Menu

Cart

Sonus faber Olympica Nova I bemutató - Hometheaterhifi

A hangfal bemutatása, a rendszer, és az általános hangzás benyomások

Érzéki megjelenésű és hangú hangfal díszítette egy ideig az otthonomat a Sonus faber kézműves munkájának köszönhetően. Én így mondok köszönetet érte.

A Sonus faber Olympica Nova I a sorozat legkisebb tagja, amit a gyártó sajtótájékoztatón mutatott be. Annak ellenére, hogy a csoport csecsemője, ugyanolyan gondossággal, és a részletekre való odafigyeléssel épült mint a nagyobb testvérei. Ez az egyik legszebb hangfal amivel valaha találkoztam, és bevallom a hangja is lenyűgözött. Elnézést a berozsdásodott olaszomért, de „Che Bellezza!”

 

 

Általános benyomások:

Gyönyörű megjelenés, hagyományos olasz kézimunka
Tökéletes illesztések, hibátlan kivitelezés
Gazdag hangzás, tapintható jelenlét, élethűség
Hatalmas hangzástér ábrázolás – a tengelyen kívüli hallgatása is élvezetes
Kiváló mélytartomány a méretéhez képest. Teljesen lenyűgözött

Bevezetés:

 

 

Ó, Olaszország – milyen gyönyörű vidék. Ezt a tényt személyesen is tanúsíthatom, mivel számos alkalommal jártam ott. A családom innen származik – egészen pontosan Szicíliából. A hely iránt érzett személyes vonzalmamon túl ez egy olyan ország, amelynek történelmét és hagyományait mélyen átitatja a művészet. A kreativitás és a szenvedély kulcs elemei az olasz kultúrának. A reneszánsz elképesztő művészeti és tudományos vívmányaitól kezdve a klasszikus zenén, a divaton, az iparon át az autógyártásig, sőt az élelmiszerig mindenben megnyilvánul. Ha egy ország imázsát egyetlen szóval kellene jellemezni, én Franciaországot a szerelem, Németországot a precizitás, Olaszországot pedig a szenvedély szóval írnám le.

Az olaszos szenvedély vizuális és akusztikus megjelenés módja tetten érhető a Sonus faber hangfalakban, így a bemutatóban szereplő Olympica Nova I-ben is. A Sonus faber már több mint 36 éve működik, és székhelye Arcugnano városa. Ez az észak-keleti Veneto régióban található. A cég a McIntosh Group része, amely a McIntosh, Audio Research és a Sumiko márkaneveket is birtokolja.

 

 

A hét tagú széria egyetlen állványos tagja az Olympica Nova I. Először a sajtó bemutatón láttam és hallottam. A demó amin részt vettem nagyon tetszett, sokkal jobb volt mint egy kiállítás. Rövid ízelítőt kaptunk a hangzásból, de az esemény sztárjai az álló hangfalak voltak, elsősorban a Nova V. A My Secrets munkatársa Tyler Stripko írta róla a bemutatót.

Személyes tapasztalatom az volt a Sonus faber hangfalaival kapcsolatosan, hogy figyelemre méltó tudtak grandiózus hangzást előállítani kisebb méretű állványosokkal. Az én szobám elég nagy, és igencsak kíváncsi voltam, mire lesznek képesek a csinos két-utasok ebben a nagy hallgatási térben. Az Olympica Nova I nem olcsó darab a 6500 dolláros árával, amibe még nincs beleszámítva az állvány. Végső soron temperamentumos díváknak bizonyulnak, ahogy azt elvárnám tőlük vagy csak csiripelnek? Derítsük ki!

A felépítés:

 

 

A Sonus faber Olympica Nova I két-utas, hátrafelé szellőztetett állványos monitor. Annak ellenére, hogy ez a felsorolás műszakilag pontos, koránt sem képes leírni a megjelenését. Azzal kezdeném, hogy a kabinet nem a hagyományos MDF, amelyre fa furnért ragasztanak. Az oldal lapjai 8 rétegű nyírfa, amit egymásra merőleges szálirányba rendezett lapokból ragasztanak össze, és nagy nyomással formáznak. A belső merevítésekhez HDF nagy sűrűségű bordát használnak. A front panel tömör fa. Az alsó és felső alumínium fedelek zárják le a dobozt. A hátlap teljes magasságában végigfutó alumínium gerinc tartalmazza a kicsatoló nyílást. A hagyományos csövekkel ellentétben amelyek hajlamosak a turbulens hangra, itt a nyílás teljes méretű, és szerves része a felépítménynek, így nincs turbulens levegő hang. Az eredmény egy nagyon stabil és merev kabinet. A lakkozás selyem fényű.

 

 

A keresztváltó négy csatlakozási pontja függőlegesen van elrendezve. Nagyon elegáns megoldás. A különleges formájú anyákat könnyű meghúzni. Hogy mekkora figyelmet fordítottak az apró részletekre is, jól mutatja a monogramos, fém hátlap, a bemart feliratokkal. A fedő lap a márkanévvel, a hangszóró szerelő lap körüli pontos illesztések, és a bőrözés egyértelműen olasz luxus minőség.

 

 

A rácsok is teljesen szokatlanok. Szó nincs a szokásos műanyag keretre felfeszített rugalmas szövet anyagról. Helyette több mint 50 rugalmas szálból álló húr van kifeszítve két alumínium keret közé. Mint megtudtam, ez a hangszer húrokat szimbolizálja. Feldobja a megjelenést, és mivel akusztikusan semmi hatásuk nincs, fent hagytam rajtuk.

 

 

A felülvizsgálati minta az amúgy külön megvásárolható állványával együtt érkezett. Fekete felületkezelt alumínium, amelynek 28 inch magasságú oszlopa hátul nyitott, hogy el lehessen benne rejteni a hangszóró kábelt. Négy nagy méretű, állítható magasságú tüskén állnak, amely fentről fixáló csavarral rögzíthető. Tartozék tüske alátétek óvják a padlót. A hangfal kabinet két csavarral rögzíthető az állványhoz. Egyszerű, és elegáns megoldás.

 

 

Lássuk a driver készletet. A Sonus faber egyedi 1 inches selyem dóm magas sugárzót használ, amit Steampunk díszítő elemnek beillő keret vesz körbe. Ők ezt DAD-nak, azaz Damped Apex Dome technológiának nevezik. Ha jól értettem a működési elvét, a kupola csúcsát csillapítják, hogy a fázis hibákat megszüntessék. A függőleges rész pedig abban segít, hogy szélesebb legyen az irányszög, és a színpad ábrázolás több helyről is pontos lehessen. Az 5,5 inches mélyközép pép membránját levegőn szárítják. Szövet anyagú a kúp, és a lengő cséve hosszú löketű, ami a mély átvitelt javítja. Mindkét sugárzó egy bőrrel bevont keretbe van beépítve, amelyet alumínium kerettel süllyesztettek be az előlapba. A keresztezési frekvencia 2500 Hz. A mélyközép felé első rendű a szűrés, a magas felé pedig negyedik rendű a vágás meredeksége.

 

 

A setup:

A Sonus faber Olympica Nova I elhelyezése a következő volt a szobámban. Egymástól 9 lábnyira voltak enyhe 10 fokos szögben befelé fordítva. A hallgatási pozícióm mindkét hangfaltól 9 lábnyira volt.Az elsődleges audio forrás egy Oppo BDP-105 lejátszó volt, amely az Elac Discovery Serverről játszott le zenéket a Roon alkalmazással. NAD C658, D-osztályú Audio SDA-470C erősítő voltak a további rendszer elemek. A vinyl forrás a KAB Electroacoustic által módosított Technics SL1200 MK6 volt Audio Technica OC9ML/II MC hangszedővel. A lemezjátszó előerősítő Pass Labs XP-25. A hangszóró és az összekötő kábelek Blue Jeans gyártmányok.

 

 

Egyáltalán nem voltam biztos abban, hogy mit várhatok a Nova I-től a hallgató szobámban. A kínálat legnagyobb tagját hallottam legutoljára a sajtótájékoztatón ekkora méretű helyiségben. A méretben sokkal kisebb, de nem kevésbé lenyűgöző Electa Amator III-at pedig egy korábbi bemutatón, így tisztában voltam azzal, hogy a Sonus faber mérnökök tudnak valami akusztikus vudu varázslatot a kis dobozaikba is építeni. Ám jelen esetben az lenne a feladat, hogy egy két-utas nagy méretű alagsori helyiséget kell feltölteni hanggal. Nem kis kihívás.

Felesleges volt aggódnom. Miután elhelyeztem a Nova I-et, és elindítottam a lejátszást, beragyogták a szobát. Ezek a kis olasz szépségek váratlanul nagy és tágas hangzást produkáltak, ami messze meghaladta a méretüket. Szinte mindent amit lejátszottam rajtuk minden irányban meghaladta az elvárásaimat. Előre, hátra, oldalra meg főleg. A hangfal általános karaktere buja és gazdag tónusú. A magas tartomány szikrázik, de nem fáraszt még hosszú hallgatás után sem. Amikor az ideális hallgatási pozícióban ültem, a Nova I ott igazán megmutatta az élő előadásmódját. Talán túlzásnak tűnik a kijelentés, de nem az.

A szobámban a hasznos basszus átvitel valahol 50 Hz környékén kezdett csökkenni. Ez nem rossz eredmény figyelembe véve azt, hogy milyen nagyon távol voltak elhelyezve a falaktól, megfosztva ezzel őket az akusztikus támogatástól. Ettől függetlenül nem igényelt aktív basszus támogatást. A mélytartomány dallamos, ütős, és elegendő volt. a közepek, különösen a vokál nagyszerű jelenlét és test érzetet adott. Mind a férfi, mind pedig a női énekhang sötétebb háttérből szólaltak meg, mint a saját hangfalaimon. De ez csak egy részét adta az Olympica hangjának. A súly, és a kézzelfoghatóság felerősítette az élethűséget. Az igazat megvallva szinte kísérteties volt a jelenlét.

Az szinte természetes, hogy a Nova I jól szólt a hallgatási pozícióban, a magas sugárzók célkeresztjében. Ám az már nem annyira természetes, hogy a hang kiváló maradt akkor is, amikor nem ott tartózkodtam. Máshonnan is nagynak és jól dimenzionáltnak hallottam őket, például a rajz asztalom mellől. Igaz, a tengelyen jelentősen kívül eső pozícióban csillogóbbá vált, de az egyes részletek nem homályosodtak el. A hangzás még mindig elég élénk volt ahhoz, hogy rajzolás közben is fenntartsa az érdeklődésemet. El nem tudom képzelni hogyan csinálták, de ezúton küldöm a Sonus faber tervező csapatának a legnagyobb elismerésemet.

 

 

A hangzás részletes ismertetése, mérési eredmények, és értékelés

Hogy érzékeltessem az általam hallottakat, személyes emlékemet osztom meg. Ezek a hangfalak engem egy olasz lányra emlékeztetnek, akivel az unokatestvérem sok évvel ezelőtt járt. Egy szicíliai családi utazás során történt sok évvel ezelőtt, de a hölgy nevét sajnos már elfelejtettem. Úgy él az emlékeimben, mint rendkívül csinos, nagyon kifinomult, mégis földhöz ragadt teremtés. Még sem a megjelenése vagy a viselkedése tette rám a legnagyobb hatást, hanem a hangja. Egyszerre volt megnyugtató és elbűvölő. Tizenéves fiúként úgy gondoltam, hogy ha becsuknám a szemem, miközben a lány egy gabona pehely dobozról felolvasná a hozzávalókat, már az alapján beleszeretnék. Ez volt az első konkrét élményem a hasonló típusú csábító hangról. Ezek a hangfalak pontosan ugyanezt a hatást keltették bennem. Tudom, hogy csak papír, gumi, fa, réz, alumínium vér izzadság, és rengeteg csésze eszpresszó kellett hozzá, de a hatás szinte irracionálisan csábító. Igen, emellett nagyon olasz.

Paolo Conte: The Best Of

Nonesuch Records, CD, 1998

 

 

Az olasz művészetnél maradva, Paolo Conte mindig is Tom Waites olasz változataként hatott rám, mint zongorista. Pedig Ő ennél sokkal több.

Amolyan láncdohányos, reszelős hangú, kemény melóst kell elképzelni, aki csodálatos kötelességtudattal csiklandozza az elefántcsont billentyűket ezen a lemezen. A Sparring Partner zongora intro-val kezdődik. Szépen zengenek a futamok, megfelelő a sűrűség. Aztán a jobb csatornából csatlakozik hozzá egy akusztikus gitár, amelynél jól érzékelhető a húr pendítés, és a rezgés. Aztán Conte reszelős hangja következik, amit a Nova I tökéletes pontossággal középen tart. Rengeteg karakter és benyomás áraszt el a mediterrán stílusú hangzásból, és a kis Sonus faber minden jellegzetességét megragadja. A bongo dob hangja a bal csatornából meglepetés volt számomra, mert ilyen hű hangzásmóddal már régen nem hallottam. Az Olympica tiszta dimenziókkal ábrázolta a művészeket. A Happy Feet Conte egy szinte boogie-woogie stílusú száma, ami nagy és mély hangszerként jelenítette meg a zongorát a két hangfal között. A Gli Impermeabili számban pedig a dobütések kapnak nagy szerepet. Igen, ide jól jött volna az aktív szub támogatása, de egyáltalán nem okozott fájdalmat a hiánya. A dobbal egy ritmusban a bal csatornában triangulum szól, ami szépen csendülve a hangszóró szélességet meghaladó módon hallható. A Nova pont a megfelelő mennyiségű fényt adta a bemutatóhoz, így kiváló holografikus képet rajzolt a zenészek elhelyezkedéséről. Az utolsó ütemeknél a kazoo is megszólalt, ami eddig fel sem tűnt soha. Nagyszerű.

Ella Fitzgerald: Rhytm is My Business

Verve LP, V6-4056, 1962

 

 

Ella Fitzgerald hangja csúcsformában volt ezen a klasszikus felvételen. Egy Big Band és egy orgona kíséri. A Hallelujah I Love Him So egy áhítatos hangzású orgona bevezetéssel kezdődik, amelyhez aztán egy rezes banda, és Ella énekhangja is csatlakozik.

Az egész dal nagy és telt, a Nova I hatalmasra ábrázolja a színpadot nagy mélységgel, amelynek közepén Ella foglal helyet. Joggal lehetne aggódni, hogy a magas sugárzó nem teszi-e fémessé, de a DAD ilyet nem csinált. Az összes hangszer megfelelően fényes volt, de nem lettek túl fényezve. Az I Can’t Face the Music (Without Singing the Blues) egy lassabb ritmusú muzsika, de kiválóan alkalmas Ella hangterjedelmének bemutatására. Az album megvan analógon és CD lemezen is, de Fitzgerald hangja a bakeliten sokkal nagyobb testet és mélységet kapott. Ragyogó hangja ebben a számban LP-ről tisztább, koncentráltabb. A Nova I a nagybőgővel is jó munkát végzett, jó súllyal ábrázolta a hangszert. A szám közepén a szaxofon szóló kiemelkedő, tiszta és dallamos.

Ahmad Jamal: Ballades

Jazz Village Records, Qobuz 24/96 FLAC, 2016 Roon

 

 

Erre a felvételre a Roon ajánlási listában akadtam rá. Igen ravasz ez a szoftver, és bele talált, mert nagyon élveztem a felvételt.

Az eddig szinte csak zongora bemutatóból álló partit a Nova I tovább folytatta ezzel a jó minőségű, igazán hangulatos felvétellel. Ahmad Jamal játékát az egész albumon gazdag élénk színekkel ábrázolta. Az egyes billentések csengése és lecsengése fantasztikus, és nem hiányzott belőle semmi az alsó regiszterből. Ott is bőven akadt súly és textúra. A hangszer úgy szólt, mintha a szobámban lenne. A So Rare című számban Jamal mellett James Cammack játszik nagybőgőn. Hatalmas kép rajzolódik ki a zongoráról, amely mellett dallamos basszus vonalak rajzolódnak ki. Igazi délutáni cappuccino szünet muzsika!

Fear Inoculum: Tool

RCA, Qobuz 24/96 FLAC, 2019 Roon

 

 

Peter fiamnak köszönhetem, aki megmutatta ezt az albumot. Ez az egyetlen Tool album, amit valaha hallottam, de ezzel együtt nyerő. Lássuk, hogy kezeli a két kis méretű állványos a heavy metal/hard rock zenét?

Nincs vérszegénység, nincs nyafogás, az Olympica Nova I köszöni szépen, jól van. Peterrel végig ültem az egész albumot, jó masszív hangerősség mellett. Be kell vallanom, tetszett. Amikor a fiamra néztem, vigyorgott, szóval neki is tetszett. Apa, ezek az apróságok tudnak zúzni! Ennyi volt az összegzése, és teljesen igazat adtam neki. Már a címadó számtól kezdve messze túlmutatott a méretének határain. A Fear Inoculum, a Chocolate Chip Trip és az Invincible olyan erőt sugárzott, ami azt hittem széttépi a Novákat, de nem. Dinamikus tömörítés nélkül dübörgött a metál a szobában. Hatalmas dolognak minősül ez ilyen kis méretű hangfaltól egy ekkora helyiségben. Maynard James Keenan énekhangja mindig tiszta és részletes megfelelő dimenziókkal. A torzított gitárhang ropogós, réteges, és határozott. Az elektronikus basszus aláfestés különösen az Invincible című számban igazán hatásos.

Mérési eredmények:

A méréseket a Cross Spectrum Labs által kalibrált Earthworks M30 mikrofonnal végeztem. Lynx 2B professzionális hangkártyát és a Room EQ Wizard mérő szoftvert használtam. A tengelyiránytól eltérő méréseket is 1 méteres távolságból végeztem. Nem csillapított süketszobában mértem a hangfalakat, hanem a hallgató szobámban, mert így jobban érthetővé válik az akusztikus környezet hatása. Mindkét mérés mód egyébként jó tájékoztatást adhat, de a valós körülmények szerintem érdekesebbek lehetnek bármi számára, ráadásul nekem is segít, hogy mit miért hallottam olyannak a bemutatóban.

 

 

A szobai átviteli sávszélesség 18 mérésből áll. 9 az egyik oldalon, amit megismételtem a másik oldalon. A két oldalon végzett mérés elvileg lecsökkenti a szoba aszimmetrikus elrendezésére visszavezethető megtévesztő adatok hatását. Az alkalmazott technológia ezeket a hatásokat teljesen kiküszöbölni nem tudja, ezért a szoba hatása a 300 Hz alatti tartományban domináns marad. Egyébként 250 Hz felett egészen egyenletesnek minősül, 800 Hz körül kezdődő mosolygó szájformával. A 400 Hz-en lévő csúcs a szobám hozadéka, a 160 Hz és 220 Hz beszakadásokkal együtt. A mélyhang meredek letörése kb. 55 Hz-től kezdődik. A magas tartomány 5 kHz felett egyenletes emelkedést mutat. Ha csak az ábrát nézném, azt hinném, ez egy élénk hangzású fényes hangfal, pedig ez nem igaz. Ugyan fényesebbek voltak néhány más típusnál, de nem ez volt róluk az általános benyomásom, emiatt nem is kifogásolom.

 

 

A fenti NRC ábra több mérés átlagolt értéke. Tengely irányú 0 fok, +/-15 fok függőleges, +/-15 fok vízszintes, és +/-30 fok vízszintes mérési eredményekből vont átlagérték. 250 Hz-től 2 kHz-ig példaértékű linearitást, majd 2-4 kHz között csekély tetőesést, felette pedig enyhén emelkedő átvitelt lehet látni.

 

 

A fenti ábrákon az egyes tengelyirányú, és attól eltérő mérések láthatók. Jól megfigyelhető és természetes jelenség az irányszög növekedésével együtt bekövetkező csökkentés. Számomra nem teljesen világos, hogy mikért konvergálnak 9 kHz környékén, mielőtt a letörés megkezdődik. Az minden esetre látható, hogy a Sonus faber Olympica Nova I nem használ erőteljes hullámterelőt.

 

 

A függőleges pozitív és negatív szögek mérési eredményei azt mutatják, hogy a magas sugárzó tengelyirányától felfelé eltérve jelentős változásokra lehet számítani a keresztezési frekvencia ponton (ezért kell leülve hallgatni egy hangfalat, és nem állva – fordító megjegyzése). A tengelyiránytól lefelé mozgatott mikrofonos mérésekből viszont az derül ki, hogy az Olympica Nova I akár a gyárinál magasabb állványon is elhelyezhető.

Következtetés:

Végső soron be kell ismernem, hogy a szokásosnál rapszodikusabb vagyok a Sonus faber Olympica Nova I hangfallal kapcsolatosan. Úgy hiszem, ez azért van, mert több szinten is vonzók számomra. Egyszer a hangjuk, mint tesztelő pilótát vonz, másrészt pedig a megjelenésük, mint profi művészt vonz. Minden szinten felülmúlta az elvárásaimat ahhoz képest, amit gondoltam róluk a nagy méretű hallgató szoba/műterem helyiségemben való viselkedésükről. Egyszerűen nagyobb, és édesebb hangzás képet mutattak annál, amit kinéztem belőlük. A hangzás karakterük vonzó volt számomra, és a hang jó maradt tengelyirányon kívül is, miközben a rajzasztalomnál dolgoztam. A felső közép és magas tartományban bőven szolgáltak részletekkel anélkül, hogy fárasztóvá váltak volna. A basszus meghökkentően sok volt a méretéhez képest, tekintetbe véve, hogy milyen messze állítottam fel őket a falaktól. Ennyi már önmagában is elegendő lehetne egy kimagasló értékeléshez, de az esztétikája szinte a műalkotás szintre emeli. Ez egy akusztikus alkímia a szó legjobb értelmében. Még akkor is ezt mondanám, ha az olasz örökségem nem vonzódna a szépséghez. Nyugodt lehet afelől, hogy azt is megmondtam volna, ha az Olympica Nova I úgy szólna mint egy öreg Fiat. Ám attól ez a hangfal nagyon messze van. Őszintén szomorúvá tett, amikor vissza kellett adnom a gyártónak őket. Talán olyanok is akadnak, akik javasolni fogják, hogy vizsgáltassam ki magam, amikor azt ajánlom, hogy bátran költsön 6500 dollárt egy állványosra, amelyhez további 1300 dollár a dedikált állvány. Talán igazuk van. De mielőtt ezt mondaná bárki, kérem, hogy nézze meg, és tapintsa meg ezeket a hangfalakat mielőtt meghallgatná őket egy Hi-Fi szalonban. Enélkül fogalma sem lesz arról, hogy miért beszélek így. Érezni, és látni kell a kivitelezésük minőségét. Ha megelégszik a szép hanggal, olyan hangfalat sokat talál ebben az árkategóriában. A Sonus faber Olympica Nova I ennél sokkal különlegesebb dolog, ezt nézni és hallgatni is jó.

A szerző ezúton mond köszönetet David A. Rich-nek a bemutató megírásában nyújtott segítségéért

Az értékelés angolul:

 

 

Írta: Carlo La Raso

Forrás: Hometheater Hi-Fi

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció