Menu

Cart

Unison Research Max Mini hangfal teszt

Ezt a cikket a GedeonAudio.hu portál engedélyével, tartalmi változtatások nélkül közöljük. 

 

 

Az olasz Unison Research-től már volt szerencsém ismerkedni egy erősítővel még évekkel ezelőtt, viszont a sugárzóikat egyáltalán nem hallottam korábban. A kínálat elég lényegre törő, nincs rengeteg széria és variáns, csupán egy csúcsmodell és egy három tagú MAX sorozat, amin belül a legkisebb Max Mini-t hallgattam a napokban. Igen, ide lehetne sorolni az Opera márkát is, de ezt hagyjuk egy következő alkalomra!

 

 

Az új Unison Research Max Mini hangfal a széria legkisebb, állványos változata, viszont ezt nem a szokványos méretben kell elképzelni. A 15 kg-s doboz egy 200 mm-es mély-közép- és egy tölcsérbe ültetett 25 mm-es kompressziós titán magas hangszórót tartalmaz. Dupla front oldalú bass-reflex csövek, ívelt dobozforma, bőr és fa borítás. 49.5 cm magas, 28.5 cm széles és 36 cm mély, tehát ez nem az átlagos állványos sugárzó, amihez szoktunk, legalábbis manapság nagyon nem ez a divat.

 

 

Az oldallapok vastag fa betét erősítést kaptak, amely alap színe választható (dió, cseresznye, mahagóni), a lakkozás pedig adott.

 

 

Tekintve, hogy a Unison Research kínálatáról beszélünk, adott hogy 93 dB-es érzékenységgel és stabil impedanciamenettel dolgozik, tehát használható csöves erősítőkkel is. A hivatalos leírásból az is kiderül, hogy elsősorban a saját elektronikáikhoz fejlesztették és hangolták a Max dobozokat, így érdemes azzal is meghallgatni, viszont erre most még nem volt lehetőségem (kiegészítés a cikk végén!), így maradt a szokásos referencia mögötte. Hátul egy dedikált kapcsolóval állítható, hogy ‘solid state’ vagy ‘valve’ elektronikával hajtjuk, alatta pedig a single wire csatlakozó terminál.

 

 

A Unison Research Max Mini-t a szokásos láncban hallgattam, amivel jóformán minden egyebet is szoktam:

Norma Audio Revo IPA-140 erősítő + a végén Unison Research Triode 25 erősítő
Wattson Audio Madison DAC streamer
VIABLUE kábelezés
Titan Audio tápellátás
Silent Angel N8 switch (teszt hamarosan)
JBL HDI FS hangfalállvány

 

 

Feltételezésem nem igazolódott be, nagyjából semmilyen szempontból sem, mert valamilyen meleg, lágy és folyósabb hangot képzeltem a Max Mini-től. A valóság egészen eltérő, ami egyébként értelmet is nyerhet, ha egy árnyékosabb hangú csöves erősítővel párosítjuk, hiszen oda pont egy összeszedett és áttetsző hang kellhet. Jelen esetben viszont egy kifejezetten feszes és néhol sportosan artikulált hangulatot kapunk, legalábbis a fent említett szettben.

 

 

A Unison Research Max Mini hangfal basszusa a 20 cm-es hangszórónak köszönhetően 40 Hz-ig megy le, ezt pedig elég rövid és gyors kimozgásokkal teszi. Ahogy sok hasonló méretű hangszórónál, itt is feszességet és keménységet kapunk, nem pedig 60 Hz-es folyós, puffogós mélyet, ahogy azt rengeteg állványos doboz teszi, hogy minél nagyobbnak hasson. Halk hangerő mellett egészen visszafogott, visszahúzódó és inkább pontosságra törekvő mélyeket pakol elénk, ahogy emeljük a hangerőt, úgy előrevonul az érzet és elkezd izmosabban adagolni. Sok és túlzó mélyeket nem tudtam belőle kihozni, mélyben dús zenék esetén sem, mert megtartja a keményebb és fókuszáltabb adagolást. Ami szokatlan volt, hogy elektronikus anyagokon (dub, techno, ambient, house) keményebb volt, míg hangszeres zenék esetén a basszusgitár, nagybőgő és egyéb alsóbb tónusokat meglepően vastagon szólaltatta meg, illetve jóval hatásosabban, kerekebben. Melanie Di Biasio és Leifur James zenéire is mind igaz volt ez, mondhatni tökéletes közeli basszusokat kaptam. A Norma IPA-140 elég bitang mélyben, szóval az egy fontos tapasztalat lehet, hogy ebben a párosításban sem vált túlzóvá a 25 m2-es szobában, és elektronikus anyagokra kevésbé éreztem organikusnak az élményt, mint például hangszeres zenékre. Ha lágyabb basszust szeretnénk kihozni belőle, akkor egy folyósabb és melegebb hangulatú erősítővel érdemes kísérletezni.

 

 

A közép szekció az egyik erőssége a doboznak, mind tónus, mélység és részletgazdagság szempontjából. Az alap hangulatot a relatív “nagy” rajzolat hozza meg, tehát az énekhangok, hangszerek már önmagukban is nagyobbnak érződnék az átlagnál. Terét tekintve aranya középút az eredmény, mert szépen kommunikálja az adott pozíciókat a színpadon, de nem tolja túl távolra és nem is teszi nyomottá az élményt. Sötétségből 1-1 reflektor világít a zenészekre, nem túlzó és harsány fénnyel, de egyértelműen látható az adott hang. Melegnek nem hívnám, inkább a “kellemes” és “nyugodt” irány felé húz a tónus, gazdag mennyiségű részlettel. Ez utóbbit sem élesen és erőszakosan oldja meg, tehát maga a közép szekció marad transzparens.

 

 

Először kísértetiesen ismerős volt a titán magas hangulata, szerintem a Fyne F700-as szériából, pedig ha jól emlékszem ott már magnéziumot használnak, míg az F500-asoknál van titán. Ennek a sebessége, részletezése és színe elég feltűnő már az első másodpercek alatt is, hiszen nagyon jól hallhatóan építkezik a közép szekció fölé. Határozott mennyiségű fényt kap a színpad, a hangszerek csendülése intenzív és egyértelmű. Akusztikus gitár, zongora, cselló, nagybőgő és kvázi bármilyen hangszeres felvétel zseniálisan állt a Max Mini-nek!

 

 

Finnegan Tui, Fink, Anne Müller, Michelle Gurevich és Gustavo Santaolalla-t imádtam hallgatni a szetten, valahogy az ilyen jellegű előadóknál hozta ki a legjobban a Max Mini a tudását. Mivel a magasak kiemelkedően tiszta betekintést adnak a zenébe, így még a gyengébb minőségű zenék közepe is tisztának hat az átlaghoz képest. Ködös vagy mosott fátyol kikerül a hangképből, és ugyan hallani a felvétel sajátosságát, valahogy a tisztaság érzet mégis megmarad. Kevin Morby – Harlem River (szürke borítós változat) száma jó példa erre, ami sok szetten távolságtartó az énekhangot tekintve, míg a Max Mini és Norma kombónál intim marad, egészen közeli és tapintható.

 

 

Összességében egy nagyon kellemes felüdülés volt a Unison Research Max Mini hangfalat hallgatni! Kiemelkedően intim és érzelemdús, kihúzza a zenéből az éleket, ívet és színeket, tiszteletben tartva annak egységét. Elektronikus anyagokra is jó poén volt használni, de ebben az árfekvésben vannak alternatívák, amik egyszerűen csak otthonosabban érzik magukat ilyen helyzetben. Viszont ha “valódi” hangszerekről, emberi beszédről és énekhangról van szó, esetleg filmzenékről, akkor már egészen más a történet! Ekkor éli ki magát csak igazán, erőteljes dinamikai ugrásokkal, intenzív magas frekvenciás részletezéssel és betekintéssel, egy realisztikus közép szekcióval keverve. Basszusait tekintve több, mint elégnek mondanám a mennyiséget, de itt is elmondható, hogy inkább hangszeres anyagokra ajánlom. Mikor ezt a cikket fogalmaztam, direkt többször is visszamentem pár elektronikus trackre (Luigi Tozzi, Feral, Monolink, Daniel(i), NTO), hogy biztosra menjek az ajánlásom kapcsán. Az van, hogy már ez sem az a szint, ami miatt panaszkodnék, tehát abszolút élvezetes és jó ezekre a zenékre is, de a “varázs” faktor itt még nem üt be. Ahogy elindítottam a Last of Us zenéjét már rázott is a hideg, olyan szinten megérinti az embert a hatás. A Unison Research Max Mini egy doboz olasz fincsiség, tele örömmel, amit érdemes megízlelni, ha van rá módod!

 

 

Kiegészítés:

Időközben megérkezett a Unison Research Triode 25 csöves erősítő is, szóval egy újabb kör hallgatás alá vetettem a Max Mini-t. Magáról az erősítőről is lesz egy külön beszámoló, ezért nem ragozom a végtelenségig, de mindenképpen szerettem volna megosztani a lényegi tapasztalatokat ezen a cikken belül.

 

 

A bekötés után azonnal értelmet is nyer a csöves kombó a Max Mini mögé! Karakterét tekintve megtartja a sajátosságait, tehát a basszusok feszessége azonos, nagyrészt a magas frekvenciák aprólékos zizgése is, viszont a közép szekcióban megjelenik egy kis csöves “varázs”. Egy érzékelhető mértékkel beljebb ül a színpad, távolabbinak érződik, viszont a sokak által imádott holografikus és 3D hatása egy-egy hangnak felerősödik. A tónus melegebb, pedig a Norma sem egy szétfényezett hang, de ahhoz képest érzékelhetően mélyebb a hangulat.

 

 

Gustavo Santaolalla gitár felvételei is hasonlóképpen mélyebb tónust mutatnak az eddigiekhez képest, viszont ez csak közvetlen összevetés után tűnik fel. Önmagában szép nyitottak az akusztikus hangszer pendülései és éle, de nem pont olyan fénnyel a hangkép legtetején, mint eddig. Kellemes és könnyen hallgatható az adagolás, viszont a határozott részletezése változatlanul adott marad a Max Mini-nek. Ár-érték arányban ez a párosítás így elég kézenfekvőnek tűnik az első hallgatások alapján. A további tapasztalatokkal majd érkezem hamarosan egy dedikált Triode 23 beszámoló keretein belül!

 

 

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció