Menu

Cart
A+ A A-

A Roon rendszer

A Roon Labs fejlesztő csapatának története 2006-ban a Sooloos céggel kezdődött, mely már akkor multiroom zeneszervert készített érintőképernyős egységgel, mely megelőzte saját korát és hamar iparági standard lett high end körökben. Sikerükre felfigyelt a Meridian és 2008 végén felvásárolták az egész céget. 2015-ben kiváltak a Meridianból és létrejött a Roon Labs, mely megalkotta a Roon szoftvert, ami bezsebelte az iparág elismerését. Saját céleszközök gyártása helyett ezután inkább partnereket kezdtek keresni, hogy minél több emberhez eljuthasson az a felhasználói élmény, amit a Roon képes nyújtani. 2015 végén kiadták fejlesztői környezetüket (SDK) a gyártópartnereknek, így azok implementálhatták a Roon kódjait termékeikbe (hálózatos zenelejátszókba), hogy a 2016-os CES-en már "Roon Ready" logókkal hirdethessék magukról, hogy az újdonságaik már képesek a Roon-nal is együttműködni. De mi is ez a szoftver?

Digitális zenehallgatás

Aki már belekóstolt - divatos kifejezéssel élve - a "streamelésbe", annak ismerősek lehetnek az alapok: kell egy központi adattár tele zenei állományokkal, melyet elérhetővé kell tenni hálózaton keresztül a lejátszó eszközök számára. A központi adattár szerepét betöltheti egy hálózati merevlemez (NAS), vagy egy komolyabb házi szerver, vagy akár egy internetes zeneszolgáltató (pl. Tidal, Google Music, iTunes, Spotify, Deezer, stb.).

A lejátszó eszközöknek képesnek kell lenniük helyi hálózatról, vagy az internetről a zenék elérésére és lejátszására. Ahhoz, hogy ki tudjuk választani a számunkra megfelelő anyagot mobil applikációk, PC-s kliens programok állnak rendelkezésünkre, amik változatos formában és módon tálalják elénk a kínálatot. A rengeteg résztvevő cég és megannyi többé-kevésbé hasonló alkalmazás bőséges kínálata összezavarhatja és elijesztheti a zenekedvelő embereket ettől az egésztől és inkább úgy döntenek, hogy maradnak a fizikai adathordozóknál (CD, hanglemez, magnószalag), mert ezeknél legalább megvan a birtoklás érzése. Kézbe lehet venni, meg lehet tapogatni, szagolni, el lehet olvasni a mellékelt füzetecskékben a produkciókról szóló információkat, megismerhetjük a részleteket, előadókat, dalszövegeket, stb. A Roon a XXI. század lehetőségeivel szeretné, ha a digitális zenehallgatáshoz is hasonló élmény társulhatna, azaz külön keresgélés nélkül rendelkezésünkre álljanak a megfelelő információk, ahogy az korábban is volt, sőt a modern informatika segítségével ezt egy magasabb szintre emelhessük. Hogyan is lehetséges ez?

Szerver-kliens kicsit másképp

A Roon Labs szoftverfejlesztési filozófiája a klasszikus szerver-kliens felépítésből indult ki, ahol a központi gép (szerver/kiszolgáló - a "Core") végzi a nehéz munkát. A hálózatunkon, vagy az interneten található adattárainkban megkeresi a zenéket és sikeres azonosítás után felkutatja az internetet a meta-adatok, borítóképek után, amikből ezután egy adatbázist épít, melyet egyedi felületen böngészhetünk zenehallgatás közben. A böngészés nagyon intuitív, olyan, mint egy digitális könyv, ami tele van linkekkel, hogy gördülékenyen szörfölhessünk saját gyűjteményünk magazinjában. A "klasszikus" szerver-kliens felállás esetén (ilyen pl. a jól ismert DLNA/UPnP módszer) a szerver irányítja a zene lejátszását a kliensen (leggyakrabban http "csomagolásban"), amit egy kontroll egységgel irányíthatunk (tablet, telefon, laptop, stb.) A Roon annyit csavart a történésben, hogy a szerveren futó alkalmazásuk átadja a lejátszás irányítását a kliensnek. Ezt úgy érték el, hogy írtak egy saját protokollt (RAAT = Roon Advanced Audio Transport) az adatfolyam átküldéséhez, melyet a Roon Ready eszközök képesek dekódolni. A Roon Bridge szoftver segítségével szinte bármely számítógép is felruházható ezzel a képességgel. A Roon szoftverét bárki telepítheti magának otthon is évi 119 dollár fejében, vagy 499 dollárért örökre.

 

Forrás:  AV-Online.hu

Audio Master Clocks Fundamentals and Application Notes – Part 1

Audio Master Clocks Fundamentals and Application Notes – Part 1

 

Trinity_Master_ClockWhy do we need clocks?
In order for an analog signal to be digitized, it must be sampled precisely and accurately in repeating intervals. The master clock provides that timing information and allows the waveform to be reconstructed as an analog signal correctly (assuming the sample rate is more than twice the highest frequency component of the audio signal being sampled). The clock identifies when each individual sample should be recorded or re-played (word clock).
 
If the clock timing varies, the audio samples will possibly be replayed or recorded at the wrong time resulting in sound distortion, jitter and aliasing. Jitter is the erroneous capture of a wave form over time. Although the apparent error to the clarity of the audio this creates there are other artifacts that maybe introduced with bad clocking.
 
Another type of clock is the ‘bit clock’. This is used in serial data interfaces like AES, S/PDIF and ADAT, where there is basically only one ‘conduit’ over which to pass the audio data. The bit clock ensures that the receiving device does not lose track of when each data bit stops and the next begins, eliminating the potential result in corrupted data values being received.
 

When combining or interconnecting digital signals from different equipment or sources, it’s vital that the audio samples from each device arrive at exactly the same time, so that their data can be mixed together or otherwise processed. If they don’t arrive together, samples from some sources will be missed, and clicks or glitches may be heard. The golden rule is that one device has to be declared the ‘master’ clock source for the whole system, and everything else must be ‘slaved’ to that clock source to ensure that everything generates samples at exactly the same time and rate.
 
Clock timing is absolutely critical whenever data is being converted between the analog and digital domains, so the clocking of A-D and D-A converters is of fundamental importance to the quality of the audio. Stereo representation is also effected with a bad clock. Stereo image is governed by the amplitude and timing between the left and right channel. Taking this into account the effects of bad clocking is detrimental to the stereo field as well effecting all kinds of spacial and environment acoustics of the original or effected recording.
 
Clock applications
Clocks can be used in any situation where analog to digital or digital to analog conversion occurs. This could either be in a studio when recording, mixing, mastering and in a live sound environment where a digital desk or digital effects processing is applied. Clocks are also found in homes in situations where high quality audio is played via a digital source (computer, portable media player, smartphones etc) and with a digital to analog converter and a clock, the digital audio file is translated to a pure analog signal. Like previously mentioned a clock is important in the quality of the conversion.

 
How is a clock source distributed to other devices and how many can we clock simultaneously ?
There are a few ways in distributing a clock signal. Word clock is distributed via BNC connections and is the most common clocking connectivity found in studios that use stand-alone master clocks. More compact studios that rely on a AD/DA converter with a built in clock, may use bit clock distribution via S/PDIF, AES/EBU (stereo) and ADAT (multichannel) optic cables. There are converters however which incorporate a word clock in and out connectivity options.
 
Many devices can be connected to one external master clock (depending on how many word clock and AES outputs the unit has) and in most cases, AD/DA converters and digital outboard have a word clock out or though BNC connection, which allows the slave to distribute the clock source of the master clock, to other digital devices. The amount of devices you can clock with one source, is simply dependent on the amount of word clock outputs the master clock has and if your slave devices support word clock distribution connectivity options, to enlarge your clocking cycle. It is however recommended not to use longer than 5m BNC cable, 30m AES and 7m S/PDIF.

Martin Logan Motion javasolt házimozi szettek

Bookshelf Systems

GreatSuperFantasticUltimate
Fronts Motion 2 Motion 4 Motion 4 Motion 4
Center Motion 6 Motion 6 Motion 8 Motion 8
Surrounds (5.1) Motion 2 Motion 2 Motion FX Motion FX
Surrounds (7.1) Motion FX
Subwoofer Dynamo 500 Dynamo 700w Dynamo 700w Dynamo 1000w
 

Tower Systems

GreatSuperFantasticUltimate
Fronts Motion 20 Motion 20 Motion 40 Motion 40
Center Motion 6 Motion 8 Motion 8 Motion 8
Surrounds (5.1) Motion 2 Motion 4 Motion FX Motion FX
Surrounds (7.1) Motion FX
Subwoofer Dynamo 500 Dynamo 700w Dynamo 700w Dynamo 1000w

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció