Menu

Cart

Audio Pro SW-10 aktív mélyláda teszt

A svéd Audio Pro mindeddig leginkább egydobozos, Addon Bluetooth hangszóróival vált ismertté hazánkban, pedig a kezdetek kezdetén, mintegy 40 évvel ezelőtt, az első termékük két mélysugárzó volt, nevezetesen az ACE-Bass technológiát használó B2.50 és B4.200. Az SW-10 életre hívásával - Jens Henriksen az Audio Pro kereskedelmi igazgatója elmondása szerint - elsősorban a maguk gyártotta és már 2020 eleje óta kapható A26 és A36 típusú aktív hangsugárzóik mellé igyekeztek egy tökéletes párosítási lehetőséget kínáló mélyládát alkotni, túlszárnyalva a már piacon lévő Addon SUB által kínált minőséget. Kis kockájuk, mellyel a gyártó tehát tulajdonképpen a gyökereihez tér vissza, természetesen más sztereó vagy házimozi rendszerhez is könnyen illeszthető.

 

 

Felépítés, kivitel

 

Az Audio Pro SW-10-ben egy 200 W teljesítményű D osztályú erősítő dolgozik, a kivitelét tekintve pedig se nem reflex, se nem zárt láda, hanem oldalaiba egy-egy db 9 col (22,9 cm) átmérőjű passzívsugárzót építettek. Az aktív hangszóró 8 col (20,3 cm) átmérőjű, hosszú löketű, de többet nem árul el róla a gyártó. Átmérőjének nagyjából megfelelő mágnest találtunk rajta és bár szemlátomást nem öntvény, hanem lemezkosaras, de a jobbik fajtából. Az adatlapja szerint 33 Hz-es induló frekvenciája kb. találkozott saját méréseinkkel. Az erősítő modul kialakítása/felépítése tartogat némi meglepetést: található ugyanis a panelen egy tekintélyes méretű alumínium távtartó, amelyet szívesen látnánk viszont drágább mélyládákban is, de mégis ritka vendég. Az LFE RCA bemenet belső, fogadó oldalát pedig rugalmas ragasztóval töltötték ki, ami ronda, de ugyancsak hasznos.

 

 

 

 

A doboz 25 mm vastag MDF-ből készült, az oldalsó részbe süllyesztett két db passzív sugárzó megtöri a hagyományosnak mondható sima, textúra nélküli felületet és egy esztétikai szempontból is érdekes, mindenképpen vonzó megjelenést kölcsönöz. Az SW-10 selyemfényű fekete és fehér színekben rendelhető, nálunk az előbbi változat járt, a kivitel nem meglepően tökéletesen illeszkedik az Audio Pro termékvonal többi eleméhez. Az aktív hangszórót fémrács védi, kedveljük az ilyen kialakítást. Kisméretű gumi tüskéken áll, amelyek elsőre vicces benyomást keltenek, de használat közben jól tapadnak és első félelmünk ellenére a kis doboz nem szaladt sehová, végig a helyén maradt. Megfontolandó azonban, hogy némi Blutac gyurma segítségével rögzítsünk a tetejére egy vastagabb gránitlapot (a dizájn tetszetős, megérdemli, például fekete/fehér színben) azt garantáltan nem utasítja majd el, a mérete miatt relatíve kis saját tömegnek (11,60 kg) használ, ha azt növeljük - nyilván ésszerű keretek között.

 

 

 

 

A tartozék borotva végződésű tápvezetéket és a szubkábelt is érdemes kicserélni minőségibb darabokra, mi is így tettünk, az AudioQuest Irish Red/Boxer szub- és Y2/Z2 tápkábellel az SW10 sokkal precízebb, energikusabb előadást nyújtott. A két csatlakozó gyakorlatilag ki is meríti kábelezési lehetőségeinket, ezen kívül csak a hangerő, a 40-120 Hz között állítható vágási frekvencia, a 0-180 fáziskapcsoló és az on/auto on kapcsolókat találjuk a hátlapon, ami spártai egyszerűségű - legalább egy sztereó vonalbemenetet szívesen vettünk volna még - de a kategória ismeretében a kialakítás nem hagy kívánnivalót maga után.

 

 

 

 

Meghallgatás

 

Nem ismerünk kegyelmet, kis mérete ellenére nem kíméltük az Audio Pro SW-10-et, ugyanazt a tesztprogramot kellett teljesítenie, mint bármi másnak, amihez kategóriájának megfelelő, vagy azon túlmutató partnereket kapott a Zidoo UHD 3000 médialejátszó, a Marantz SR7015 házimozi erősítő, DALI OPTICON hangfalszett és POWERGRIP YG-2 tápszűrő személyében.

 

 

 

 

Az Interstellar-ban amint a computer 67-68 fordulat/másodperc mellett végzi az űrhajó dokkolását, szinte a művelet teljes monumentalitása átjött, majd ezután a visszatérés alkalmával TARS (az egyik robot) leválása és Cooper önfeláldozása után, amelynek végén a "mátrixba" ér, ez a monumentalitás még fokozódott is, de a basszusban hallatszódott némi passzívmembrán zaj. Ennek az volt az oka hogy ismerkedésünk elején picivel magasabbra vettük a hangerőt annál, mint ami az SW 10-nek jól esik. Ezt korrigálva a zaj mérséklődött, de nem tűnt el teljesen, azonban sikerült megtalálnunk azt az egyensúlyt, amivel az élmény volt erősebb.

 

 

 

 

A Hunter Killer (Hunter Killer küldetés)-ben a Mystic mentőhajó leválása után a robbanások dinamikája és hangnyomása elmaradt attól, amit a reflex ládák nyújtanak, a gyorsaság pedig kicsivel a zárt ládáktól, az Audio Pro ebben a tekintetben nagyjából félúton találkozik velük. A basszus mennyiségében kevesebb, nem ment igazán mélyre és kevéssé rázta meg a szobát, de közben mégis minden hihető maradt, nem volt olyan érzésünk, hogy az SW-10 nagyobbat akar mutatni annál, mint amire valójában képes. A tengerfenékre manőverezés és "ütközés" ereje is megmutatta, hogy amit tud, azza nincs semmi baj, de miután a kommandó parancsnoka visszament a katonájáért a lövések utáni hosszú lecsengés, majd a tengeralattjárón kiütött tűz oltása és a betörő víz megfékezésének jelenetei hangnyomás tekintetében a határt jelentették, amire ez a mélyláda képes lehet. A The Hurt Locker (A bombák földjén) robbanásait is hallottuk már elementárisabbnak, de mindig csak nagyobb méretű mélyládákkal. Az SW-10 nem lehet képes akkora energia leadására, de azért állta a sarat, főleg a méretéhez képest. Ahogy egyre több időt töltöttünk vele, egyre jobban kiismertük karakterét és egyre jobban megkedveltük, mert korlátai ellenére mégis inkább az erényeit mutatta, semmint a hiányosságait.

 

 

 

 

A passzívmembrános kialakítás miatt az Audio Pro SW-10 potenciálisan előnyösebb helyzetből indult a zenékkel történő tesztelést illetően, mint a reflex kialakítású társai, amelyek hangnyomást ugyan tudnak produkálni, de gyakran nehezen birkóznak meg egy másik fontos paraméterrel, a basszus sebességével. Márpedig zenéken a minőség talán fontosabb, mint a mennyiség. Szerencsére az SW-10 Tony McManus és Alain Genty: Singing Sands lemezéről a Ton Ma Var-ral, Chris Jones: Roadhouses and Automobiles-ről a Fender Bender-rel és Brian Bromberg: It’s About Time-járól a One for the Woofer-re egyaránt korrekt megszólalást produkált, jól egészítette ki a hangképet, és jelenléte megfelelő beállítás esetén nem vált túlzóvá. Félút, eddig ment el megint, kisebbet harapott, mint a reflex ládák, miközben gyorsabb, megfogottabb volt azoknál, de a zártak képességeit nem érte el. Ebben az árkategóriában azonban olyan ritkák a zárt ládák, mint a fehér holló, az erősebbtől pedig nem szégyen "kikapni", ha a tisztes helytállás megvolt.

 

 

 

 

Összegzés

 

Az Audio Pro SW-10 egy viszonylag gyors, energikus kis mélyláda, dinamikus hangképpel. Kis méretéből adódóan eleve nem lehet annyira dögös, mint a nagyok, de ára miatt sem a legjobbakkal kell versenyeznie, illetve például beférhet oda, ahová a nagyobbak aligha. A gyártó nyilvánvalóan az Addon széria kiegészítésére is szánta mindazok számára, akik házon belül az Addon Sub-tól egy kategóriával jobbat szeretnének, de mások is megfelelő társra lelhetnek benne, ha egy kis alapterületet elfoglaló szubládára vágynak. Megjelenése kifejezetten bizalomgerjesztő, mind a passzív sugárzók kivitele, mind az egész mélyláda tekintetében. A minimalista megközelítés ellenére az alkalmazott megoldás a két passzív sugárzó révén nyújt egy olyan pluszt, aminek köszönhetően a hangzás nélkülözi a kisméretű basszreflex szubládák tipikus hibáit, mert nem akar nagyobbnak látszani a valós méreténél. Leendő tulajdonosának azt ajánljuk, kerülje az elvetemült hangerőállásokat - ez a mélyláda nem arra való - és kellemes élményben lesz része. A reflex/passzívsugárzós/zárt megoldások közül az Audio Pro a "találkozzunk félúton" elv mellett tette le a voksot, a passzívsugárzók hathatós támogatásával az SW-10 is pont ugyanezt teszi: elmegy az út feléig. Sőt egy kicsit tovább is.

 

Műszaki adatok



Felépítés: aktív+passzívmembrán
Hangszóró: 20,3 cm-es (8 colos), hosszúlöketű
Passzívsugárzók: 2 db 22,9 cm-es (9 colos)
Erősítő teljesítménye, típusa: 200 W, D osztályú, DSP vezérléssel
Frekvencia-átvitel: 33-120 Hz
Változtatható keresztváltó: 40-120 Hz
Változtatható fázis: 0-180 fok (kétállású kapcsoló)
Bemenet: LFE
Kimenet: nincs
Méretek: 280 x 280 x 295 mm
Tömeg: 11,6 kg
Ár: 154 990 Ft
 

 

 

Mérleg

 

+ Méretének megfelelő hangnyomás

 

+ Kulturált kivitel

 

+ Átgondolt belső kialakítás

 

- Nincs sztereó bemenete, csak LFE

 

- Nagy hangerőn némi passzívmembrán zörejt hallat

 

Szubjektív vélemény

 

Hangminőség házimozira:
Hangminőség zenére: 4,5 
Hangnyomás:
Kivitel: 4,5 
Formaterv: 4,5 
Ár/érték arány: 4,5 

 

 

 

 

Forrás: AV-Online.hu

iBasso DX300 hordozható zenelejátszó teszt

Az iBasso DX300 több különlegességgel hívja fel magára a figyelmet. Két operációs rendszert és kettős akkumulátort tartalmaz, ugyanakkor DAP viszonylatban szinte meghökkentően nagy kijelzővel látták el, amitől a felhasználói élmény is merőben eltér szinte bármely más vetélytársától.

 

 

Mitől okos?

 

A szolgáltatások listája meglehetősen hosszú, következzen néhány száraz adat: az átalakítást összesen négy Cirrus Logic CS43198 chip végzi, négycsatornás szimmetrikus fejhallgató erősítő áramkörrel kiegészítve. A lejátszás bitről bitre történik, legfeljebb 384 kHz/32 bites mintavételezéssel. Természetesen natív DSD támogatást is nyújt az iBasso DX300, legfeljebb 256x felbontásig. Az időzítésért ultraalacsony zajú, kettős Accusilicon óra felel, amelyek femtomásodperces pontossággal dolgoznak.

 

 

 

 

Érdekesség, hogy az eszköz nemcsak USB DAC-ként, hanem USB futóműként is alkalmazható (OTG funkciót szintén támogat), tehát az USB aljzata kimenetként is működik. Még egy digitális koaxiális kimenete is van, ugyanerre a célra. A zene lejátszható beépített, 128 GB háttértárból, vagy a z SDXC/SDHC-kompatibilis micro SD kártyaolvasóba helyezett tárolóról. A zeneszámok korszerű számítógépről egész fürgén átköltöztethetők, mivel az USB port 3.1 transzfert is támogat.

 

Mindezzel még csak a lista felénél járunk. A rengeteg funkció közül kiemelünk még néhány praktikus jellemzőt: az eszköz kompatiblis QC3.0 és PD2.0 gyorstöltőkkel, erősítő modulja pedig moduláris, tehát később kicserélhető másik típusra. A beépített 5G WiFi kettős antennával igyekszik erős vételt biztosítani, mellette a Bluetooth 5.0 is része a felhozatalnak. Végül, de nem utolsósorban említést érdemel a kettős akkumulátor, amelyből külön-külön egység táplálja a digitális (4000 mAh 3,8 V) szekciót és az erősítő kártyás modult (2000 mAh 3,8 V). Érdekes örökítés a hagyományos, otthoni high end hifi komponensek szférájából és szokatlan is, mi legalábbis még nem találkoztunk több akkumulátoros DAP eszközzel.

 

 

 

 

Még egy apróság: a DX300 nemcsak kettős akkumulátora miatt különleges, hanem azáltal is, hogy két operációs rendszer található rajta. A felhasználó döntheti el, hogy a klasszikus, okostelefon hatású Android felületet, vagy az audio célra jobban kihegyezett, Linux alapokra írt Mango OS-t használja. Az Android arculat Play Store-t nem tartalmaz, viszont APKPure és CoolAPK alkalmazásokat igen - utóbbiak segítségével telepíthetők rá olyan kliensek, mint a TIDAL, Spotify, Deezer stb.

 

 

 

 

Küllem

 

A masszív csomagolásban a lejátszón kívül bőrtokot, védőfóliát és kábeleket is elhelyeztek. Kedves gesztusnak hatott a rövid koaxiális kábel (a fentebb említett kimenethez), amellyel külső DAC bemenetéhez csatlakoztatható a DX300. Érdekesség, hogy ún. bejárató kábelt is csomagoltak hozzá, amely a kondenzátorok formázásával és egyéb elektronikus alkatrészek stabilizálásával hozzájárul a rövidebb idő alatt történő bejáratáshoz.

 

 

 

 

A lejátszó tetején található a mini koaxiális kimenet és az USB-C port. Jobbra mindössze a micro SD kártyanyílást helyezték. Bal oldalon a luxusérzetet keltő aranyszínű, ki/bekapcsoló gombbal egybeépített jelszint vezérlő fénylik, az alatta elrendezett vékony, hosszúkás, zenei navigációra szolgáló szokásos három gombbal. Alul a moduláris erősítő kártya kimeneteihez férhetünk hozzá, amely az alapkiadás esetében egy-egy 4,4 és 2,5 mm-es szimmetrikus, valamint egy 3,5 mm-es analóg sztereó aljzatot jelent.

 

 

 

 

Használat közben

 

Nagy méretéhez képest kellemesen kézbe simult a DX300. Kijelzője gyönyörű színeket és betekintési szöget produkált. A mellékelt sötétkék tok szépen kiegészítette a fekete készülékházat. Ami megszokást igényelt, hogy a potméter kissé hozzáért a tokhoz, ezért kicsit nehezebben tudtuk csak állítani a hangerőt. Ezt leszámítva az alapvető vezérlési funkciókat zökkenőmentesen elértük.

 

 

 

 

A DX300 driver nélkül is használható USB módban Windows, Linux és Mac rendszerű számítógépekkel. Esetünkben egy iMac volt a digitális futómű, amely azonnal felismerte a DX300-at. A háttértárat azonban nem látta automatikusan a számítógép. Fájlmozgatáshoz az Android Fájlkezelő nevű segédprogramot kellett megnyitnunk (ugyanezt már tapasztaltuk más Android alapon üzemelő eszközök tesztelésekor is), amely láthatóvá tette a csatlakoztatott DAP könyvtárát.

 

 

 

 

Könnyen elérhető helyekre tették a legszükségesebb beállításokat, hiszen az Android rendszer alapvető elemeként ismert, felülről legördíthető sáv eleve tartalmazta a legnépszerűbb funkciókat. A helyi vezeték nélküli hálózatra történő kapcsolódás is zökkenőmentes volt és a jelerősség jobbnak bizonyult, mint pl. a korábban kipróbált DX160 esetében.

 

Próbaképpen feltelepítettük a Spotify-t. A CoolAPK applikációból hamar kiléptünk, mert nem ismerjük a távolkeleti ABC-t, az APKPure viszont már angol nyelvet használt, így azon letölthettük a zenei alkalmazást. Ezt követően a telepítés zökkenőmentesen lezajlott és kedvünkre barangolhattunk Spotify fiókunkban. Valamiért távolról (például okostelefonról) nem vezérelhettük az iBasso-n futtatott Spotify lejátszó hangerejét, ami picit elvett a felhasználói élményből. Ennek okára még nem jöttünk rá, ha kiderül, akkor frissítjük ezt a bekezdést.

 

 

 

 

A lejátszó rész (Mango Player) meglehetősen átgondolt és sokrétű. Rendelkezik parametrikus és 10-sávos grafikus EQ-val, valamint menthető profilokkal, ami hasznos, ha a felhasználó több zenei stílushoz/fejhallgatóhoz akar különféle beállításokat tárolni. Többféle módon képes megjeleníteni a listába szedett albumokat, lehetővé teszi a digitális szűrők (pl. Fast Roll Off, Short Delay stb.) közti csemegézést. Ugyanakkor a puszta zenei lejátszáson kívül hardveres információkat (pl. háttértár kihasználtsága) és egyéb extra funkciókat (Bluetooth, DAC mód, stb.) is láthatóvá teszi.

 

Az operációs rendszerek közti átváltás könnyen megvalósult. Külön menüpontot helyeztek el a szoftverben, amellyel Mango vagy Android módban történő újraindítást hajthattunk végre. A Mango OS dizájnját egyértelműen az Android rendszerre telepített Mango Player alkalmazásról mintázták, ami jó, mert kezelhetőség tekintetében átfedést biztosított az eltérő operációs rendszerek között.

 

 

 

 

A magyar nyelv hiányát leszámítva nem igazán kifogásolhattuk a Mango Player, illetve a Mango OS által nyújtott felhasználói élményt. Utóbbiba talán abból a szempontból lehetne belekötni (tudjuk, hogy ez szubjektív téma), hogy a grafikus felületet kicsit félvállról kezelték a fejlesztők. Grafikus felület alatt azt értjük, hogy jobban kiaknázhatták volna a nagyméretű kijelző adottságait, nekünk elsőre kissé is széthúzottnak, feleslegesen szellősnek tűnt a menük/gombok elhelyezése. Mindez természetesen nem mérvadó a teljesítmény szempontjából. A Mango OS vizuális szerénysége betudható annak, hogy ez az operációs rendszer a jobb hangzást szolgálja, az sem zárható ki, hogy az iBasso frissíteni fogja e felületét a jövőben.

 

Kis kijelzőhöz szokott felhasználóknak eleinte furcsa lehet a nagyméretű készülékház, de idővel megszokható, akárcsak az okostelefonok esetében. Ettől függetlenül a DX300 majdnem két centiméter vastag, vagyis nem kimondottan nadrágzsebbarát, de vélhetőleg nem azok tartanak rá igényt, akik szigetkör futás, vagy kutyasétáltatás közben szeretnének zenét hallgatni. Nyugodtabb körülmények között (kanapén, íróasztalon, vonaton, repülőgépen stb.) természetesen számtalan előnnyel jár a nagy kijelző.

 

A felhasználói kézikönyv külön oldalt szentel a bejáratáshoz fűződő tanácsokra. Az iBasso szerint 100-200 órányi használat szükséges a DX300 teljes bejáratásához, természetesen nem kell, hogy a folyamat egyhuzamban történjen. Napi néhány órás használattal 1-2 hét alatt elérheti végleges hangkarakterét az eszköz akkor is, ha hagyományos módon, azaz zenehallgatásra használják, tehát a procedúrához nem kötelező a bejárató kábel.

 

 

 

 

Hangminőség

 

A meghallgatáshoz Ultrasone Saphire fülhallgatót és Sennheiser HD 800 S fejhallgatót használtunk, referencia számlistánkat az eszköz beépített memóriájáról játszottuk le. Az iBasso hangkaraktere tiszta, őszinte, naturális és gazdag felbontású volt. Akusztikus és hangszeres zenékkel kifejezetten előnyösnek bizonyult ez a letisztult, lényegre törő ábrázolás. Aki szimfonikus/hangszeres/élő zenéhez keres kimagasló DAP eszközt ebben a(z ár)kategóriában, annak vétek lenne kihagyni a DX300-at. Minél jobb minőségű fájlokat adtunk neki, annál jobban szólt, 24 bites PCM-nél kezdte igazán megmutatni foga fehérjét, a DSD-nél pedig - ha lehet így fogalmazni - már Zenét hallgattunk, nem csak simán elektronikát és fejhallgatót.

 

A frekvencia-átvitel összefüggő, józan és egységes volt. Nem lógott ki a basszus, nem voltak fakók az énekhangok és a magas frekvenciák is mellőzték az olcsóbb DAP-oknál érzékelhető sántaságot. Szinte feltűnően rendezett, tiszta módon épültek egymásra a frekvenciák. Ugyanakkor hangerőben sem volt hiány. A DX300 számára a HD 800 S meghajtása egyáltalán nem jelentett kihívást.

 

A sztereó tér szélessége és a színpad felépítése meggyőző volt. A mélységet talán néha kicsit dermedten, katonásan érzékeltette, de ezt nem zavaró tényezőként fogtuk fel. A dinamikai fokozást, a halk és hangos részletek közötti eltéréseket alacsony és magas terhelésen is jól érzékeltette a Cirrus Logic DAC.

 

 

 

 

A zenei részletek minőségét különösen hangszeres, akusztikus és éneket tartalmazó számoknál értékeltük, de ehhez hozzátartozik az is, hogy az Ultrasone és a Sennheiser fülesek is eleve a neutrális, fokozástól mentes hangkaraktert segítették. Elektronikus zenénél még picit fűszereztük a hangokat, hogy határozottabb ütemeket és nehezebb sötétebb tónust kapjunk. Sikerült is beállítani egy "vadulós" profilt a Massive Attack jellegű számokhoz. Voltaképpen több beállítást is létrehozhattunk volna, ugyanis az EQ görbéket a vártnál jóval aprólékosabban engedte manipulálni a DX300.

 

 

 

 

Összességében a DX300 minőségi audiofil hangzást nyújtott. Sting - The Last Ship c. számában ügyesen elszeparálta egymástól a hangszereket, szépen, érzékletesen mutatta az énekhang tónusait, túlzások nélkül, eközben kristálytisztán, friss és könnyed módon koronázta meg a szigetországi motívumokat a fényes ütős hangszerekkel. A basszus eközben pillekönnyű, színezetlen és transzparens maradt.

 

Van-e hallható különbség a Mango OS és az Android között? Igen, van. Mikro-dinamikus részletek megjelenítésében jobb a Mango OS. Androiddal enyhe színezettség és mosódás tapasztalható a magas frekvenciákban, ahhoz képest a Linux-alapú szoftver hajszálnyit meztelenebb, közvetlenebb módon jelenítette meg referencia számainkat.

 

Alternatívák

 

Az iBasso DX300 vetélytársának leginkább a FiiO M15 nevezhető. A két lejátszó közt sok hasonlóság fedezhető fel. Hangminőségüket nem volt lehetőségünk összehasonlítani, de a maga kategóriájában mindkét DAP magas szintű zenei élményt nyújt. Ha valakinek fontos a minél nagyobb kijelző méret, akkor tetszeni fog neki az iBasso (ellenkező esetben az M15 kb. 25 mm-el rövidebb). A DX300 kettős akkumulátorral üzemel, a FiiO nem. Ugyanakkor utóbbi támogatja a .iso kiterjesztésű fájlokat, az iBasso pedig a jelenlegi szoftverével még nem. Ilyen és ehhez hasonló apróságokban különböznek leginkább.

 

 

 

 

Végszó

 

Az iBasso gazdag funkcionalitást nyújtó DAP/DAC/Streamer svájcibicska, amely praktikus hidat képez a klasszikus forráseszközök, fejhallgató erősítők és okostelefonok közé. Egyetlen cikkben nem lehet hiánytalanul bemutatni összes képességét, ami érzékelheti, hogy szerteágazó igényű audiofileknek készült. Méretei és majdnem félmilliós ára miatt némileg leszűkíti lehetséges közönségét. Viszont jó minőségű fejhallgatóval és zenegyűjteménnyel hamar meggyőzi hallgatóját arról, hogy tervezői a sok extra mellett a natív tudásra, a zenei teljesítményre is tisztességgel ügyeltek.

 

Műszaki adatok



Támogatott hangformátumok: MQA, APE, FLAC, WAV, WAV, WMA, AAC, ALAC, AIFF, OGG, MP3, DFF, DSF és DXD
Mintavételezési frekvencia (PCM/DSD): 384 kHz 32 bit/256x
Processzor: 14 nm octa-core Qualcomm Snapdragon 660 SoC
DAC: Cirrus Logic CS43198 négycsatornás kiosztásban
Bluetooth verzió: v5.0
WiFi: 5G; 2x2 MIMO antennával
Kijelző: IPS paneles, 6,5 col; 1080x2340 képpont
Kimeneti jelszint (szimmetrikus analóg hangkimenet): 7,1 Vrmw
Kimeneti jelszint (3,5 mm-es analóg hangkimenet): 3,5 Vrms
Jel/zaj viszony (szimmetrikus analóg hangkimenet): 125 dB
THD (3,5 mm-es analóg hangkimenet): 123 dB
Bemenetek: USB-C, micro SD, WiFi
Kimenetek: USB-C, koaxiális, 2,5 és 4,4 mm-es szimmetrikus, 3,5 mm-es analóg sztereó Jack
Memória: 128 GB (micro SD kártyával bővíthető)
1. akkumulátor: 4000 mAh 3,8 V lítium-polimer
2. akkumulátor: 2000 mAh 3,8 V lítium-polimer
Átlagos akkumulátoros üzemidő: kb. 15 óra (lejátszott műsortól és jelszinttől függően)
Készülékház anyaga: alumínium
Szín: fekete
Méretek: 77 x 162 x 17 mm
Tömeg: 300 g
Ár: 489 990 Ft
 

 

   

 

Mérleg

 

+ Audiofil minőség, rengeteg részlet, ügyesen szétválasztott hangszerek, árnyalt, friss érzetű hangkarakter

 

+ Szükség esetén profi szintű EQ konfigurálási lehetőség

 

+ Picivel tisztább hangzás érhető el a Linux alapú operációs rendszerrel

 

+ Gazdag szolgáltatás felhozatal

 

+ Nagy kijelző, szép színekkel

 

- Szolgáltatásainak feltérképezése (különösen kezdőknek vagy angolul kevésbé tudóknak) időigényes lehet

 

- A védőtokot picit jobban igazíthatták volna a potméterhez

 

- DAP viszonylatban kicsit nagy és nehéz

 

Szubjektív vélemény



Hangminőség:
Kivitel: 4,5 
Kezelhetőség:
Szolgáltatások: 4,5 
Ár/érték arány: 4,5 

 

Forrás: AV-Online.hu

Új teljes méretű referencia komponenseket jelentett be a TEAC

Az AP-701 lesz az új zászlóshajó sztereó végerősítő, ami magába foglal minden olyan alkotóelemet, amit egy magas szintű végerősítőtől elvárhatunk, új sztenderdet hozva létre. Az erősítőben független bal/jobb nagy teljesítményű, toroid transzformátorok, diszkrét buffer erősítők és két Ncore modul található, biztosítva a teljes dual mono felépítést a bemenettől a kimenetig, miközben minden csatorna bemeneti fokozata teljes-balanced designt alkalmaz, így a bementi jelek dinamizmusát erősítik ahogy van, maximalizálva a hangsugárzók alapteljesítményét.

 

 

A kabinet nagy része 3 mm vastag masszív fémlemezből készül, aminek ugyanakkor rugalmas a szerkezete, hogy a rezgéseket kontrollálni tudja. A felfüggesztési funkcióval rendelkező illesztések alkalmazásával a teljes eszköz rezgésének frekvenciája szabályozott, a nyitott és eleven hang reprodukálása érdekében.

 

 

Az UD-701N a TEAC új zászlóshajó USB DAC/hálózati lejátszója, ami egy hálózati lejátszó, egy analóg előfok, egy fejhallgató erősítő és számos egyéb USB/DAC funkció kombinációja, és új tervezésű ΔΣ (Delta Sigma) diszkrét DAC-okat kapott

Mint USB DAC és hálózati lejátszó, támogatja a 22,5 MHz DSD-t és 384 kHz/32-bit PCM-et. És az újonnan kifejlesztett TEAC ΔΣdiszkrét DAC-al minden digitális jelet kiváló audio minőségben alakít át analóg jellé.

Nem csak a digitális tartalmak lejátszására lehet használni PC-re vagy Macre épülő rendszerekről, vagy NAS-t használó audio szerverekről vagy streaming szolgáltatóktól, hanem a rendszer központi szerepét is elláthatja, mint analóg és digitális csatlakozókkal rendelkező előfok. Végerősítővel kombinálva lehetővé teszi a zenehallgatást hangsugárzókon, de 4-pin XLR csatlakozású balanced fejhallgató kimenettel is rendelkezik. Az UD-701N egy komplett egység, ami rugalmasan ki tudja szolgálni egy új korszak zenehallgatási stílusait.

Az új komponensek várhatóan júniusban fognak megjelenni

Fontosabb jellemzők

AP-701 sztereó végerősítő

  • Két Ncore erősítő modul a Hypex Electronics B. V.-től, amit kifejezetten ehhez a modellhez hangoltak
  • Nagy kimeneti telejsítmény: 260 W + 260 W (4 Ω) / 170 W + 170 W (8 Ω)
  • Az egész rendszerben dual mono felépítés
  • Tiszta jelerősítés, amit a teljesen kiegyensúlyozott kialakítású bementi fokozat biztosít
  • Két független bal/jobb nagyteljesítményű toroid tápfeszültség transzformátor
  • Diszkrét buffer erősítők a bemeneti fokozaton
  • Három, könnyen felsterelhető tűhegy talpú alátámasztás (szabvány szám: 4075477 és 3778108)
  • Két összekapcsolt VU mérő, ami mutatja a zenei lüktetést; négy fokozatú háttérvilágítással és két érzékenységi beállítással
  • Ventilátor nélküli design a zaj minimalizálása érdekében
  • 12 V trigger in és through a táp szinkronizláshoz

UD-701N USB/DAC/Hálózati lejátszó

  • Újonnan kifejlesztett TEAC ΔΣ(Delta Sigma) diszkrét DAC
  • Dual mono, teljesenen kiegyensúlyozott áramköri kialakítás kimagasló csatorna szeparációval
  • 22,5 MHz DSD és 384 kHz/32-bit PCM USB DAC-ként és hálózati lejátszóként
  • Preamp funkció négy digitális bemenet, és két pár RCA/XLR vonalbemenet
  • 4-pin XLR fejhallgató erősítő, ami váltható balanced és aktív földelt között
  • MQA teljes dekódolási funkció, ami támogatja a CD lejátszó digitális bemeneteit
  • Felkonvertálás 2/4/8x mintavételezési frekvenciára RDOT-NEO használatával
  • Bluetooth® vevő LDAC, aptX™ HD és más magas felbontásó kodekek támogatásával
  • Megfelel az OpenHome szabványoknak és Roon Ready támogatás
  • Spotify Connect, Tidal, Qobuz és TuneIn támogatás
  • Egyedi TEAC-HCLD2 javított áramkörű kimeneti buffer áramkör
  • Analóg preamp áramkör nagy felbontással, ami TEAC-QVCS-t használ


*Roon Ready és Tidal Connect is elérhető lesz későbbi frissítéssel

*Design és specifikáció változás tárgyát képezi

LessLoss kábelek és hifi kiegészítők

Mai cikkünk a LessLoss legnépszerűbb termékeinek ízelítője. Megemlítjük a legújabb generációs, high end rendszerek finomhangolására kiválóan alkalmas Firewall zavarszűrőket és elmeséljük a cseppet sem hétköznapi C-MARC kábelekkel szerzett tapasztalatainkat. Az eredmény egy benyomásainkat összegző beszámoló, mellyel megpróbáljuk érzékeltetni, hogy miként segítettek a LessLoss kiegészítői korábban ismeretlen magasságokat elérni a minőségi zenehallgatásban.

 

 

Csodabogarak a név mögött

 

Először 2013-ban találkoztunk a LessLoss nevével, amikor DFPC tápkábeleiket teszteltük. A gyártó különc és egzotikus jellege azóta sem csökkent, sőt. A kábeleken kívül egészen elvetemültnek tűnő eszközöket, pl. fadobozba szerelt D/A konvertert is készítenek. A LessLoss a high end hifi világra összpontosít, nem titok az sem, hogy valamennyi termékük relatíve magas összegbe kerül. De valamit az árért cserébe fel kell mutatni. Hogyan válik effektív kiegészítővé például egy tápkábel?

 

Kevesen tudják, hogy a litván cég sikere két embernek köszönhető. Vilmantas Duda, aki a hangtechnikusként dolgozott számos stúdióban, mielőtt elektromérnökként csatlakozott a LessLoss műhelyéhez, hogy jelátalakítókat tervezzen. A nagyfőnök pedig a három nyelven folyékonyan beszélő Louis Motek, aki kellően különc figura ahhoz, hogy élénk színfoltként gazdagítsa az audiofil világot. Eleve zenész családban nőtt fel, később dolgozott New York-ban ékszerészként, kb. egy évtizedig pedig Pro-Tools alapú hangstúdióban munkálkodott. Utóbbi indította el Louis érdeklődését a high end felé, az eredmény pedig a cég weboldalára lépve azonnal megtekinthető.

 

Cikkünk megírása előtt felvettük a kapcsolatot Louis-szal, hogy megtudjunk egy-két részletet a C-MARC kábelekkel (pl. azok bejáratásával) kapcsolatban. Minden kérdésünkre impozáns angolsággal, részletesen kifejtett választ kaptunk. Szerinte a bejáratás (vagyis azon fázisnak elérése, ami egy bizonyos időtartam után már nem okoz hangminőség változásokat, de erre konkrétabb, tudományos válasz mai napig nincsen) több ezer vásárló visszajelzése alapján, nagyjából 2-3 hetet vesz igénybe, de sok felhasználó szerint a 2. nap szokott a legrosszabb lenni, utána a rendszer egyre szebben muzsikálhat.

 

 

 

 

Mit jelent a C-MARC?

 

A C-MARC a Common-mode Auto-rejecting Wire and Cable szavakból összerakott mozaikszó. Az 1930-as években kifejlesztett ún. Humbucker tekercs (ilyet építenek elektromos gitárokba is, a zúgás megszűntetésére) elvét alkalmazza modern kialakításban. Különleges, tovább gondolt Litze huzalos szerkezete azt a célt szolgálja, hogy tipikusan túlszennyezett elektromágneses környezetben (aminek a legtöbb modern otthon számít) is zajkioltóként viselkedve továbbítsa a jelet. Főbb jellemzői közé sorolhatók az egymáson rétegződő, spirál alakban, ellentétes irányban szőtt (kriogázos eljárással kezelt réz) vezetők, az alacsony ellenállás, rendkívül csekély tömeg és magas rugalmasság. Nincsen hozzáadott fémfóliaréteg, sem pedig külső, vastag PVC. Szerkezetének köszönhetően vibrációcsökkentő szerepet is betölt.

 

 

 

 

Hangfalkábel és összekötő kábel... egyszerre?

 

A sztenderd C-MARC vezeték szerkezete koaxiális felépítésű. Ezáltal készíthető belőle analóg sztereó RCA összekötő, digitális koaxiális, valamint hangfal kábel is. Ezek megvásárolhatók LessLoss által készre szerelt kiadásban. Ugyanakkor a C-MARC kábelek folyóméterre is kaphatók. Tehát a vásárlók igény szerint kérhetik a nyerset, hogy saját maguk felszereljék rá a dugókat. További opcióként az is lehetséges, hogy a kompatibilis csatlakozó kiválasztása után a KáCsa Audió technikusai végezzék az összeszerelést. A koaxiális C-MARC kábel kb. 55 000 Ft/m áron vásárolható meg tetszőleges hosszúságban, amihez opcionálisan hozzáadódik a csatlakozók ára, plusz a szerelési díj.

 

 

 

 

A LessLoss C-MARC kábelek megjelenése diszkrét és elegáns, ugyanakkor más high end gyártmányokhoz képest puritánnak tűnő. Rendhagyó pamut köpenyük egyfajta elegáns kézműves hatást kölcsönöz. Mókás megtapasztalni a rugalmasságukat, épp olyan lazák, mint egy darab kötél, elsőre nehéz elképzelni, hogy hogyan került beléjük összesen 384 rézszál. A tápkábel (amelyre külön cikkben térünk majd vissza) némileg merevebb, mivel három, szorosan összefont szálból épül fel, amelyek külsejét a pamuthoz képest erősebb, műszálas szövet köpeny fedi.

 

 

 

 

Megjegyzés: szimmetrikus jeltovábbításra alkalmas XLR kábelt is gyárt a LessLoss, de az egy hozzáadott, 3. réteget tartalmazó, ún. triaxiális C-MARC vezetékből készül, ezáltal kicsit vastagabb, de nem kevésbé rugalmas.

 

Saját tapasztalat a LessLoss C-MARC kábelekkel

 

A LessLoss által szerelt C-MARC RCA analóg sztereó összekötő Xhadow dugókkal készül. Utóbbi kétségtelenül high end minőségű, viszont a csatlakozók szélessége miatt nem alkalmazható olyan készülékeken, amelyeken az aljzatok közel vannak egymáshoz (a hifi eszközök nagy része sajnos ilyen). A KáCsa Audió jóvoltából kipróbálhattuk a C-MARC kábelt úgy, hogy egy keskenyebb, AECO gyártmányú csatlakozó készletet szereltek rá.

 

 

 

 

Az összekötő kábellel elért eredmény dióhéjban: szellős hangkarakter, áramló energia, zen-mesteri módon kiegyensúlyozott színpadkép, fejlett mikro-dinamikai ábrázolás. A C-MARC hangfalkábel pedig ugyanezeket a karakterisztikai sajátosságokat nyújtotta, még tovább optimalizálva rendszerünket a teljesebb és intimebb hangélmény felé. Különböző hangrendszereken is kipróbáltuk (Atlantic Technology, ELAC, majd Bowers & Wilkins hangsugárzókkal) és minden esetben csak előnyös változásokkal találkoztunk. A korábbi, nagyságrendileg olcsóbb kábelhez képest a magas frekvenciákból eltűnt a harsányság, felesleges fűszerezés, a basszus szebben szétterjedt a térben, ugyanakkor a mélyhangokhoz tartozó dobbanó, búgó, pendülő effektek súlytalanabb, precízebb ábrázolással jelentek meg.

 

 

 

 

De a C-MARC hatását nem lehet pusztán a frekvenciák és a virtuális tér szintjén megfogalmazni. Minket főleg áramló, magától értetődő, kontrollált hatásával győzött meg. Egyfajta nyugalommal és bőségérzettel szembesített minket tompítás, lassítás, tömörítés nélkül. Csökkentette a mesterségesség érzetét, a digitálist analóg-szerűbbé tette koszolás, torzítás, színezés nélkül. Könnyítette a fókuszt, használatával hamarabb észrevettük az elásott, félreeső, háttérben úszó hangokat. Eközben a zene kitárulkozott minden irányba. Az imént leírt hatásokkal találkoztunk az analóg sztereó összekötő kábel beillesztésekor és pontosan ezek fokozódtak tovább a hangfalkábel beillesztésével.

 

 

 

 

Firewall for loudspeakers

 

A LessLoss skin-szűrő technológiáját alkalmazza e különös kiegészítő, amely irányított szűrést végez. A komplett egység lényegében egy hangfalkábel végére illeszthető idom, amelyet a hangsugárzó mögé kell illeszteni. Egy pár hagyományos sztereó hangfalhoz egy szett szűrő szükséges, amely 2 pár, azaz 4 db elemet tartalmaz.

 

 

 

 

A Firewall for loudspeakers egy banándugó-kompatibilis aljzatból, egy kb. 14 cm hosszú tokból és kb. 8,5 cm-es LessLoss C-MARC hangsugárzó kábelből áll, amely BFA stílusú banándugóval csatlakoztatható a hangfalba. A tok belsejében egyedi, házon belül megmunkált rézrudak láthatók. Utóbbiakat hosszúkás szürke ketrecek veszik körül, amelyeket speciális, úgynevezett Direct Metal Laser Sintering (DMLS) eljárással hoztak létre egy erre kialakított laborban. Mindezt átlátszó műgyantával öntötték ki, amely házként szolgál, védve a belső elemeket. A védelem azért fontos, mert a gondosan irányított rézrudacskák rendkívül lágyak és sérülékenyek. Az összkép egy olyan egyedi és szokatlan termék, amihez foghatót más cégtől még nem láttunk.

 

 

 

 

A Firewall for loudspeakers komplett leírása, a gyártással kapcsolatos érdekességekkel, magyarra fordítva megtalálható a KáCsa Audió honlapján.

 

 

 

 

Saját tapasztalat a Firewall for loudspeakers szűrővel

 

E kiegészítő hatását a legnehezebb szavakkal leírni. Míg a C-MARC kábel(ek) alkalmazása kiegyensúlyozottságot, áramlást és józanabb karaktert segített elérni, addig ez a kiegészítő koffeinként, vagy inkább személyi edzőként hatott hangdobozainkra. A 640x tápszűrő az általános tisztaságérzetet és a színpad mélységét támogatta leginkább. Ahhoz képest a Firewall for loudspeakers a hangfalak komplett közlésmódját, nyitottságát, hangmező kiterjesztését fokozta fel. Hatása olyan jellegű volt, mintha a hangszórókat és a keresztváltót jobbra cserélték volna.

 

 

 

 

A sztereó színpad közepe markánsabb jelleget kapott, a zenészek szilárdabb kontúrral rajzolódtak ki, illetve a hangsugárzók "köddé válása", a transzparencia, a holografikus jelenlét érzet meglepő mértékben megnőtt. Érthetetlenül hatékony kristályosító hatást gyakorolt a magassugárzóra még akkor is, ha szalagos (ELAC) vagy dóm (Atlantic Technology) egységgel ellátott hangfalat füleltünk. Saját AT-1 hangsugárzóink jellemzően kissé lágyabb, óvatosabb magashangokat nyújtottak korábban. A Firewall for loudspeakers szűrővel artikuláltabbak lettek a mikrodinamikus részletek és az atmoszféra is egyértelműen kiterjedt minden irányba.

 

 

 

 

Firewall 640x kondícionáló

 

E szűrő továbbfejlesztett kiadása a korábban általunk is bemutatott Firewall 64x-nek. Tölgyfából megmunkált házában most már ugyanazok a speciális rézrudacskák és lézeres szinterezéssel előállított elemek találhatók, amelyek az előző bekezdésekben taglalt Firewall for loudspeakers alkotórészei. Az eszköz passzív módon működik, tehát nem tartalmaz ellenállásokat, diódákat vagy biztosítékot. Az aranyozott IEC aljzat és a C13 típusú IEC készülékdugó is a legjobb minőségű anyagokból készültek, utóbbi japánból származó, kriogázos eljárással kezelt, tiszta réz vezetőt tartalmaz.

 

 

 

 

Saját tapasztalat a Firewall 640x szűrővel

 

A LessLoss kondicionálót Atlantic Technology hangsugárzóróból és Rotel erősítőből álló kétcsatornás hangrendszerrel, valamint később egy RME ADI-2 D/A konverter/Sennheiser HD 800 S párossal is kipróbáltuk. Ahhoz hasonló érzés lett úrrá rajtunk, mintha valamelyik készüléket (vagy az összeset?) sokkal drágábbra cseréltük volna. Olyan alapvető térbeli összetevők rendeződtek át, amelyekről azt hittük, hogy visszavonhatatlanul a hangfelvétel részét képezték. Például a jól ismert Herbie Hancock - Watermelon Man c. számnál a Firewall nélkül kicsit ködösebb, mosottabb volt a színpad háttere. A szűrő beillesztése után ez a köd elillant. A hangrendszer közlésmódja egyértelműen merészebb, közvetlenebb, letisztultabb lett, egy féltéglányi nagyságú passzív eszköztől. Másodpercek sem kellettek a változások felismeréséhez.

 

 

 

 

Ugyanakkor a basszus is egyértelműen jobban kibontakozott. A szűrő nélküli árammal kicsit tompábbak, lomhábbak és tolakodóbbak voltak az ütős hangszerek. Majd bekerült a Firewall és ugyanazzal a zeneszámmal (UNKLE - Ar.Mour) szebben összekapcsolódott a színpad a két hangsugárzó között. Eközben beépültek a súlyos lábdobok és önállóbbá, szellősebbé változtak. Nem tudtuk összehasonlítani elődjével, a 64x verzióval, ezért csak emlékezetünkre támaszkodhattunk. Amennyire memóriánk engedte ezt feltételezni, a 640x szűrő sokkal direktebbé, kimértebbé tette a rendszer dinamikáját. A basszus jóval szikárabb, fegyelmezettebb lett az új technológiával.

 

 

 

 

Záró gondolatok

 

A LessLoss Firewall zavarszűrők segítségével sokadszorra is bebizonyosodott, hogy a jelfolyam, az elektromos áram "stimulációja" képes komponens szintű különbségeket eredményezni. Ugyanakkor annak ténye is elgondolkodtató, hogy aktív elektronika nélkül is csillapíthatók a hangmezőben lévő hibák, pontatlanságok. A LessLoss termékei nem nevezhetők olcsónak, de nem is olcsó hangrendszerekhez ajánlottak.

 

A Firewall for loudspeakers szűrőt azoknak érdemes kipróbálni, akik szeretnék tisztább, nyíltabb, kitárulkozóbb irányba terelni rendszerüket. A Firewall 640x a mi tesztkészülékeinkkel
drámaibb változásokat hozott. Nehéz egyértelműen kijelenteni, hogy melyik éri meg jobban az árát, de a mi rendszerünkben a 640x több javulást hozott kevesebb összegért.

 

De ha már egymással vetjük össze a szóban forgó termékeket, akkor leszögezhetjük azt is, hogy főleg a C-MARC kábelek vitték el a műsort. A zene fogyaszthatóságát, a hosszú távú élvezhetőséget, a pihentetőbb élményt mesteri szinten elősegítették úgy, hogy közben a részleteket engedték felszabadultan mozogni. Végül a kölcsönkapott C-MARC hangsugárzókábel és analóg összekötő RCA kábel párt nem is adtuk vissza. Úgy döntöttünk, hogy megtartjuk azokat referenciának, mert saját rendszerünk minőségét egyértelműen és kizárólag pozitív irányba változtatták meg Louis "ruhaszárítókötelei".

 

Iránytű



Ár:

LessLoss C-MARC RCA kábel: 252 360 Ft (1 m)


LessLoss C-MARC XLR kábel: 303 400 Ft (1 m)


LessLoss Firewall 360x tápszűrő: 208 680 Ft


LessLoss Firewall for loudspeakers szűrő: 528 730 Ft

 

 

 

 

Forrás: AV-Online.hu

Acoustic Energy AE309 álló hangfal teszt

Az idei újévet azzal ünnepeltük, hogy bemutattuk az Acoustic Energy AE300 hangsugárzót, ami a gyártó középső sorozatának állványos darabja. Remek, zenei konstrukciót ismertünk meg általa, így adott volt, hogy kipróbáljuk a 300-as széria álló, AE309 típusát is.

 

 

Amikor valóban tesznek azért, hogy a jó még jobb legyen

 

Az Acoustic Energy AE309 elég magas elvárásoknak próbál megfelelni, ami némiképpen az árán is megmutatkozik, de elég csupán ránéznünk, hogy ne találjuk soknak az érte elkért 350 ezer forintot. Az AE309 175x900x280 mm-es méreteivel elég filigránnak tűnik, a fehér vagy fekete zongoralakk bevonaton kívül valódi diófa furnérral is rendelhető, így mindenki választhat a divatos vagy bútorszerű megjelenés között. Egy biztos, valamelyik biztosan megfelel majd a lakókörnyezetünkbe, így az otthonunkban tudhatunk egy olyan hangfalat, ami a várhatóan nagy teljesítménye ellenére nem fog dominánssá válni a szobában, és a párunk esetleges morgolódását is elkerülhetjük.

 

 

 

 

Az egymással párhuzamos oldalfalak élei mindenhol nagyon szépen le vannak kerekítve, a megmunkálás nem csupán hibátlan, hanem példás. Maga a ház 18 mm-es MDF-ből készült, amit egyenesen a referencia sorozatukból emeltek át. Mindehhez jön még, hogy belül többszörös, rendkívül vastag merevítést alkalmaztak, és csillapítóanyagot is használtak, utóbbit a hangszórók mellett.

 

 

 

 

Belekukkantva a dobozba mindez valóban látható  pluszban a doboz alsó részét homokkal töltötték fel. Erről az árulkodó jel csupán a hátsó lap alján található, egy kör alakú takaróelem formájában. Így már nem igazán csodálkozunk a darabonkénti 22 kg-os súlyon, aminek megfelelő stabilitásáért, és a felmerülő rezonanciák elvezetéséért négy darab, becsavarozható tüske felel.

 

 

 

 

Az AE309 magassugárzója megegyezik az AE300 modellével, ami egy 28 mm-es Wide Dispersion Technology hullámvezetővel ellátott alumínium dóm, és a cég kizárólag erre a sorozatra fejlesztette ki, a védelméül pedig egy fix és sűrű rács szolgál, ami a hangsugárzó munkáját nem gátolja.

 

 

 

 

Alatta kettő darab legutolsó generációs mélyközépsugárzó dolgozik, melyeknek mérete 130 mm, és kerámia, valamint alumínium szendvicsszerkezetű. Mindegyik hangszóró fekete színű, és kapott egy díszítő alumíniumgyűrűt, mely stílusosan illeszkedik a frontoldal látványához, amit egy mágnesesen rögzíthető védőszövettel teljesen el is takarhatunk, ha éppen használaton kívül van a hangsugárzó.

 

 

 

 

Az AE309 két és félutas, basszreflex rendszerű hangfal, aminek nyílása itt is hátul, lőrés formájában található. Ennek egyik fő előnye, hogy a légörvényhatás csökkentésével tisztább, megfogottabb, és torzításmentes mélyhang reprodukálására képes. Erre szükségünk is lehet, hiszen a gyártó által megadott 38 Hz-es alsó határérték, ebből a méretből egyáltalán nem kevés.

 

 

 

 

A csatlakozók megbízható darabok, de a műanyag bevonat helyett szerintünk megérdemelt volna teflonszigetelést is. Így sem ront ugyan az összképen, hiszen relatíve apróságról van szó, de ilyen gondos megmunkálású hangdoboznál ad egy pici hiányérzetet.

 

 

 

 

Amikor mindenkinek szeretnénk megfelelni, és ez lényegében sikerül is

 

Az AE300 egy nagyon klassz állványos hangsugárzó, ami ugyan nem hibátlan, de egy kisebb szobában nagyon erőteljes, kerek előadást volt képes nyújtani.
Az AE309 előzetes elvárásaink alapján folytatta a sort, de nagyobb alapterületen, és vélhetően más elvárásoknak is meg fog felelni. A külföldi, főleg brit szaksajtó elégedett volt a teljesítményével, de tudjuk, hogy náluk a hazafiság mindig is előtérben volt, ezért nem feltétlenül kell minden esetben szentírásnak venni az általuk cikkbe foglalt véleményt, amellett, hogy nyújthat egy bizonyos támpontot. A hozzáállás mindezek mellett abszolút érthető, hiszen mi is nagyon örülnénk, ha egy hazai gyártó előállna egy ilyen modellel, mert azt már az elején elkönyvelhetjük, hogy egy nagyon jól sikerült példánnyal van dolgunk. Nem fog ugyan mindenki elvárásának megfelelni, de annak, aki stabil, erőteljes, telt és zenei hangzást keres, biztosan.

 

 

 

 

Nagyon halkan is érezhető az, hogy nem spórol az energiával, ami remek dolog, hiszen nem feltétlenül igényel maga mögé egy erőművet, köszönhető a 89 dB-es érzékenységének, ami átlagosnak mondható. Mi persze nem mondtunk le a Parasound elő-végfok párosunkról, ami biztos, zökkenőmentes alapot volt képes a számára nyújtani. A bejáratás alatt a mélyszekció eléggé dominált, ahogyan a 28 mm-es magassugárzó sem viselkedett éppen szelíden, de ezt követően egy letisztult és szinte meglepően légies, könnyed hangzást kaptunk. Ez nem azt jelenti, hogy nincs súlya az előadásának, inkább úgy kell érteni, hogy odaadóan, kényelmesen érezte magát, nem volt benne semmi feszengés, és ez műfajtól függetlenül megmutatkozott.

 

 

 

 

Kicsit talán ambivalens lehet elsőre, hogy a reflexnyílás a magassugárzó mögé került, és nincs külön mélysugárzó, de a konstrukciónak hála a basszustartomány nagyon is rendben volt, ráadásul teljesen összesimult a többivel. Még a gépdobokkal is jól boldogult, tehát szimpla, mezei szórakoztatásra is képes volt, de a komoly mérnöki munkának hála, elsősorban természetes hangszerek prezentálásánál került a komfortzónájába. Jazzen tudott andalító lenni, de mégsem veszített a pontosságából, a zenészek különválasztása pedig olyan szintű volt, amit ettől a kategóriától joggal elvárunk, azonban nem minden esetben kapunk meg. Akusztikus műfajokon még jobban ki tudott teljesedni, Sheryl Crow vagy Clapton nagyon feküdt neki, és bár a blues súlyát nem teljesen tudta lerajzolni, a hangulatát mindenképpen átadta. Az AE300 hangjában lehetett érezni némi vehemencia többletet, de ez is rendjén van, hiszen a termetéhez képest sokkal nagyobb feladatot kell ellátnia. Az AE309 mindezt nyugodtabban tette, nem kapkodott, nem volt feltétlenül bizonyítási vágya, egyszerűen csak muzsikált, aminél többet tulajdonképpen nem is várhatunk egy hangsugárzótól.

 

 

 

 

Mindenképpen ki kell emelnünk a közép- és magasszekció tisztaságát és részletességét, aminek hatalmas szerepe van abban, hogy a zene hosszútávon is élvezetes és befogadható maradjon. Remekül tolerálta a halkabb és hangosabb részek gyors váltakozását, tulajdonképpen szerény magabiztossággal nyúlt a komplexebb zenei anyagokhoz is, tehát egy kis King Crimson vagy ELP sem fogott ki rajta. Az ősenergiát enyhén letisztítva tálalta, de ez még jót is tett ezeknek a felvételeknek, mert olyan, mintha a napokban rögzítették volna őket, így eredendően csak a felesleges sallangtól szabadította meg azokat.

 

 

 

 

Az Acoustic Energy AE309 kompakt álló hangsugárzónak tekinthető, de a nagyobb hangerőt is tolerálnia, mi több, szeretnie kell, és ezen a téren is bizonyított. Meglepően jó volt a balansz a kimeneti szint megnövelésénél, egyik tartományt sem juttatta nagyobb szerephez, és szerencsére a mélytartomány sem akarta produkálni magát feleslegesen, ahogyan ezt sok esetben más hangdoboznál tapasztalhattuk. Hatalmas teret tudott alkotni, ahol a monitorok precizitását hozta, megtámogatva izmosabb mélytartománnyal, és tényleg semmi sem tudta kizökkenteni. A pontossága mellett szerencsére a zeneisége is megmaradt, tehát bátran ajánlhatjuk azoknak is, akik nem csupán szobahangerőn, hanem annál hangosabban szeretnék élvezni kedvenc zenéiket. Torzítást nem tapasztaltunk, ahogyan erőlködést sem, de ezt egy ilyen konstrukciótól azért el is vártuk. 130 mm-es membránoktól viszont nem minden esetben adott ez a határozottság, pontosság és stabilitás ilyen szinten, tehát mindenképpen meg kell emelnünk a kalapunkat a tervezők munkájának gyümölcsét elnézve, pontosabban meghallgatva.

 

 

 

 

A külső és a belső tökéletes összhangja

 

Az Acoustic Energy AE309 hasonló karakterű, mint állványos kistestvére, de kiegyensúlyozottságból, sávszélekből és a tartományokból többet nyújt. Az utóbbiakat könnyedén szétválasztja, pedig nincs is külön mélysugárzója, de a fifikás konstrukció és kategóriájában megdöbbentően minőségi anyaghasználat (mindez kívül és belül) eredményeképpen egy olyan hangzást képes nyújtani, ami hosszútávon szerethető, kellően izgalmas, pontos és könnyen befogadható. Nem hivalkodik, de odaadása tapintható, zenei, és minden hangerőn kényelmesen érzi magát, ráadásul a karakterét is képes
megőrizni. Akinek egy szemet gyönyörködtető, könnyen elhelyezhető, hosszútávra tervezett és kellően szellős, mindezek mellett dinamikus és pontos zeneiséggel megáldott hangsugárzó az álma, annak egy nagyon jó alternatíva lehet az AE309, aminek teljesítménye arányos az árával.

 

Műszaki adatok



Kivitel: két és félutas, 3 hangszórós, basszreflex
Hangszórók: 2 db 130 mm-es kerámia-alumínium szendvics membrános mélyközépsugárzó, 28 mm-es alumínium dóm magassugárzó
Frekvencia-átvitel: 38 Hz-30 kHz
Keresztváltási frekvenciák: 296 Hz és 2,56 kHz
Maximális terhelhetőség: 175 W
Érzékenység: 89 dB
Max. SPL: 115 dB
Impedancia: 6 Ohm
Színválaszték: lakk fehér, lakk fekete, selyemfényű, valódi diófa furnér
Méretek: 175 x 900 x 280 mm
Tömeg: 22 kg
Ár:

369 990 Ft/pár (lakk fehér és lakk fekete kivitelben)


399 990 Ft/pár (valódi diófa furnérral)

 

 

 

Mérleg

 

+ Zenei hangzás, ami kellően dinamikus és testes, ugyanakkor szellős

 

+ Nem különösebben háklis az elhelyezésre, ahogyan elektronikák terén is megelégszik a saját kategóriájával

 

+ Pazar kivitelezés, hagyományos, egyben friss formavilág

 

+ Egyéni megoldások, főleg a belső konstrukcióban, nagyon szilárd doboztest

 

- Bizonyos zenéken némi dögösséget vagy temperamentumot hiányoltunk

 

Szubjektív vélemény

 

Hangminőség:
Kivitel:  4,5
Formaterv:  4,5
Ár/érték arány:  4,5

 

Forrás: AV-Online.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció