 Ft (1,3 m)


MEM-S4,4: 174 900 Ft (1,3 m)


MEM-S6,3: 199 900 Ft (2,5 m)


MEM-SXLR: 199 900 Ft (2,5 m)

 

 

 

Forrás: AV-Online.hu

Neat Acoustics Ministra állványos hangfal teszt

Az elmúlt napokban tiszteletét tette nálunk a Neat Acoustics Ministra minimonitor. Egy olyan pöttöm versenyző a Brit-szigetekről a hangfalak Mekkájából az angliai Teesdale-ből, ahol a tradíció és a tudás kézen fogva vezetik egymást, létrehozva egy igazán különleges produktumot. Egyszerű hangdobozkának tűnik ránézésre, de rejt a belsejében egy különlegességet (dupla mélyhangszóró, Isobarik elv) és a ribbon magassugárzók alkalmazása sem igazán megszokott megoldás.

 

 

 

 

A Neat Ministra a Strata sorozatba tartozik, vannak köztük álló és állványos hangdobozok egyaránt, a közös bennük az izobarikus konstrukció. Mindegyik hátsó reflexnyílással rendelkezik, a mélyhangok
pedig hol lefelé, hol előre sugároznak a számukra kialakított kamrában.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal

 

Innováció felsőfokon, ahol nem a méret számít

 

Meglepőnek tűnhet a hangdoboz mérete ebben az árkategóriában (persze sorolhatnánk napestig a kivételeket, ott a legendás LS3/5A például) nem sokat nézne ki belőle az emberfia, ha csak a felhasznált literek számát venné figyelembe az ítéletalkotáskor. A Neat Ministra ennélfogva nem a méretével hódít, hanem a kialakításával. Először is - bármennyire úgy tűnik - ez nem egy kéthangszórós megoldás, hanem három. Belül ugyanis találunk még egy ugyanolyan mélysugárzót, mint amilyent az előlapon látunk, mégpedig olyan elrendezésben, amit nem sokan és sűrűn használnak. Ezt az elrendezést izobarikusnak hívják a szakzsargonban (és általában is).

 


Neat Acoustics Ministra hangfal középsugárzó

 

Miről is szól ez az elv?

 

Vegyünk alapul egy átlagos két hangszórós dobozt, és nézzük meg mi történik a belsejében a membrán mozgása közben. Mivel az evilági hangszórók nem csak előrefelé sugároznak, hanem (a tervezők legnagyobb bánatára) hátrafelé is… így a megmozgatott levegő nem csak előre jut ki a dobozból kellemesen simogatva a füleinket. Megmozgatja, összenyomja a levegőt belül is, ami visszahat a membrán mozgására meglehetősen kaotikusan, ez ugyanis függ a hangerőtől és így értelemszerűen a nyomáskülönbségtől is. Az ide-oda verődő nyomáshullámok károsan befolyásolják a membrán mozgását, torzítást adva a rendszer hangjához.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal középsugárzó

 

Vannak különböző trükkös megoldások ennek a hatásnak a csökkentésére, mondjuk a labirintus (Transmission Line) sugárzók képében, vagy valamilyen olyan formát adva a doboznak, ami nagymértékben kiküszöböli ezt a hatást (Bowers & Wilkins Nautilus).

 

A harmadik az izobarik elv, ahol nem a hangfal dobozának a kialakításával próbálják megoldani a problémát, hanem magával a hangszóróval. Egyszerűen nem engedik, hogy a mozgó membrán által keltett levegő/nyomás különbség, rákerüljön az elsődleges hangszóró hátoldalára azzal a megoldással, hogy szorosan mögé raknak még egy ugyanolyan hangszórót az előlapi mögé és ez működés közben kvázi egy rendszert alkot. Szinkronban mozog az első és a hátsó hangkeltő között a levegő dugattyúszerűen nem engedi befolyásolni magát a dobozból való visszaverődésekkel, erősen redukálva ezzel a torzításokat.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal keresztváltó

 

Sőt, ez a kialakítás jótékony hatással van a basszus mélyégére is, jóval mélyebbre lehet menni ezzel a megoldással az általános tisztaság megőrzése mellett, ráadásul kisebb doboz is elég hozzá.

 

Hátránya az ár, két hangszóró drágább, mint egy, és ha sorba kötjük, akkor csökken az érzékenység, ha két 4 ohmos hangszórót veszünk alapul (4+4 Ohm = 8 Ohm).

 

Természetesen köthetjük akár párhuzamosan is, akkor viszont kizárólag 8 ohmos verziók jöhetnek szóba, ami szintén az érzékenység rovására megy, de még ezekkel együtt is valahol az átlagos érzékenység alsó szintjén van.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal középsugárzó

 

Külcsín és belbecs

 

Kinézetre meglehetősen átlagos a Ministra, nem elsősorban ezzel fogja megnyerni a vásárlók szívét. Inkább hasáb, mint kocka, azaz mélyebb és magasabb a szélességénél, pont elfér az elején a 134 mm-es mélyközépsugárzó és az 50 mm-es ribbon magassugárzó.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal magassugárzó

 

Az előlap egy polietilén csillapító rétegen keresztül csatlakozik a fő dobozhoz, ami 18 mm vastag MDF-ből készült és belül is kapott merevítést, ami egyben a második hangszóró rögzítésére is szolgál.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal keresztváltó

 

A gyártó leírása szerint a keresztváltó a lehető legegyszerűbb, három elemből álló megoldást használ.

 

A reflexportot hátul találjuk lekerekített peremmel ellátva a káros zajok csökkentése érdekében.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal hátlap

 

Többféle színben kapható, elvileg van festett kivitel is, nem csak a sima furnérozott változat.

 

Szintén a gyártó szerint 4 ohmos a hivatalosan megadott impedancia, de egyes mérések szerint ez inkább 6 Ohm, azaz szinte bármelyik erősítő megbirkózik vele, aminek azért van bőven elegendő teljesítménye a meghajtásához.

 

Igen stabilnak tűnt a felépítés, csak néhány kevésbé kritikus helyen volt némi üreghang a kopogtatáskor, a legtöbb helyen tökéletesen "halott" volt a Ministra teste.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal

 

Tesztkörnyezet

 

Naim SUPERNAIT 3, Cambridge Audio 851A, Topping LA90 sztereó erősítők, FiiO K9 Pro, Topping D70S DAC, Cocktail Audio X50D hálózati lejátszó és futómű, SVS SB-3000 szubláda.

 

Ilyen nincs, és mégis van

 

Teszt előtt jó pár napig járattuk a dobozkákat és csak utána következett az éles meghallgatás.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal csatlakozó

 

A hangfalak többségétől, ahogy haladunk felfelé a ranglétrán úgy kapunk egyre jobb hangot, nagyobb teret, pontosabb és mélyebb basszust, természetesebb hangzást, eltűnnek a szobából, mintha ott sem lennének, csak a zene szól a szoba egyik oldalából. A hangkarakter nem nagyon változik a legtöbbjüknél, van egy alaptónus és azt variálják kisebb-nagyobb mértékben, itt egy csipetnyivel nagyobb dinamika, ott egy hajszállal sziporkázóbb magashang.

 

Igen kevés olyan gyártmány van, amitől abban a pillanatban felkapja a fejét az ember, amikor leül elé és megszólal a zene mondván, ez itt valami más, nagyon más.

 

A Ministra megtette az elképzelhetetlent, ahogy megszólalt, meghökkenve meredtünk erre az aprócska dobozra, hihetetlenkedve kérdezgetvén egymást, figyelj már te is azt hallod, amit én?!

 


Neat Acoustics Ministra hangfal középsugárzó

 

Mert amit hallottunk az nem volt mindennapi. Először is azt keresgéltük, mekkora hangerőre van állítva az SVS SB-3000 szubláda, de - mint kiderült még be sem volt kapcsolva - az ugyanis a beüzemelés és kábelezés során kimaradt a szórásból. Félelmetesen mélyre menően és egyben pontosan sikerült hangolni ezt a tartományt, többen megesküdtek volna, hogy átverjük őket és mégiscsak bekapcsoltuk a szubládát.

 

Alig emlékszünk olyan hangfalra, legyen akár álló, ami ilyen lazán és könnyedén hozta Hans Zimmer falrengető basszusait a prágai koncertfelvételről. Ahhoz, hogy ezt a részt élvezetesen lehessen visszaadni, bizony kell egy szubláda és/vagy néhány olyan derekas méretű membrán, ami könnyedén meg tudja mozgatni a kellő levegő mennyiséget, ami általában egy lavór nagyságban csúcsosodik ki.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal magassugárzó

 

Ami szintén meglepetést okozott, az az általános hangszín, ami ugyan bőven a meleg oldal felé hajlott, mégsem telepedett rá az egészre, nem mosta egybe a közeptartományt az alsó résszel, nem lett lassú és visszafojtott, ami sajnos sokszor előforduló hiba ennél a hangolási módszernél. Hagyta élni mind a női, mind a férfi énekhangot, egyiket sem hangolta lejjebb a kelleténél.

 

Ezen felbuzdulva azonnal beraktunk pár Leonard Cohen lemezt a lejátszási listába, ott egészen biztosan kiderül, ha esetleg minket csapott be a Ministra a maga jellegzetes előadásával. Hát nem. Nem csapott be senkit. Cohen barátságos bariton énekhangja ugyanazzal a tónussal szólt, mint a Musician Knight 1 hangfalon, nem csapott át dörmögésbe, nem lett visszafogott. Megmaradt a dús, buja hangulat, színezés nélkül. Fogalmunk sincs ezt hogyan csinálta, de megcsinálta mi pedig csak tátott szájjal hallgattuk.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal

 

A másik dolog, ami hallatán szintén erősen pislogtunk, az a sztereó színpad felépítése a hangfalak között. Az átlagos hangfalak a hallgató orra előtt és saját síkjukban építik fel a teret, a jobbak hátrafelé is megnyílnak kicsit vagy sokat. Itt azonban hátrafelé nyílt meg egy hatalmas és levegős tér, méterekre a hallgató fejétől távolabb, a szoba falain kívül.

 

Szimfonikus zenét nehéz jól visszaadni, a legtöbbször elvékonyodik és súlytalan lesz a megszólalás, kiürül és unalmas lesz a zene. Hajtott minket a kíváncsiság mit szól Beethoven szimfóniáihoz, főleg az ötödikhez. Nos, nem szólt semmit, tökéletesen vissza tudta adni azt, amit ez mű adni szeretne, a vívódó ember kétségeit. Szó sem volt semmiféle kiürülésről, hátborzongató érzelmeket volt képes közvetíteni, lelket és fotelt megrázó üstdobokkal.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal hátlap

 

Áttértünk könnyebb műfajokra nevezetesen Mike Oldfield és Mark Knopfler főleg a gitárokat és a felső tartományt tesztelendő, gondolva, ezzel biztosan megnehezítjük a Neat Ministra dolgát, de újfent
csalódnunk kellett. Magabiztosan és főleg kellő csilingeléssel szólaltatta meg ezeket a zenéket is, pedig titkon reménykedtünk, hátha itt találunk benne valami (komolyabb) hibát. Nem találtunk. A szalagsugárzók ugyan nem mindig annyira kínosan precízek, mint a dómok, ez inkább a lágyabb megoldás felé hajlott, viszont így tökéletesen harmonizált a mélyközépsugárzóval észrevehető átmenet nélkül.

 

Meghallgattuk Naim SUPERNAIT 3 erősítővel is, az izobarikus megoldáshoz kell a kakaó, ebben meg bőven van. Sokkal jobban kontrollálta, mint a CA851A tette, viszont ebben az összeállításban már egy kicsit túl tömör, túlságosan "egyben" szólalt meg a zene, a CA itt könnyedébb és szellősebb volt. A Topping LA90 a maga 20-30 wattjával, ha nem is vérzett el a próbán, de érezhetően kevesebbet nyújtott, mint a többi erősítő.

 

Ha ajánlani kellene hozzá erősítőt, akkor talán valamelyik Rega, Roksan vagy Norma lenne az ideális jelölt, de ez annyira rendszer és főleg fül függő, hogy meghallgatás nélkül nem ajánlott opció.

 

AZ SVS SB-3000 aktív szubláda beillesztése a rendszerbe egész egyszerűen nem feltétlen ajánlott, hozzátett ugyan a hanghoz, de a Ministra önmagában is képes lefedni a (majdnem) egész frekvenciasávot. Ha esetleg mégis egy mélyláda mellett döntünk, akkor érdemes minél mélyebben és meredekebben vágni 40-45 Hz és 18 vagy 24 dB/oktáv.

 


Neat Acoustics Ministra hangfal

 

Ajánlás, konklúzió

 

Kivételes produktum a Neat Acoustics Ministra. Nem teljesen allrounder a maga sajátos előadásmódjával és hangzásvilágával, vannak nála kiegyenlítettebben szóló gyártmányok, de amit nyújt, azt kevés másik monitor tudja (ha egyáltalán). Kivételesen mélyre menő egyben artikulált, tökéletesen követhető basszustartományt kínál meleg, barátságos közép- és magastartománnyal, ezen jelleg ellenére. Ellentmondásnak tűnik, de ez a jelleg egyáltalán nem megy a pontosság rovására, hozza az állványos hangfalakra jellemző artikulált és precíz színpadot. A sztereó képvisszaadás szintén áll leejtést okozó megoldásra sikeredett, a szoba falain túlnyúló hangszereivel és zenészeivel.

 

Minél több ampert kínáló erősítő kell hozzá, ha ezt megkapja, akkor a szerencsés vevő átélheti a hifi mennyországot.

 

Műszaki adatok

 

Felépítés: kétirányú izobarikus/szabályozott reflex
Hangszórók:

2 db 134 mm-es, kezelt papírmembrános mélyközépsugárzó


50 mm-es szalag (ribbon) magassugárzó

Impedancia: 4 Ohm
Érzékenység (2,83 V/1 m): 86 dB/1 W
Ajánlott erősítő teljesítmény: 25-100 W
Méretek: 17 x 30 x 29 cm
Tömeg: 8 kg
Ár: 950 000 Ft/pár
   

 

Mérleg

 

+ Meghökkentően mély és pontos basszustartomány, még aktív mélysugárzó sem feltétlen kell hozzá

 

+ Egyedi sztereó színpad, ami a hangfalak síkjában és mögötte helyezkedik el, hatalmas teret létrehozva

 

+ Kellemesen a mélytartomány felé billenő hangolás, még sincs hiányérzet a felső tartományban

 

- Strapabíró és a wattokkal nem spóroló erősítő kell hozzá

 

Szubjektív vélemény



Hangminőség: 4,5 
Kivitel:
Formaterv:
Ár/érték arány: 4,5 

 

Forrás: AV-Online.hu

 

PRO-JECT PHONO BOX DS3B PHONO-ELŐERŐSÍTŐ

A kétbemenetes duplikált maximalizmusról a Tubebox DS2 phono-előerősítő bemutatásakor már zengtünk ódákat, és örömmel konstatáltuk, hogy az új modell, a DS3B is képes két lemezjátszó hangszedőjének jelét illeszteni, kondicionálni, a beállításokat „fejben tartani”. A már sok mindent megélt „örökifjú” vinyl-barátok újra örvendezhetnek, mert a Pro-Ject Phono Box DS3B lemezjátszó-előerősítő egy kettős mono konfiguráció, teljesen diszkrét felépítéssel rendelkező audiofil elektronika. A DS3 B modell a Phono Box RS2 csúcskategóriás funkcióit kínálja megfizethető áron.

Bemeneti (lezáró) impedancia: Fokozatmentes 10-1000 Ohm vagy fix 47 kOhm
Bemeneti (lezáró) kapacitás: 50, 150, 300, 400 pF
Erősítés (+ 6 dB XLR Out): 40, 45, 50, 55, 60, 65 dB
Jel/zaj viszony MM (40 dB): 104 dBV, 111 dBV – „A”-súlyozott
Jel/zaj viszony MC (60 dB): 85 dBV, 91 dBV – „A”-súlyozott
Teljes harmonikus torzítás (1 kHz): kisebb, mint 0,001% MM, kisebb, mint 0,004% MC
RIAA-kiegyenlítés pontossága: Jobb, mint 0,25 dB / 20 Hz – 20 kHz
Szubszonikus szűrő: 20 Hz 18dB/oktáv
Energiafelhasználás: 18V/max.290mA DC, <0,5 W készenléti állapot
Méretek: 206 x 72 x 194 mm
Tömeg: 1480 gramm
Ár: 229 990 HUF


A Pro-Ject évekkel ezelőtt kitalált, akkor újdonságnak minősülő, érdekes tervezési és kivitelezési koncepcióját lassan megszoktuk. Főleg, hogy mára szinte se szeri, se száma a minden feladatot teljesítő, egy egész katalógust megtöltő kis méretre készült elektronikák választékának. A cég jelest érdemel azért, mert termékei bármely konkurens minden más gyártmányától egy pillantásra megkülönböztethető. A Phono Box DS3 B alumínium panelekkel burkolt acél háza valamint az egész konstrukció nagyon nagy merevséget és interferencia elleni szigetelést kínál, ami a phono-elektronikák követelményrendszerében elengedhetetlen. A finoman kidolgozott készülékházon az apró kezelőszervek logikus sorrendben a beállítást és a használatot segítőn sorakoznak. A Phono Box DS3 B ezüst vagy fekete színben készül, a mágneses fa oldallapok külön tételben vásárolhatók.

 

 

 

A választó-kapcsolók valamint a középen uralkodó „nagy” alumínium szabályzó gomb a bolygó bármely hangszedőjéhez, gyakorlatilag több mint elegendő beállítási lehetőséget biztosít. Mivel az erősítési tényező (40 dB-től 65 dB-ig) nincs MM vagy MC üzemmódhoz kötve, a Pro-Ject phono előerősítője alacsony kimeneti feszültségű mozgóvas szerkezetű hangszedőkhöz is illeszthető. A nagy erősítési tartománynak köszönhetően a sokféle hangszedő zökkenőmentesen integrálható az audio-rendszer többi eleméhez, az integrált erősítők és vonali elő-erősítők bemeneti fokozatához elegendő szintet biztosít.

 

 

MC hangszedők használatakor, vinyl szerelmesei, egy potenciométeren keresztül 10 Ohm és 1 kOhm közötti intervallumban folyamatosan finomhangolhatják a terhelési impedanciát. Az az impedancia érték lejátszás közben is állítható, így valós időben kiértékelhető a különböző terhelési lehetőségek hangzásra gyakorolt hatása. Ezt a funkciót egyetlen más gyártó sem alkalmazza ilyen elegánsan. Az ultraalacsony értékek, mint például az 50pF vagy 10 Ohm, lehetővé teszik a különleges hangszedők diktálta helyzetek figyelembevételét, de még az ideálisnál kisebb/nagyobb kapacitású kábelek használatát is segítik.

 

 

Egyszerre két lemezjátszót, két hangszedőt tudunk csatlakoztatni, egyet XLR-, a másikat RCA-csatolókon keresztül. A kettő hangszedő és az összes többi beállítás közötti váltás kényelmesen elérhető az előlapon. A két lemezjátszó vagy a kettő hangkarba szerelt hangszedő az egyes bemenetekhez beállított összes paramétere a memóriában tárolódik, átkapcsoláskor fél másodperc kihagyásával váltható – ezzel megnyitva a lehetőséget hangszedőket tesztelni vagy különböző karokhoz, különböző zenei műfajokhoz hangszedőket választani.

A Phono Box DS3 B elektronikája szimmetrikus felépítésű, lehetővé teszi a True Balanced működésre való áttérést. A szimmetrikus jelátvitel egy meleg és egy hideg (más néven + és -) jelből áll. Mindkét jellánc gyakorlatilag ugyanazt a zenei információt hordozza. Egy igazi szimmetrikus erősítőfokozat a +/- jelekből kihozza a legtökéletesebb zenei információt és elnyomja az átvitel során felvett zajt. Ez ugyanaz a módszer, amit világszerte minden professzionális stúdióban alkalmaznak.

 

 

A Phono Box DS3 B kis doboza nagy szívet rejt. Az áramköröket, az optimális csatorna-elválasztás és tisztaság érdekében, teljes kettős mono konfigurációban tervezték. A Phono Box DS3 B mindkét csatornára különálló felépítésű áramköröket használ, másképpen fogalmazva, diszkrét elemekből épül fel. A szimmetrikus jelátvitel előnyei – mivel az RCA kimenetek is teljesen diszkrét kimeneti fokozatot futtatnak, amelyet közvetlenül a RIAA EQ szolgál ki – szintén kinyerhetők. A számtalan órán át tartó hallgatási tesztek és a sokéves tapasztalat megmutatta, hogy még a legjobb op-amp alkatrészek hangzásra gyakorolt hatása sem semleges, és nem úgy természetes, dinamikus vagy élénk – mint ahogyan azt szeretnénk. A használati sokoldalúság a két bemenet (XLR és RCA) felszereltségével biztosított. Az előerősítő egy szabadalmaztatott megoldást használ, amely lehetővé teszi, hogy a hangszedőtől az erősítőig végig szimmetrikus jelet továbbíthassunk. A szimmetrikus jelkezelés és a passzív és diszkrét RIAA kiegyenlítő fokozat optimalizálja a jel-zaj arányt. A passzív kiegyenlítés jobb impedancia illesztést és kisebb eltérést tesz lehetővé az ideális RIAA görbétől. A szimmetrikus XLR-kimeneteknél egy diszkrét kiegyensúlyozó fokozat szimmetrikus jelet állít elő.

 

 

Miért kell a Subsonic filter? Szomorú tapasztalat, hogy különösen a könnyebb (kevesebb alapanyag felhasználásával préselt) hanglemezek jelentős hányada meg van vetemedve. Ez a hangszedő „dobálós” mozgása miatt néhány Hz impulzusszerű zajt okoz, különösen a külső barázdákban. Ez a roppant mély hang füllel nem hallható, de ha közelebbről megnézzük hangsugárzónk mély-hangszórójának (erős mágnesű, lágy felfüggesztésű, hangszóró) membránját már szabad szemmel látható. Amikor a dinamika és a sávszélesség lényegében korlátlanul rendelkezésre áll, nagyon fontos, hogy a felerősítendő jel mentes legyen szubszonikus, zavaró összetevőktől, mivel erősítőnk ezeket a jeleket ugyanazzal a teljesítménnyel fogja felerősíteni, mint a zenei jelet. A lemez szélén lévő hullámok okozta jelimpulzusok károsíthatják a hangsugárzót, nem beszélve a zeneiségre gyakorolt negatív (a „pulzáló” monoton frekvencián működő) hatásról.

MEGHALLGATÁS


A veterán audiofilek előtt jól ismert a Pro-Ject cég, mérnökeik az utóbbi húsz évben megfizethetővé tették a teljesítményt. A számítástechnikai modern idők lehetővé tették a tervezés sokrétűségét és olyan termékek megépítését, amelyeket szigorú specifikációk szerint terveztek, de alacsonyabb áron hoznak forgalomba.
A már más tesztelések során is bevált audiofil MM és MC hangszedőkkel végzett meghallgatáson ez az elektronika példamutatóan tiszta hangzással és analóg nyugalommal győzött meg. A hangzás, a teljesen félvezetős topológia ellenére, az átlagtól simábbnak tűnik, kellemesen gazdag részletekkel csábító. Ami felettébb örömet okoz, az a kiváló tisztasággal és harmónia felbontással elért zenei eredmény. A lágy hangzású gitármuzsikán felvillanyoz, a hangzáskép gazdagabb, teljesebb és részletesebb. Az ostinato – ritmikai, dallami vagy harmóniai elem – ismételgetésének változatossága bőkezűbb. A hangszerek körüli lecsengés, valamint a felvételi tér hangja – akár valóságos, akár mesterségesen előidézett – sokkal hangsúlyosabb. A versenytársak közül leginkább a részletek ábrázolásában tűnik ki, de legalább olyan jól megbirkózik a teljesítmény többi aspektusával is. Főleg a felső regiszterben dinamikus. A felső közép- és magas hangsávot uraló dallamosságot kifejezően kezeli és, bár nem olyan megdöbbentő néhány oktávval lejjebb, de nem hajlandó elhanyagolni a változó intenzitást a basszusban. A hangszín egyensúly kisimult, eltávolítva a fényességet, amelyet a konkurensek egyértelműen hozzáadnak.

MC módban a hangszedőhöz mellékelt specifikációk és beállítási utasítások nem hazudnak, amikor arra figyelmeztetnek, hogy a terhelés beállítása fontos. Egy kis gyakorlással ez evidencia, készség lehet. A legjobban dicsért pont, hogy nem egy DIP-kapcsolót kell kapcsolgatni a készülék hátsó részén, vagy ami még rosszabb, a házon belül, hogy a korlátozott számú lehetőség közül válasszunk. Itt mindent a zenehallgatás folyamatában állíthatunk, és érvényesül Van den Hul úr ajánlása, a specifikációban megadott értékek mellett érdemes kipróbálni a megadott alatti és feletti értékeket is.

A DS3 B Phono Box kiforrott technológia végterméke, zeneileg meglepően érett. Mivel képes teljes mértékben bemutatni az egyes hangszedők erősségeit és alacsony zajszintjét, érdemes többféle mozgó tekercses hangszedő kipróbálása, hogy bepillantásunk legyen a technikai specifikációk mögötti részletek nyújtotta hangzás-különbségekbe. Azt nem tudjuk pontosan számszerűsíteni, hogy mennyivel jobb, mint az alapkategóriás modellek, de több mint kétszer olyan jó. Egy kisebb költségű phono-előerősítő határozottan sokat veszít a muzikalitásból, sokszor hiányzik vonzó sebesség és az izgalom. A Pro-Ject Phono Box DS3B sokkal több részletet produkál, a kitartott hangok és a hosszú lecsengés valamint az abszolút csendes háttér hatására az összes hangszer meggyőzőbb, valóságosabb és háromdimenziós hatású. Miért? Mert a színpadkép fokozott rétegződést mutat, például egy jól ismert jazz felvételen a nagybőgő basszusa jóval a szaxofon mögött jelenik meg.

KONKLÚZIÓ


Általános hangzásbeli egyénisége mellett erényei a helyes hangszedő illesztés rugalmassági oldalán mutatkoznak meg. Rendelkezik az összes kívánatos phono-előerősítő funkcióval (folyamatosan változtatható lezárási impedancia és kapacitás, felüláteresztő szűrő, változtatható erősítés) nem beszélve a szimmetrikus jelút továbbvitelének lehetőségéről. Ugyanakkor lenyűgöző részletességgel és tiszta, jól körülhatárolható magas frekvenciájú tranziensekkel is rendelkezik.

Pro
+ Kifinomult előadás, tágas sztereó képalkotás
+ Szigorú specifikációk alacsonyabb áron
+ Szépen néz ki és élvezet használni

Kontra
– nincs Decca korrekció

 

Forrás: Hangzásvilág.hu

LUXMAN – Z-generációs újdonságok

A Luxman egy vadonatúj integrált erősítővel nyitja meg a legújabb generációs modellek sorát. A hónapban piacra kerülő készüléket szeptemberben a PD-151 lemezjátszó frissített változata követi.

 

 

A LUXMAN L-507Z (kb. 8000 GBP) integrált erősítő számos egyedi technológiát használ. Az egyik legfontosabb az ezredfordulón bemutatott ODNF visszacsatoló áramkör LIFES (Luxman Integrated Feedback Engine System) névre hallgató utódja, ami az előd koncepcióját veszi alapul, azonban a teljes áramkört újratervezték, csökkentve a párhuzamos elemek számát. Az erősítési szakaszban a torzítás a korábbinak a felére csökkent, a végfokozat tripla párhuzamos push-pull konfigurációval rendelkezik és 110W+110W (8 ohm) és 210W+210W (4 ohm) AB osztályú teljesítményt szavatol.

 

 

 

A rendszerben helyet kapott a márka LECUA1000 88 elnevezésű elektronikusan vezérelt csillapítója, amely az erősítő áramkörébe integrálva a hangerő szabályozás teljes tartományában megakadályozza a hangminőség romlását. A tápegységben egyedi gyártású EI típusú táptranszformátor és új fejlesztésű, nagy kapacitású szűrőkondenzátorok (10 000 μFx 8) találhatók, amelyek azonnali áramellátást és feszültségstabilitást biztosítanak. A jeleket a rendszer az optimálisan legrövidebb úton közvetíti (Beeline konstrukció) kimenethez, a hurok nélküli házszerkezet elszigeteli a földimpedancia hatásait. A készülék egy újonnan kifejlesztett phono (MM/MC) erősítő áramkört is tartalmaz, amely támogatja a kiváló minőségű analóg lejátszást.

 

 

A teljes ház alumínium panelekből épült, a fedlapba vágott méretes nyílások megkönnyítik a légcserét, biztosítják a megfelelő hőelvezetést. Az előlapon hangsúlyos, LED háttér világítással ellátott műszerpár kapott helyet, újdonságnak számít a műszerek közé elhelyezett LED kijelző, amely a csillapítás aktuális szintjét mutatja. Az összes fizikai gombot és tárcsát alumíniumból esztergálták, az elő-és teljesítmény szakaszt külön kezeli a rendszer és egy némító gombbal is bővült a paletta.

 

 

 

A szabványos 6.3 milliméteres fejhallgató-csatlakozó mellé egy 4.4 milliméteres kimenet is került, független jobb és bal föld kábelezéssel, ami jelentősen javítja az LR szétválasztást. Az összes hátoldali RCA konnektor rézötvözetből készült, mindegyik támogatja az audiofil kábelek használatát. A csomagban egy masszív, alumínium-ötvözetből készített távirányító is megtalálható, amivel a 1996 óta kiadott összes Luxman CD-lejátszó is vezérelhető.

 

 

A LUXMAN PD-151 MK2 (kb. 5000 GBP)lemezjátszó szerkezetileg nem változott. Maradt az eredeti modell masszív és rendkívül merev háza, amit gumi csillapítókkal választottak le a motorról és transzformátorról. Az egyedi, nagy nyomatékú kefe nélküli motort átalakították és frissítették a két pólusú hajtásrendszert. A MK2 modell vadonatúj S hangkart kapott, de a keresztirányú felfüggesztést is módosították. A négy kilós alumínium lemeztányér esetében megtartották a lendkerék-elvet, a nagy tehetetlenségi nyomaték képes áthidalni a kisebb sebesség-ingadozásokat. A részletes specifikációk a megjelenés előtt várhatók.

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció