Menu

Cart

Sonetto V bemutató - Hometheaterhifi

Az Európából származó hangfalak értékelés túrája a Sonus faber Sonetto V álló hangfalakkal folytatódik.

Ezek a gyönyörű kézműves hangfalak Olaszországban készülnek, és ízlésesen ötvözik a dió gazdag színét a polírozott alumíniummal, a kézzel varrott bőr betéttel. Mindezt egy kecses lant formában egyesítették, és a drágább szériából csepegtetett technológiákkal tették még vonzóbbá.

 

 

Idén már többféle európai gyártó hangfalának hangzásvilágába volt lehetőségem mélyebbre merülni. Élvezhettem a dán és a francia cégek egyedi formaterveit, amelyek egymáshoz képest teljesen más megközelítést, és hangzás stílust alkalmaztak a filozófiájuk szerint. A Sonus faber (mindenki számára nagyjából a kézzel épített művészi zenei stílust jelenti) már több típust küldött hozzánk tesztelésre. Dr John Johnson kollégám például nem túl régen végzett a csodálatos Lilium bemutatójával (a fordítás nálunk is olvasható- Fordító megjegyzése) A Sonetto egyébként egy művészeti ág, ami az olasz megzenésített költészetet jelenti.

A Sonetto széria megfizethető áron nyújt betekintést a Sonus faber hangzás világába. Magas minőségi előírásokat alkalmaznak a gyártás során. Egymáshoz illeszkedő megjelenésük miatt multicsatornás rendszerek is építhetők belőle. A sorozat két állványos, három álló, két center, és egy falra szerelhető hangfalat kínál. Bármelyik alkalmazható két-csatornás hangrendszerhez is. A gyártó a Gravis mélysugárzó szériát ajánlja mellé mint ultramély aktív kiegészítés. A Sonetto V egyébként a középső a széria álló hangfal kínálatában, a kisebb testvére a Sonetto III, a nagyobb pedig a Sonetto VIII.

Általános jellemzők:

Kézzel készített gyönyörű lant alakú kabinet
Olaszországban tervezett és épített
Artikulált hangzás, kifejezetten zenei tiszta közép tartománnyal, részlet gazdag magasakkal, és tömör basszussal
Megjelenésben hasonlít az Olympica Nova szériához, de annál sokkal kedvezőbb az árkategória
Design és a technológiák bemutatása:

A Sonus faber Sonetto V három utas design, ami közepes, és nagyobb méretű szobákat is fel tud tölteni hanggal. Letagadhatatlan az olasz származása, ami művészi szinten ötvözi a fa természetes szépségét a fémmel, a kézzel varrott bőrrel, és a lant formával. Dió, wenge, fehér, és fekete színekben rendelhető. A kabinet formája nem csak elegáns, de előnyös is, mert nincs benne párhuzamos felület, ami állóhullámot tudna generálni. A hangfal tetején a bőrbe a Sonus faber logoja látható.

 

 

A kicsatoló nyílás a hangfaltest alján helyezkedik el, ezért a hangfal jobban tolerálja a hátfalhoz, vagy az oldalfalhoz közeli elhelyezést. Elegáns fém színű tüskék, és padló védő korongok emelik fel, hogy a nyílás lélegezhessen.

A hangszóró készletet Olaszországban tervezték, és Kínában gyártották. A Sonus faber különleges hangja részben a 29 mm-es lágy selyem dómnak köszönhető, amelyet a Damped Apex Dome technológiával csillapítanak. A középsugárzó szintén meghatározó a hangzásban. Természetes rost anyagokat kevernek a cellulóz pépbe, így érik el a természetes hangzást. A DAD technológia a dóm membrán csúcsához hozzáérve mechanikusan csillapítja a torzítást. Az összehasonlításhoz használt saját Revel Concerta 2 hangfalaimban ezt akusztikus lencsével oldotta meg a gyártó.

 

 

A Sonus faber ugyanezt a konfigurációt alkalmazza úgy a Reference, mint az Olympica Nova szériákban. A középsugárzó fém fázis kúpja az Sf logot mintázza. Két darab 180 mm-es mélysugárzót tartalmaz, amelyek alumínium magnézium ötvözet membránnal épültek. Minden driver polírozott alumínium keretbe van foglalva, ami fokozza az elegáns megjelenést.

 

 

A Paracross topológiás keresztváltó amplitúdó/fázis, és tér/idő optimalizált. Impedancia kompenzációt tartalmaz, hogy az alacsony frekvenciákon ne terhelje túl az erősítőt. A gyár által megadott érzékenység 90 dB SPL (2,83V/1m), a frekvencia átvitel 38 Hz – 25.000 Hz. A súlya közel 50 font darabonként.

A rendszer:

Mikor fel kellett cipelnem a két Sonettot az emeleti hallgató szobámba, akkor szembesültem azzal, hogy egyáltalán nem könnyű munkám. A kicsomagoláskor figyelembe vettem a mellékelt útmutatót. Nincs benne semmi különös, de jó tippet tartalmaz arra vonatkozóan, hogy miként lehet a fedlap bőr bevonatának sérülése nélkül rászerelni a támasztó lábakat.

Egy ilyen nehéz hangfalat tüskékre állítani nagyobb kihívást jelent, mintha gumi lábazatot használna. Úgy döntöttem, hogy a szőnyegemre teszem őket. Ám a szőnyegen a tüske nem csúsztatható, ezért végül is alájuk helyeztem a tartozék korongokat, de a kemény padlómtól távol tartottam őket. Olvastam néhány javaslatot arra vonatkozóan, hogy miként lehet bútor alá való szilikonnal könnyíteni a mozgatást, és ez egész jól használható ötlet volt a finomhangolás során. Az én hallgató szobámban a hangfalak végleges helye három lábnyira a hátsó fal előtt, hat és fél lábnyira egymástól, és nyolc lábnyira a hallgatási pozíciómtól volt. A szoba oldal falai több mint öt lábnyira voltak a hangfalaktól, ami nagyban segített az első reflektáció csökkentésében. A szobám egyébként 17 láb széles, 13 láb mély és 8 láb magas, ami közepes, vagy nagyobb méretnek felel meg.

 

 

A Sonetto V hangfalakat Emotiva UPA-1, 200 W teljesítményű mono blokkokkal hajtottam, és minden zenét a PS Audio Perfectwave Directstream DAC-ról Qobuz streaming formájában játszottam le, valamint időnként SACD lemezről is muzsikáltam. Minden hallgatási tapasztalatot mélysugárzó használata nélkül írtam le. A mágneses rácsokat fent hagytam, mert úgy tapasztaltam, hogy jelentősen nem befolyásolják a hangzást. Ez természetesen mindenkinek egyéni döntése lehet.

A meghallgatás:

Miután néhány napig szoktattam magam a hangjához, több könnyen azonosítható eltérést tapasztaltam az általam használt Revel F36 és a Sonetto között. Megjelenésre és rendszerüket tekintve egyébként hasonlók, de a Revel néhány collal magasabb.

 

 

A Sonetto kabinet mélyebb, és kicsit szélesebb, ami előnyére vált a mélytartomány bemutatása során főleg nagyobb hangerőn. Soha nem éreztem annak szükségét, hogy mélysugárzó támogatást igényelne. Ha egy kicsit szétnéz a Quboz streaming kínálatában, találhat egy frekvenciás mérőjeleket is. Mikor 30 Hz-es teszthangokat játszottam le a Sonetto V-ön, a hangerősség kb. 6 dB-lel csökkent, ami azt jelenti, hogy a gyári 38 Hz-es átviteli adat valós érték. A basszus egyébként feszes. Még a klasszikus sípos orgona hangja is elegendő súlyt és tekintélyt kap, a mélytartomány nem zavarodik össze.

A következő fontos különbség a felső közép tartományban tapasztalható. A Sonetto kevésbé volt vékony, és sokkal több részlettel szolgált mint a Revel. Ez nem vád a saját Revel hangfalaim ellen, amik évek óta jól szolgálnak, de az általános tervezési mód, és a magasabb gyártási költség keret a Sonetto V felé billenti a mérleget. Tudni kell, hogy a Revel nagyjából háromezer dollárral olcsóbb, így megérte az árát, de nem tud versenyre kelni a magasabb kategóriával. Hogy a magasabb árcédula megéri-e az előrelépést, azt mindenkinek saját magának kell eldöntenie. Az emberi hang tisztasága, a basszus súlya, és a Sonus faber esztétikája emlékeztetett arra, hogy miért is a zenehallgatás a hobbim. Itt minden a muzikalitásról, és az érzelmi hatásokról szól.

Korábban említettem az orgona muzsikát, ami az átviteli tartomány legnagyobb részét átfedi. De minden orgonának más a hangja, és nem csak a hangszer, de a helyszín akusztikája is befolyásoló tényező. Vannak kis templomok, és nagyok, sőt minden koncert terem is más. Ezek nagy mértékben módosítják a hangzást. A hangmérnökök számára igazi kihívást jelent a felvétel elkészítése, de sok kiváló minőségű előadás található a különböző médiákon.

 

 

ATMA Classique Symphonie No.3

Az ATMA kiadó felvétele a montreali Szent József Bazilika Beckrath orgonájának hangját örökítette meg. Nem a Saint-Saens 3. Szimfónia teljes művére fogok koncentrálni, hanem Alexrandre Guilmant szólójára Handel Lift Up Your Heads szerzeményéből. A téma bemutatása után az orgona gyönyörű variációkat játszik, amelynek csúcspontja egy igazi kiteljesedés, amire csak az orgona lehet képes. A karomon feláll a szőr, ahogy a Sonetto hangja megragadja a darab hangulatát, és megmutatja a részleteit.

A csendesebb részeken még a szelepek halk kattogó hangját is lehet érzékelni. A basszus csodálatosan árad, szinte magával sodor, és elakasztja a lélegzetem. Egyszerre van jelen a részlet ábrázolás, és a mindent elsöprő erő. A Sonetto még az összetett zene nagyobb hangerő beállításával is megőrizte a nyugalmát.

 

 

Yello Toy:

A térábrázolás, és a 3D effektek ellenőrzéséhez a Yello Ty elektronikus muzsikáját választottam. A Sonetto olyan precizitással ábrázolta a dübörgő basszusokat, és az effekteket, hogy először azt hittem, bekapcsolva maradt a házimozi processzorom, meg az aktív szubom. A hangok jobbról balra sziporkáznak, néha még úgy éreztem, hogy a hátam mögül is szól. Az albumon vannak irgalmatlanul alacsony frekvenciás effektek is, de azok bemutatás módja is csodálatos. Ugyanez az érzés megvolt a Telarc Grand and Glorious lemezén is, amelyen Robert Shaw vezényli az Atlanta Symphony nagyzenekart, és híres opera kórus dalokat játszanak.

 

 

haw/ASO & Choruses Grand & Glorious: Great Operatic Choruses

Wagner Pilgrim Chorus előadása során a férfikórus hangja csodálatos, szinte egyesével is lehet a tagok hangjára figyelni. A gyengébb képességű hangfalak hajlamosak tonalitás változást okozni a tenor énekben, de a Sonetto V gyönyörű természetességgel szólaltatta meg azokat, és nem hangsúlyozta túl a „S”, meg a „T” mássalhangzókat. Sokkal természetesebben szól, mint amire a Revel alumínium magas sugárzója képes.

 

 

Miles Davis lemeze összeszokott együttest mutat, ahol a trombita, a pengetős, a dob és a zongora harmonikus összhatásban játszik. Lenyűgözött a hangszer hangok természetessége, az olyan apró részletek, mint például lélegzet vétel, vagy a lágy dob ütés. A színpad ábrázolás mély, és a helyszín tökéletesen érzékelhető.

Ítélet:

A Sonus faber Sonetto V megfizethető módja, hogy a Sonus faber hangzás világát a rendszerében élvezhesse. Pont olyan jól néz ki, mint amilyen jól szól. Megtestesíti a gyártó filozófiáját, miszerint nem hangfalakat, hanem hangszereket gyártanak.

Tisztában vagyok azzal, hogy a hang jó minőségű élvezetéhez nincs szükség esztétikára, de ezek a gyönyörű darabok biztosan sokat segítenek majd a feleség elfogadás faktor terén. A Sonetto V drágának néz ki, a hangja is kiváló, ám megfizethető módja a hangrendszer fejlesztésének. A design és a funkció ideális kombinációja, ami képes a zene érzelmi tartalmát megjeleníteni. Találhat ugyan az ötezer dolláros kategóriában más hangfalakat is, de ezek közül nem sok vetekszik a Sonetto V által nyújtott kifinomult tervezéssel és hangzáshűséggel. Ahogy öregszem, egyre jobban elhatalmasodik bennem a vágy, hogy elérjem a csúcsomat a hobbimban. A Sonetto V ráébresztett arra, hogy már nem kell sokat várnom arra, hogy jelentőset lépjek előre a házam elzálogosítása nélkül. Bravo Sonus faber!

Rövid értékelés angol nyelven:

 

Írta: Jim Milton

2020. augusztus 17.
Forrás: hometheaterhifi.com

 

Fiorrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció