Menu

Cart
A+ A A-

HEGEL H95 INTEGRÁLT ERŐSÍTŐ

Egy modern erősítőnek szinte mindenre képesnek kell lennie, amit a mai zene-fogyasztói szokások diktálnak. A népszerű digitális és a megszokott analóg jelforrásokat kezelni mára alapvető. De ezen felül hálózati képességekkel is rendelkezni kell, és még elegendő teljesítmény is szükséges a különböző típusú hangsugárzók táplálásához. A követelmények láthatóan szerteágazóak és magasak.

A norvég vállalat ahelyett, hogy elégedett lenne státuszával, még kifinomultabb hangminőséggel és gazdagabb szolgáltatással látja el alap erősítőjét, az új H95 modellt. Elképzelésük, szándékuk és a piac igényei szerint a „kicsit drágább lehet sokkal jobb!” A Hegel egy olyan zsonglőr, aki a többiekhez képest több labdával játszik, és még ugrik is egy nagyot. Az új erősítő esetében éppen az integráltság foka az erősség.

Teljesítmény: 2 x 60 W (8 Ohm)
Frekvenciamenet: 5 Hz – 100 000 Hz
Jel-zaj viszony: nagyobb, mint 100 dB
Áthallási csillapítás: kisebb, mint -100 dB
Teljes harmonikus torzítás: kevesebb, mint 0,01% (25 W/8 Ω/1 kHz)
Intermodulációs torzítás: kevesebb mint 0,01% (19 kHz – 20 000 Hz)
Csillapítási tényező: nagyobb, mint 2000
Méretek: 100 x 430 x 310 mm
Tömeg: 8,6 kg
Ár: 599 000 HUF


Kívülről ismét nincs semmi meglepő. A H95 erősítő kivitele már sok éve Hegel általánosság, bármely polcon felismerhető megjelenésű, mindenben megfelel a norvég gyártó minimalista arculatról alkotott felfogásának. Természetesen a tervezők tudják tartani az ergonómiai egyszerűség és a funkciók mennyiségének egészséges arányait. Egy Hegel erősítő előlapját soha nem borítja el a sok kapcsoló, mérőműszer és nyomógomb. (amennyiben erre vágyunk sok más, kiváló erősítő létezik a piacon) A végeredmény egy tiszta, sima megjelenésű, de sokoldalú erősítő, amely drágábbnak néz ki, mint amilyen, a H95 egy kellemes felhasználói élmény. Az alapanyag megmunkálása és kivitel minősége példaértékű, egyszerű, kifinomult esztétikával, amely nem tűnik elavultnak. A készülékház színe imponáló, amelyet a Hegel feketének nevez, de inkább mélyszürke, az előlap finom textúrája miatt nehéz megmondani, hogy fémmel ellentétben műanyagból készül.

 

 

A kijelző a megszokott hallgatási távolságból jól olvasható, szemet nem bántó oled-kijelző. Mindkét kezelőgomb lépcsős vezérlővel működik, amelyet végállás nélkül lehet forgatni mindkét irányba. A hangerőt 0,5dB-es osztásokban lehet szabályozni, finoman hangolni.

H95 újdonságot hoz a tápegységben és az analóg erősítő fokozat előerősítő szakaszában. A H95 egy klasszikus A/B-osztályú analóg fokozatot tartalmazó erősítő, hasonlóan az előd H90-hez és a H80-hoz, viszont 2 Ohm stabil! A H95 áramköri topológiája a cég SoundEngine 2 technológiáját használja. A Hegel Music Systems alapítója és fő tervezője Bent Holter 2001-ben szabadalmaztatta a SoundEngine technológiát. A Hegel SoundEngine 2 technológia a szabadalom legújabb verziója, amely az elektromos jel egyfajta aktív zajcsillapításaként működik. A dolog lényege, hogy a SoundEngine logikai áramköre folyamatosan figyeli a zenei jelet, és valós időben eltávolítja a nem kívánt zajt. A SoundEngine rendszer alapja és az áramkör topológiája szembe megy a legtöbb erősítőben alkalmazott visszacsatolás gyakorlatával, amely szerintük jelentősen csökkenti az összes torzítást.

 

 

A Hegel SoundEngine audio-technológia ötvözi az „A/B”-osztályú és az „A”-osztályú erősítők előnyeit, anélkül, hogy hátrányaikat átörökíti. A SoundEngine technológia kiküszöböli az „A/B”-osztályú erősítők minden típusában előforduló keresztirányú torzulásokat. Ez a technológia megszünteti a normál hangerősítőkben előforduló nagyfrekvenciás torzításokat. A Hegel SoundEngine nem használ semmilyen mértékben negatív visszacsatolást, hanem lokális és adaptív technológiát használ, ha valaha is szükség lenne a torzítás megszüntetésére az audio erősítő fokozatain belül.

A különleges technológia ugyanígy csökkenti az erősítő kimeneti impedanciáját, és nagyon magas csillapítási tényezőt eredményez, ami a H95 esetében 2000 feletti. A „csillapítási tényező” technikailag akár 20-szor nagyobb, mint az ipar átlag. Bár a Hegel nem határoz meg effektív frekvenciát vagy frekvenciatartományt, ennek jobb hangszóró vezérlést kell eredményeznie, mint azt a legtöbb erősítő tenné.

 

 

A Hegel H95 univerzális felhasználású erősítő logikusan, digitális és analóg módon is csatlakozik a forrás-készülékekhez. A modellbe egy teljesen új digitális szekció került beépítésre. A DAC egy, az eddigiektől jobb minőségű, Asahi Kasei Microdevices AK4490 chipkészleten alapul. Az USB-t a jól ismert Tenor-chip kezeli. Ez a DAC nem a nagy számok bűvölete, hanem a lehető legjobb hangzás szempontjai szerint lett megépítve. A H95 DAC-ja minden digitális bemeneten képes fogadni a 24 bites/192 kHz felbontású PCM jeleket, az USB kivételével, amely 24/96 PCM-et támogat – ez a H90-ben is használt Tenor TE7022 vevő chip korlátja. A streaming-hangok szinte megegyeznek a koaxiális bemenetével, ami nem meglepő, hiszen a jel ugyanazon a dac-chipen megy keresztül.

A H95 mindazzal a lehetőséggel rendelkezik, amire szükség lehet. Az iPhone-felhasználók az otthon készített hálózaton az AirPlay protokollon keresztül „áramoltathatják” a zenét, míg az Android-rajongók letölthetik az Mplayer, a Bubble UPnP vagy más, a DLNA szabvány szerint működő alkalmazásokat, és ezek segítségével játszhatnak. Ami ma intelligens, az nem feltétlenül intelligens holnap. A Hegel szándékai szerint a termékeknek a lehető leghosszabb ideig kell működni. Ez azt jelenti, hogy képesek legyenek változni az idővel. A H95 integrált erősítő a jövőben közvetlenül az interneten keresztül frissíthető. Ha a H95 készülék Ethernet port-on és a router-en keresztül kábel segítségével csatlakozik az internethez, az Update segítségével a firmware pár perc alatt gond nélkül frissül.

A H95 „digitális agya” nem támogatja a Master Quality Authenticated (MQA) és a DSD fájlok lejátszását, és nem működhet Roon-végpontként. A felhasználói többség nem igénylik ezeket, nem értékeli jelentős hiányosságnak. Az MQA olyan zenei formátum, amelynek technológiáját megkérdőjelezhetőnek tartom, míg a DSD a zenefájl-lejátszási piac nagyon kis szegmensét képviseli. A felhasználók sokkal nagyobb számát értékeli az Apple AirPlay és a Spotify Connect firmware-frissítéssel történő jövőbeni támogatása.

 

 

Rendelkezésre áll 3 optikai, 1 koaxiális, és egy USB bemenet, analóg jelforrások részére kettő aszimmetrikus (RCA) bemenet. Kimenetek tekintetében csak két lehetőség adódik, egy változtatható jelfeszültségű vonali (RCA) kimenet dedikált végerősítő(k) részére és egy 6,3 mm-es fejhallgató csatlakozás.

A H95 menüje hasznos lehetőségeket kínál. A menüben konfigurálhatók a bemenetek (kivéve az Ethernet-t), annak érdekében, hogy a különböző forrás-készülékek jelszintje közel azonos legyen – ez hasznos pl.: audio/video processzor csatlakoztatásához. Alvó üzemmód is választható, a készülék készenléti állapotba kapcsol, ha egy meghatározott idő elteltével nem észlel hangjelet, vagy teljesen kikapcsol. Jól jön a H95 maximális hangerejének programozása, de egyéb, más funkciók is rendelkezésre állnak. Ezek eléréséhez és konfigurálásához már szükséges a Hegel fémházas RC8 típusú távirányítójára, ami külön megvásárolható. Az RC8 segítségével külön indítási és maximális hangerőt állíthatunk be a hangsugárzó és a fejhallgató kimenetéhez (mindkettő gyári indítási alapértelmezett értéke „20”, ami alacsony szintet jelent).

 

 

Érdemes figyelembe venni a H95 fejhallgató-kimeneti részét, ami jóval jobb minőségű, mint elődje esetében. Több energiát és sokkal élénkebb hangzást kapunk akár még olyan fejhallgatókon keresztül is, mint a világ legjobb második helyezettje.

MEGHALLGATÁS


Amennyiben nincs szükség nagy teljesítménytöbbletre, hogy hangosan és erőteljesen szóljon a zene válasszuk a Hegel H95 modellt! Miért állítjuk ezt(?), mert tapasztalataink a következők:

A szokásos szobai hangerő beállítása esetén, mérsékelt hangszintnél és kissé felette szép és rendezett hangkép jelenik meg. Ettől függetlenül, valójában kevesebb erővel gazdálkodik, mint néhány vetélytárs, de a H95-nek a legtöbb helyzet megoldására „izom” áll rendelkezésére. Gyorsabb és egyértelműbb, mint sok más készülék, beleértve néhány drágább versenytársat is. Az előd-modellekhez képest a dinamika leképezése jobb és a csúcsoknál is sziklaszilárd a hangzáskép. A sztereó perspektíva némileg diffúzabb.

A Hegel nem szupergyors és nem patika-mérlegszerű törvényszéki döntnökként mutatja magát, amely egy szempillantás alatt elindul és leáll, de még mindig elég ügyes, és magabiztos ahhoz, hogy képes legyen az erények nagy részének bemutatására, akár egy popdalból is. Hangzása kissé lágyabb és lekerekítettebb a frekvenciamenet szélein, viszont mindig sok részlet és ritmikus csábítás található megszólalásában. Az tény, hogy a klasszikus heavy-metal stílusú, nehézsúlyú gitárnyargalást és dübörgő dob-ütéseket, valamint a zenében felvonultatott gyomorrengető basszus-meneteket és a gitár-torzító hatását néhány rivális nagyobb súllyal tudja megjeleníteni. Érzésünk szerint a H95 megtervezésénél nem ez volt a cél.

A zenei bemutatás alappillére a tiszta tonalitás, amely nem mesterségesen hízeleg, és nem csökkenti a megszólaltatott felvételeken lévő hangszeres és hangmérnöki munkát. Sima, kiegyensúlyozott és árnyalt hangzást nyújt, ami soha nem tolakszik vagy torzít, végig megtartja a figyelmemet. Ez az erősítő a sokoldalú képesség és a veleszületett egyenletesség kombinációja. A zenehallgatás közben kialakul egy érzés, mi szerint nyugodtak lehetünk, erősítőnk „megugorja” a nehéz feladatokat is. Szinte önfeledt egyenletesség és egyensúly, ami nagyszerűvé teszi a zenei műfajokhoz való alkalmazkodás széles keresztmetszetét. Amit csinál, olyan jól csinálja, hogy azt nem kell különösebben ragozni. Ne aggódjuk, zene gyűjteményünk teljes skáláját minden aggodalom nélkül élvezni fogjuk!

Akár a beépített digitális átalakítót használjunk, akár egy kiváló minőségű analóg forrással tápláljuk bemenetein keresztül, a H95 kivételesen tiszta, rendkívül részletes, dinamikus, zenei hangzást biztosít feltéve, hogy nem lépjük túl a teljesítmény korlátokat. Egy Hegel H95 alapú jó rendszer magához vonzza a figyelmet!

KONKLÚZIÓ


A Hegel új erősítőjében felszereltség-választékot és tisztességes felépítést kínál megfizethető áron. Mégis inkább azoknak szól, akik a funkciók ésszerű, szép hangzású ötvözését akarták, nem pedig egy egyszerű, csak analóg erősítőt. A Hegel H95 számos digitális és analóg bemenettel rendelkezik, valamint közvetlen hálózati elérést biztosít. Nem igazán érdekel, hogy ezt vezeték nélkül nem lehet megtenni, a kábel stabilabban működik, és jó kábellel gyakran jobb hangminőséget lehet elérni. Természetesen az új H95 nem univerzális csodaszer – nem válasz mindenki problémáira – mégis nagyon sok mindent kapunk az árért.

…”Az intelligencia mértéke a változás képessége”… – mondta Albert Einstein. Úgy gondoljuk, hogy a Hegel ezt az állítást a H95 modellel igazságosan tette meg.

Pro
+ az anyag megmunkálás és a kivitel minősége példaértékű
+ 2 Ohm stabil
+ 2000 feletti csillapítási tényező
+ nem mesterségesen hízelgő hangzás
+ a szerteágazó és magas követelményeknek megfelel

Kontra
– a Bluetooth hiánya

 

 

Forrás: Hangzásvilág.hu

 

BEMUTATKOZIK A T+A PA1100E INTEGRÁLT ERŐSÍTŐ

 

A T+A név a Theory and Application (elmélet és alkalmazás) rövidítése. 1978 óta maguk gyártják a saját fejlesztéseiket. A német márka széles erősítő választékában az eddig jelenlévő PA1000E integrált egyike a legteljesebb megoldást kínáló, innovatív készülékeknek. A T+A E szériája új erősítővel gazdagodott, amely a PA1000E alapjain nyugszik, de Bluetooth vevőt és USB DAC-ot is tartalmaz. Ez az első az E-sorozatban, amelybe DAC-ot építettek, annak ellenére, hogy a piaci versenytársaik már évek óta megtették ezt. A PA1000E előd modellhez hasonlóan „D”-osztályú erősítést alkalmaz, amelyet a TI PCM1795 bázisú szimmetrikus felépítésű DAC-cal egészítettek ki.

Westphalia követeként a T+A termékén látható „Made in Germany” a forrást jelölő címke, ami bizony még mindig komoly jelentéssel bír. A T+A PA1100E integrált erősítő selyemfényű ezüst és fekete kivitelben rendelhető. Rendkívül elegáns a letisztult megjelenés, kimagasló az építési és kivitelezési minőség. Ez lenne a modern erősítők jövője?

 

 

A hangerő szabályzó motoros mozgatású. A mély- és magas- hangszín, valamint a balansz-szabályzók megnyomásra előbújnak rejtekhelyükről. Külön említést érdemel a digitális szűrési opciók választási lehetősége. A T+A saját fejlesztésű Bezier szűrési metódusa csökkenti az idő domain torzítást, valamint a magas hang elő-visszhangját. Ezt a szűrőt 96 kHz vagy magasabb mintavételezésű anyagokon a legjobb használni.

 

 

A front panelen lévő kezelőgombokkal minden funkció elérhető, az egyes gombok többszöri megnyomásával, vagy nyomva tartásával több forrás választható attól függően, hogy analóg, vagy digitális forrást szeretnénk működtetni. Praktikus kisegítő funkció a monitor, és a hangszóró-fejhallgató választó. A legszokatlanabb dolog az infra érzékelő hiánya az előlapon. A gyártó a kezelés kényelméért tartozékként külön vezetékes érzékelőt biztosít, amelyet a hátlaphoz kell csatlakoztatni. Praktikus ötlet, mert az érzékelőt szabadon elhelyezheti úgy, hogy a kézi jeladó rálátása tökéletes legyen.

Bal oldalon a tápegység és a toroid trafója, középen a végerősítő, amelynek nagy sebességű MOSFET félvezetői a panel alá vannak beépítve, és jobb oldalon a bemeneti áramkörök láthatók. A képen a HDMI panellel bővített verziót mutatjuk.

 

 

Négy RCA-bemenetet kínál, melyek egyike konfigurálható lemezjátszó előerősítővé, ha külön megvásárolható MM/MC modult választ hozzá. Egy XLR bemenete is van. Két koaxiális és két optikai digitális bemenete 192 kHz 24 bit, és az USB-B bemenete pedig 384 kHz 32 bit vagy DSD256 formátumig támogatja a fájlok lejátszását. Bluetooth vezeték nélküli streaming mellett (egy opcióval) két HDMI bemenettel és egy kimenettel bővíthető. A két bemenethez BluRay lejátszó vagy set top box csatlakoztatható, a kimenet pedig támogatja az ARC funkciót. Mivel két csatornás az erősítő, a multicsatornás Dolby és DTS dekódert nem tartalmazza a fejlesztés.

…”Az USB bemenetre csatlakoztatott számítógépes streaming hangzása nagyon meggyőző, összemérhető a dedikált NDX streamer által nyújtott élménnyel. Sokféle zenei anyag hozzáférhető úgy 192kHz 24 bit FLAC/WAV, mint DSD64 formátumban, ezeket is kipróbáltam. Különleges élményt nyújtott Beethoven Piano Sonatas Mari Kodama előadásában [Pentatone PTC 5186 067]. A T+A USB DAC-on keresztül hallgatva azonnal felismerhetővé vált a Steinway Model D koncertzongora jellegzetes hangja. Maga a zenemű fenséges, de a PA1100E tudta fokozni az élményt. Nehéz zenemű, de olyan érzés öntött el hallgatása közben, mintha a mester szalagot hallgatnám. A FLAC formátumok magas hangjai lágyabban csendülnek fel DSD formátumban, mindkettőt lehet feltétel nélkül szeretni”…- nyilatkozta Jonathan Gorse a HiFi News szerkesztője.

 

 

A PA1100E egy „D”-osztályú integrált erősítő, amely a gyári specifikáció szerint 140 Watt teljesítményű. Ehhez képest a mérések szerint tudománya 2x160W (8 Ohm), és 2x265W 4 (Ohm). A dinamikus headroom teljesítmény 215W, 415W és 720W, 8, 4 és 2 Ohm esetén. Az 1 Ohm impedancián mérhető limitálási határ 405W, a rendkívüli teljesítmény a D-osztálynak köszönhető. Az „A”-súlyozott jel/zaj viszony 78 dB, és ez a teljes frekvencia-sávon sem rosszabb, mint 73 dB. A reaktív kimeneti impedancia 0,04-0,05 Ohm között mozog 20 Hz – 1 000 Hz-ig tartományban, 1,1 Ohm 20 000 Hz-en, és a maximumot, 18 Ohm-ot 52 000 Hz-en éri el. A frekvencia növekedésével összefügg a torzítás mértéke is, 0,0035% a mély hangok esetében, a közepeken pedig 0,05%, 40 kHz-en 0,1%-ra emelkedik. Az első néhány Watt teljesítményen legalább tízszer alacsonyabb, ami kiváló érték. Az átlagolt torzítás 1W-on 0,001%, 10W-on 0,004%, 100W-on 0,014%, és a névleges teljesítményen sem több, mint 0,019%.

A PCM1795 bázisú DAC 104 dB „A”-súlyozott jel/zaj viszonyt tud 1,2 V-os kimeneti szinten. A jitter torzítás kiváló 80 picosec. alatt marad minden mintavételezés frekvencián. A torzítás 0,0009% 1 kHz-en és 0,002% 20 kHz-en. A FIR szűrővel az átvitel -0,3dB/20 kHz, -1,6dB 45 kHz és -3,9 dB 90 kHz-en minden mintavételezés frekvencián. A Bezier szűrés jelentősen csökkenti az elő és utó belengéseket, de a tükörfrekvenciás elnyomása alacsonyabb, ezért az átvitel –4.6dB/20kHz, –5.7dB/45kHz és –7.6dB/90kHz szerint alakul.

 

 

Forrás: Hangzásvilág.hu

Frissül a KEF LS50 család – LS50 Meta és LS50 Wireless II

Ez a cikket a GedeonAudio.hu portál engedélyével, tartalmi változtatások nélkül közöljük. 

 

 

Pár hete volt szó a metamaterialról, ami kiemelkedően hatékony csillapítást ígér, de apró helyen. Jöttek is a tippek, hogy vajon melyik hangfalcsalád kapja majd meg ezt az új technológiát, de úgy tűnik pont az, amire talán nem sokan számítottak.

 

 

 

Az első MAT (Metamaterial Absorption Technology) integráció a logikusan elnevezett KEF LS50 Meta Uni-Q hangszórója mögé lett elhelyezve, ami a beharangozó cikkben ígért 99%-os hatékonysággal elnyeli a hátrafelé lökött hullámokat. Ezen kívül a meghajtó továbblép a 12. generációba, ami egy új csillapítást, membrán konstrukciót és felfüggesztést jelent. A bass-reflex rugalmas anyaghasználata a középtartomány színezetlenségét növeli a hangfaldoboz további erősítése mellett.

 

A KEF LS50 Meta négy matt színben lesz elérhető – karbon fekete, titán szürke, fehér és ‘Royal Blue Special Edition’. Árazása €1199, tehát itthon gondolom a duplája forintban 🙂

 

 

A másik újdonság az LS50 Wireless II, ami a Meta koncepciót teljes mértékben megkapta a DSP keresztváltón túl. Egy új 280 wattos Class D elektronika hajtja a mély-közepet és egy új 100 wattos Class A/B a magas sugárzót. A hátlapon találhatóak az analóg, koax, optikai és HDMI ARC csatlakozók, ami további rugalmasságot adhat, bár az USB aljzatot elvesztettük.

 

 

A korszerűség megkövetelte, hogy már teljes körű MQA dekódolást és lejátszást is biztosítson az új LS50 Wireless, de a korábbi generációból tanulva nem biztos, hogy WiFi és ethernet kapcsolaton keresztül ugyanazon opciókat kapjuk. Egyéb streaming lehetőségeknél minden logikus adott – Bluetooth, AirPlay 2, Roon, Spotify Connect és Google Chromecast. A KEF Connect applikáción keresztül Tidal, Qobuz, Deezer, Amazon HD és internetrádió is elérhető lesz.

 

 

A KEF LS50 Wireless II négy színben lesz elérhető – karbon fekete, titán szürke, fehér és ‘Crimson Red Special Edition’. Árazása €2499, tehát itthon gondolom… na jó, még egyszer nem sütöm el a poént.

A hozzá gyártott állványok pedig €450 körül lesznek majd.

 

Forrás: GedeonAudio.hu

Hegel H190 erősítő teszt

Ez a cikket a GedeonAudio.hu portál engedélyével, tartalmi változtatások nélkül közöljük. 

 

 

A rendszeres olvasók és nézők bizonyára tudják, hogy Hegel körutazást tartok mostanában. Járt nálam a H120 kétszer, most a H190 és napokon belül érkezik a legújabb H95 is. A cél természetesen az, hogy a csúcsig eljussak a tesztelésben, de már a H190-nél érzem azt, ami sokaknak a végjáték lehet, ha ezt a stílust keresik.

 

 

 

A Hegel H190 egy integrált sztereó erősítő hálózatos és DAC funkciókkal. A célja az én olvasatomban az, hogy egy teljes körű megoldást kínáljon, csak vegyél hozzá egy hangfalat, kábeleket és kész is a szett. Na, nyilván nem ennyire egyszerű, de majdnem. A modern Hegel erősítők a forrás + DAC + integrált erősítő mivoltjukból fakadóan olyan ár-érték arányt képviselnek, amit ugyanazon árért különálló komponensekkel rendkívül nehéz űberelni.

A masszív, ívelt alumínium előlapon bemenetválasztó, potméter, OLED kijelző és fejhallgató kimenet található, egészen minimalista megjelenéssel. DLNA/UPnP, AirPlay, Spotify adja a modern vezeték nélküli lehetőségeket, de a digitális optikai, koax és USB-B bemeneteken keresztül bármely digitális forrás, futómű jelét fogadják. Analóg jeleket két RCA és egy pár balanced XLR várja, de a fix és változó kimenő RCA csatlakozókkal bővíthető a rendszer.

 

 

A Hegel erősítők a kiemelkedően jó csillapítási tényezőkről is híresek, ami a kis tesókkal szemben itt már 4000 fölött mozog, ami hangkarakterben meg is jelenik, mint sajátosság. Ez a membránok kontrollálási mértékét jelenti felhasználásban, ami egy feszesebb és gyorsabb hangképet jelent a teljes spektrumon keresztül. 2 x 150 watt (8 ohm) kimenő teljesítmény képes nagyobb, erő igényesebb hangfalakat is kihajtani, esetemben a Revel Performa 228Be-t. A high-end DAC szekció az erősítővel együtt kerül fejlesztésre, hogy a modern világ digitális igényeik maximális kiaknázza az elektronika. A SoundEngine 2 technológia változatlanul adott a H190-nél, ami a be és kimenő jelek közti hibákat, zajokat és zavarokat semlegesíti. Az erősítő csak az eredetinek megfelelő jelet küldi ki, nyersen és színezetlenül. A hatalmas toroid trafónak is köszönhetően 19 kg a teljes súly, amit a három gumi láb támaszt alul.

 

 

A Hegel H190 teszt


A tesztelés elég sokáig tartott és számtalan hangfallal párosítottam, mert zseniális támpont volt különböző összeállításokban. Az alábbiakon keresztül próbálnám meg átadni, hogy nagyjából mire lehet számítani, ha belecsöppensz a Hegel világba.

 

 

Dynaudio Evoke 20 hangfal

Akkor kértem kölcsön a H190-et, amikor a Dynaudio-t kellett tesztelnem, mert gondban voltam. Volt nálam akkor pár erősítő, de egyik sem volt meggyőző alatta, sőt, nagyon vérszegény volt. Mivel sokan imádják a Dynokat, ezért kizártnak tartottam, hogy ennyi lenne az egész, szóval bekértem a Hegelt tesztre. Ez bizonyult a legjobbnak a Lyngdorf TDAI-3400 és Vincent SV-227MK mellett az Evoke párosításnál. Ennek a hangfalnak kellett a kontroll, erő, határozottság, ami meg is jelent szépen a hangjában. Minden feszesebb és gyorsabb lett, a mélyek nagy kerek formát vettek fel, de egy határozott lecsengéssel. A különböző tartományok közti tér és szeparáció kiszélesedett és kevésbé éreztem puhának a hangot, mint más erősítőkkel. A Hegel H190 hangja változatlanul nyers és feszes, de sokkal kevésbé, mint a H120 esetében. Itt jóval vastagabb és férfiasabb minden hang.

 

 

Audio Solutions Figaro B hangfal

A Figaro egy nagy szerelmem, nem tagadom és ennek hangot is adtam már számtalanszor. Közvetlen, brutál őszinte és egyedülálló a stílusa, viszont a Hegel majdnem ugyanez a világ. Éreztem előre, hogy ebből ultra-szélsőséges harapás és részletezés lesz, ami már majdnem egy mikroszkóp általi betekintést jelenti a zenékbe. Nagyjából így is lett, kivéve, hogy nem volt sok számomra, imádtam! A párosítás szélsőséges irányba megy el, ahol tényleg minden egyes hz különállóan hallható, kiemelve a térben, szépen elhelyezve sorba a többi nesz hang mellé. Az élmény egyedülálló. Gondolom pont ez a “zenei” ellentéte, mert ez nem akart babusgatni és simogatni, csak a tényeket rakta elém. Lenyűgöző életszerűség jellemezte az összes zenét és a H120 után itt is előjött a vastagabb érzés. A H190 egyértelműen maszkulinabb, dögösebb, ami a nyersebbnek hívható érzettől eltávolodik egy lépésnyit.

 

 

Fyne Audio F500 hangfal

Sok volt neki, hatalmas mélyek és túl határozott jelenlét. Persze, teljesen indokolatlan a párosítás, de hangban is az lett. A H90, H95 lehet az ideális az F500 mögé, ami vélhetően feszesebb érzetet ad, kevesebb erővel. Ez a párosítás így egyszerűen csak túl nagyot szólt, nem volt kellő szeparáció a mély, közép és magas szekció között, egy tömb jellegű hangképet mutatott. Szőrszálhasogatok és biztos vagyok benne, hogy sokan imádnák ezt a hangot, de szerintem jobban is el lehet osztani ezt a pénzösszeget. Egy Exposure 2510 jobb neki és kevesebb, mint a felébe kerül.

 

 

Quadral Aurum Galan 9

Kifejezetten mély erős hangfal, finomabb közép és felső tartománnyal. Nem tolakszik bele az arcunkba, de persze a mélyek nagyjából akkorát szólnak, mintha álló hangfalról lenne szó. Ez szerintem pont az a fajta hangsugárzó, aminek kell a Hegel jellegű határozott irányítás. Az alsó frekvenciákat megfogja, megmarad az erő és falremegtetés, de feszes és gyors ütemben. A közép és magas szekció kap egy kis érdességet, több textúra és élet jön elő a térből. A kettő együtt nagyon dögös hangot ad, de még így is könnyen hallgatható lesz a Galan finomabb stílusa miatt. Nem értem, hogy miért nem látni többet ebből a hangfalból felhasználóknál, pedig bőségesen megérdemli a figyelmet!

 

 

Végső teszt – a Revel Performa 228Be hangfal

A Revel hangja kifejezetten neutrális, egyenes, áttetsző. Nem nagyon szól bele a dolgokba és nem hallani, hogy mi az Ő hangja. A Hegel H190 hozza itt is a kontroll érzetet, de nem annyira erősen jelenik meg, mint egyes más sugárzóknál. A mélyek vastagak és öblösek, rendesen remeg alattam a kanapé, ha egy lábdob megszólal, de a tipikus Hegel gyorsasággal. Egy fél másodperc erejéig végigfut a szobában a hullám és vége is. A közép tartomány szemcsés, aprólékos, de testesebb, mint elődje. Sok zenénél tisztán hallani a felvétel zajait, mikrofon hangját és az effektek különálló szöszöléseit, ami egy élmény önmagában.

 

 

A magasak feltáró és enyhén érdes stílusban jelennek meg, nem nevezhető selymesnek vagy puhának. Ez egyértelműen megjelenik minden hangfalnál, de a Revel esetében volt a legfinomabb a magas szekció. A hangkép nagyon könnyen modifikálható kábelekkel, tápszűrőkkel és egyéb kiegészítőkkel, mert olyan egyértelműen jelennek meg a változások, mintha reflektor fénnyel világítanék rá arra, hogy mi tűnt el vagy jelent meg a térben.

 

 

Jó példa erre a nálam lévő két Natural Sounding magyar tápkábel, a saját VIABLUE X-60-am és az újonnan hozzám került Audioquest Niagara 3000 tápszűrő/elosztó is, amiknek a cserélgetése, variálása a hangzás fűszerezését jelenti. Sevdaliza – Lamp Lady című számánál a balra kevert vokál felső, ércesebb szegmensét lehet finomítani, de határozott mennyiségben. Ízlés és szett függvénye, hogy melyik kábel jó ide, de a lényeg, hogy az ilyen (mások által) kicsinek hívott különbség mértéke átértékelheti sokak számára a kiegészítők hatását. A magas sugárzó konstrukciója és a gondosan választott kábelezés a ropogós felső stílusból visszavehet egy fokkal, vagy akár ki is emelheti, ha azt szeretnénk.

 

 

A Hegel H190 a kellő párosítási környezetben egy végjáték lehet azok számára, akik egy tökéletesen összehangolt erősítő-forrás-DAC kombót keresnek, ráadásul egy nagyon igényes skandináv formatervezett házban. Nyugodt, egyenesebb hangú sugárzók simulékonyabb összképet adnak a H190 társaságában, ami jó kiindulási alap lehet, ha nulláról építesz rendszert. A Revel tetszett nekem a legjobban, de a Figaro is nagyon erőteljes érzetet adott, viszont az már lehet, hogy egyeseknek túl közvetlen. Ilyen árfekvésben szerintem úgyis mindenki elmegy és tesztel egy kört, még mielőtt döntést hoz, de ez alapján el lehet indulni.

 

 

Forrás: GedeonAudio.hu

Sonus Faber IL Cremonese ex3me – Csúcsra járatva

A Sonus Faber bemutatta legújabb korlátozottan elérhető, luxuskivitelű álló hangfalát az IL Cremonese ex3me-t, amely a Homage kollekció legfrissebb darabja.

 

 

Az új Sonus Faber modell az elődhöz hasonlóan Antonio Stradivari munkássága és il Cremonese nevű kedvenc hegedűje előtti főhajtás. Az EX3ME utótagot viselő változat értelemszerűen megörökölte az alapmodell egyes megoldásait, azonban az ötven párra korlátozott hangfal hűségesen tükrözi az elmúlt öt év fejlesztéseit. A rombusz alapra épített kabinet tiszta elegáns vonalakkal, lekerekített élekkel rendelkezik. Az oldalak persze nem párhuzamosak, ami jelentősen javítja a szerkezeti szilárdságot. A padlótól való leválasztást most is a Zero Vibration Transmission rendszer, míg az állóhullámok elleni védelmet bonyolult belső szerkezet biztosítja.

 

 

A hangfalat vadonatúj Beryllium DLC (Diamond Like Carbon) magassugárzóval szerelték, aminek membránját kémiai úton erősítik a jobb merevség, sebesség és pontosság érdekében. A függetlenül hangolt, akusztikusan amorf kamrában elhelyezett ún. infra-mélysugárzókat megújították. A Nomex magos szendvics membránok nano-szénszálból készültek. Az eredetihez hasonlóan az új modell két további, független kamrába pakolt, lefelé irányított basszus meghajtót (180 mm) is dolgoztat.

 

 

A közepes meghajtók (180 mm) sem változtak alapvetően. Ezúttal is levegőn szárított cellulóz, kapok, kenaf és egyéb anyagok keverékéből álló, semlegesen viselkedő membránt kapunk. A meghajtó neodímium mágneses motorja teljesen örvényáram-mentes teljesítményt ígér. A csipogókat és közepes meghajtókat teljesen áttervezett keresztváltó felügyeli. A hálózat többek között nem induktív ellenállásokból, légmagos induktorokból, valamint Mundorf Evo Silver Oil és Evo Gold Oil kondenzátorokból épült. A friss modell globális forgalmazása októberben kezdődik, de a pontos árak egyelőre nem ismertek.

 

Forrás: Sztereómagazin.hu

 

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció