Menu

Cart

McIntosh MA8900 bemutató - Allhomecinema

 

Honnan tudható, hogy öregszik? A: szőrösödik a füle. B: korán ébred, és azonnal felkel. C: segítségre van szüksége, hogy egy 34 kilós integrált erősítőt feltegyen az állványára. Mindhárom válasz helyes! Most maradjunk a „C” válasznál, mert a Hi-Fi-ről szeretnénk beszélni. De micsoda Hi-Fi-ről! A McIntosh MA8900 komolyan meg fogja terhelni a porckorongjait, mire elfoglalja a helyét. És nem is akármilyen előkelő helyet fog elfoglalni –de erről később, elsőként következzen az általános bemutatás.

A McIntosh erősítők a Hi-Fi világ Harley Davidsonjai. Masszív, amerikai, és nem lehet figyelmen kívül hagyni. Annak ellenére, hogy nem mindenki szereti őket, hatalmas rajongó táboruk van. Hagyományos világoskék szemeinek kinyitásával és a zöld logóval kezdődik minden, amikor az MA8900 feléled. Ez nem csak sötét szobában tud kísérteties bájt árasztani. A német disztribútor tuning tápkábellel együtt árulja, elvégre nem illik cumisüvegből whiskyt inni.

Sokáig az MA9000 (12980 Euro) legnagyobb integrált után másodikként állt a hierarchiában az MA8900-as a maga 9780 Eurós árcímkéjével. Aztán nem túl rég igazi nehézség telepedett rájuk, megjelent a csúcson a 49 kilós MA12000 17900 Eurós áron. Egy közös van a sorozatban, mindegyik nagy és nehéz, tényleg stabil és mély állványra van szükségük. Az MA8900 44,5×19,4×47,6 centis darab. Az utolsó érték a mélység, amihez még hozzá kell adni a csatlakozásokat is. Igen, a versenylovaknak, és a sportautóknak is nagy mozgástérre van szükségük.

Luxus felszereltség:

 

 

A kézimunka minősége hibátlan, a kéznek, és a szemnek is kellemes. Az egész olyan hatalmasnak és szilárdnak tűnik, hogy nem kell bizonygatni, akár egy atomháborút, de még egy Helene Fischer CD-t is túl fog élni. A kapcsolók és a gombok lágyan járnak. A múltban ez másként volt, gyakran billenteni kellett őket. A teljesítményét tekintve 200 wattal szerénykedik a nagyobbak mögött. Vajon ez a hangján is meghallható? Igaz, tartalmazza a hagyományos McIntosh kimeneti trafót, amely ezt a teljesítményt 8, 4, és 2 ohmon is garantálja. Az Autoformer idestova már vagy 60 éve óvja a cég erősítő fokozatait a hangfalak komplex terhelésétől. Az Autoformer egyébként a tranzisztoros erősítők esetében igazi McIntosh különlegesség, hasonlóval csak elektroncsöves végfokoknál találkozhat. Szerepe az, hogy a direkt csatolást megszünteti a végfok és a hangfal között.

A hátlapon többféle hangszóró kimenet csatlakozót talál. A negatívból egyet, de felette a 2, 4, vagy 8 ohmos pozitív kimenetekből már válogatni lehet. Ilyen módon a 8 ohmos hangfalak elegendő feszültséget, a 4 ohmosok elegendő áramot kapnak, a 2 ohmosok pedig nem tudják majd túlterhelni a végfokot. Jó példa arra, hogy érdemes mindegyiket kipróbálni, a Martin Logan Impression ESL11A hangfalam. A kereskedők leginkább a 4 ohmos kimenetet használják a meghajtására, de véleményem szerint a 8 ohmoshoz csatlakoztatva szól a legjobban.

 

 

A felszereltségről. Az amerikai cserélhető D/A konvertert tartalmaz, amely két optikai, két koaxiális és egy USB-B aljzatot kínál, amelyhez számítógép csatlakoztatható. Van rajta dedikált MCT bemenet is, amihez a McIntosh futóművek digitális jelei köthetők. Az MA7900 előd modellben is volt már DAC, de abban nem volt cserélhető az egység. A McIntosh MA8900 viszont fejleszthető modul cserével. A DA2 1275 Euró áron HDMI bemenetet ad hozzá, és a DSD formátumok dekódolását DSD512-ig tolja ki. Kár, hogy csak kevés ilyen formátum hozzáférhető a piacon.

A németországi disztribútor szerint az új konverter chip alacsonyabb torzítást és magasabb dinamika tartományt tud. Gyári állapotában az MA8900 a DA1 modullal van szerelve. A DA2-re való fejlesztés opcionális lehetőség, és a dealer szervize végzi a beépítést. Ez a lehetőség egyébként az MA9000, MA7200 és az MA5300 integrált erősítőkön is választható. A C53 és C2700 előerősítők már a DA2 modullal szerelve érkeznek.

 

 

Az előlap öt hangszínszabályzója 30 Hz, 125 Hz, 500 Hz 2000Hz és 10000Hz-en tud beavatkozni az átvitelbe. A csúcskategóriás puristák erre azt mondanák, hogy fujj! Aki viszont gyakran hallgat régi stílusú, gyakorlatilag basszusmentesen rögzített rockzenét, az örülni fog a lehetőségnek, hogy kicsit elviselhetőbbé teheti általuk az amúgy vérszegény hangzást. És valahol ez a lényeg! A muzsikát élvezzük, ne a merev világnézetünket. Természetesen a hangszín szabályzás teljesen kikapcsolható az EQUALIZER gombbal. Ekkor a szabályzó áramkörök sem lesznek benne a jelútban. A hátlap egyébként hat analóg RCA, és XLR bemenettel is fel van szerelve. MC és MM lemezjátszó közvetlenül csatlakoztatható.

Az előlapon 6,35 mm-es sztereó fejhallgató kimenet van Headphone Crossfeed Director (HXD) funkcióval. Ennek célja az, hogy a fejhallgatóban a hangzás jobban hasonlítson a hangfalakon hallgathatóra. A funkció aktiválásakor kicsit távolabbról, inkább előröl hallható a felvétel. Más, mint a klasszikus fejhallgatós jellegű hang, ami elsősorban oldalról hallható. Végül is hasznos, mivel megválasztható mit szeretne, ezen túl a hangszín szabályzókkal kombinálva komoly lehetőségek rejlenek benne. Összességében az MA89000 fejhallgató kimenetén a hang erőteljes és jó, ha nem valami méregdrága fülest használ, megspórolhatja általa a különálló fejhallgató erősítőt.

 

 

Az MA8900 menüjében elmerülve sok nagyon praktikus beállítási módot találhat. Jó, hogy műsorforrásonként lehet egalizálni a hangerőt, így megszűnik a CD és az analóg lemezjátszó közötti hangerő különbség, ami rendszeres jelenség. Ezen kívül a büszke tulajdonos tetszés szerint módosíthatja a bemenetek elnevezését. Az ikonikus kék szemek világítása kikapcsolható. A zöld logo háttérvilágítás viszont soha.

 

 

Néhány szó a távvezérlőről. A McIntosh végre leszokott a puha tapintású korábbi duci távvezérlőről, ami idővel ragacsossá vált. Az új verzió karcsú, kényelmes, és igen jól néz ki.

Még egy utolsó jó tanács. Az előerősítő és a végfok közötti átkötést érdemes jó minőségű rövid RCA jumperekre cserélni, mert az tovább javítja a hangzást.

Uraim, indítsák be motorjaikat!

A NAD M50.2 zene szerverrel turkáltam a gyűjteményemben. Az egység egy koaxiális digitális kábellel csatlakozott az erősítőhöz. Kapcsoljuk be az elektromos gitárokat. Rival Sons albuma a Feral Roots (2019), ami a hatszoros Grammy díjas Dave Cobb neve fémjelez. A Do Your Worst című kezdő szám hatalmas dobjaival igazi szörnyeteget enged szabadon. Egy lazább, vagy óvatosra hangolt erősítő elvenné a hatást, egy jó pedig hitelesen ábrázolja azt. És igen, a McIntosh képes rá: a lábak ütemesen billegnek, még az egy emelettel lejjebb tartózkodó feleség is elismerően bólogat. Szinte látom, ahogy a zenekar tagjai terpeszben állnak a színpadon jellegzetes rock and roll pózban, és ömlik róluk az izzadság. Összehasonlítást végeztem ugyanezen a számon úgy, hogy egy McIntosh MCD301 CD lejátszón játszottam le a lemezt. Vannak különbségek? Igen vannak, de kevés. Lemezről kissé fényesebb és energikusabb. Szerverről kerekebb, folyékonyabb az erősítő konverteréről hallgatva. Ízlés dolga, hogy kinek melyik fog jobban tetszeni.

 

 

Látványos díszlet:

Azonnal szembeötlő az MA8900 óriási színpad szélessége, ami – természetesen felvétel függő – túlnyúlhat a hangfalak szélességén. Az egyes hangszerek jól elkülönülnek egymástól, de ez el is várható a közel tízezres kategóriában. A hangzásból azonban semmi nem különül el feltűnő módon, ahogy az néhány analitikus versenytárs esetében tapasztalható. A McIntosh az összhatást tartja szem előtt, és inkább közvetítőnek tekinti magát, mint sem agitátornak. A színpad mélység ábrázolása olyan, hogy az eseményt a hangfal vonaltól kezdi, és előre építi fel. Ez közvetlen hatást kelt, közelebb viheti a zenéhez.

A McIntosh MA8900 nagyon jól kijön a blues, a klasszikus, és a kemény rock zenékkel. Mi a helyzet az egyéb stílusokkal? A London Grammar új albuma a Californian Soil majd megmutatja. A britek már a 2013-as debütáláskor az If You Wait albummal megtalálták a rést a piacon a gyéren hangszerelt indie poppal és Hanna Reid csodálatos hangjával, ami mindig a középpontban van. Új szerzeményük a Missing, amelyben Reid orgonája szinte tapintható, ahogy kristálytisztán lebeg a térben. Ugyanez igaz a Lose Your Head című számra is. Ha a felvétel megengedi, az erősítő csodálatos háromdimenziós képen mutatja be az eseményeket, ahol mindennek megvan a maga helye. Mindezt a lármás rockzene hallgatásakor nehezebb érzékelni, de vannak Tool-rocker felvételek is a világon.

 

 

Most próbáljuk ki valami egyszerűbbet, de érzelmesebbet. Johnny Cash Hurt felvétele szinte himnuszig van csiszolva, és annyi érzelmet tartalmaz, hogy bárki torka elszorul. Cash hangja, és gitár játéka – beleértve a környezete hangjait – úgy tűnik, mintha egyenesen nekem panaszkodná el a történetét. Ez a fokú jelenlét érzet részben köszönhető a Martin Logan hangfalaknak is, de az MA8900-nak is komoly szerepe van benne.

Szőrszálhasogatás?

Néhány szó az apró részletek ábrázolásáról. A tízezer eurós kategóriában vannak ennél részletezőbb bemutatóra képes erősítők. Ez a fent említett Hurt című számnál úgy jelenik meg, hogy a gitárhúrok jobban pendülnek, és a fogás váltás a hangszer nyakán hangsúlyosabb. Ilyen például a Devialet 400, amelyet már régóta használok. Hiányzik bármi is az amerikai versenyző hangjából? Egyértelműen nem, ebben az árkategóriában ez várható el, és természetesen van hová fejlődni. De ne feledjük el, az erősítőnek csapatjátékosnak kell lennie, aminek össze kell tartani a gárdát, és nem megosztani, hogy kitűnhessen közülük. Más szóval, ha extrém szőrszálhasogatásra kíváncsi, józan megfontolással csak annyit mondhatok, inkább más márkák felé kacsingasson.

A felső hangtartomány:

 

 

A csúcsok ott vannak anélkül, hogy túlságosan tolakodónak érezném. Úgy fogalmaznék, hogy az erősítő magas tartomány ábrázolás módja csipetnyivel megbocsátóbb, kedvesebb, mint néhány vetélytársnál az tapasztalható. Nincs élesség, de soha nem érzi azt, hogy bármi is hiányzik. Szó nincs fedettségről, vagy passzivitásról.

Az emberi fül különösen kényelmetlennek és bántónak érezheti a felső közép és magas frekvenciák túlzó hangsúlyozását. Azokat az erősítőket amelyek túllépik ezt a határt csípősnek, fárasztónak érzékeljük, hosszan nem hallgathatók, gyorsan elmegy az ember kedve a zenéléstől. Az MA8900 esetében ilyenről szó nincs. Az erősítő hangját hallgatva sörrel, vagy borral a kezemben boldogan elidőzök akár éjfél utánig is. Oké, a Metallica St. Anger (2003) albumával, amely hangzásában tényleg sörös dobozra, vagy még inkább egy roncstelepre emlékeztet, még ez az erősítő sem tud mit kezdeni. Nyilvánvalóan az volt az alkotók szándéka, hogy a fülekből vért fakasszanak. A hagyományosnak inkább mondható felvételekből az erősítő el tudja távolítani az élességet, és a hangszín szabályzóval akár tovább fokozható – ha valaki akarná. Az Impression 11A-val a magas tartománya csodálatosan levegős, és könnyed, nagyon könnyen rabjává lehet válni. Még a hangerő növelését is igen jól viseli. Akár koncert hangerőre tekerve sem tűnik vékonynak, hegyesnek, vagy tömörítettnek.

Az arany középút:

 

 

A középtartomány ábrázolás módja csodálatosan fokozza a természetességet. Enyhén domború jelző jut eszembe róla. Más szavakkal az erősítő kicsit nagyobb hangsúlyt helyez a középtartományra, mint a magasakra. Az alsó középtartomány 150-400 Hz közötti ábrázolás módja határozza meg azt, hogy melegnek és teljesnek érezzük, vagy sem. A States dallamos punk rock The Offspring Let The Bad Times Roll jó példája a teljes megjelenítésnek. Mint egy Harley kipufogó, kellemesen bugyborékol, és masszírozza a vádlit. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a középtartomány középső és felső része semleges, és az alsó része kicsit hangsúlyosabb.

Sötét, mint az éjszaka

Beszéljünk a mélytartományról. Mit kezd vajon az orgona muzsikával, amelynek átvitele a frekvencia alagsoráig ér? Jó példa lehet rá Anna von Hausswolff művészete. A svéd előadónő nagyon népszerű a gótikus stílusban, ahogy az ember legsötétebb érzelmeit ábrázolja komor orgona kísérettel, és különleges hangjával. Gyakoriak a hosszan kitartott mély hangok, amelyen a legtöbb erősítő elveszíti a magabiztosságát. Nem így a McIntosh, ami a Deathbed című számot (2013-as Ceremony lemez) olyan sziklaszilárdan és fenségesen ábrázolta, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. A fényes női énekhanggal alkotott kontraszt igazi „wow” hatást váltott ki belőlem. Lenyűgözött a színpad szélessége, és az, ahogy az elektrosztatikus hangfallal karöltve hatalmas székesegyházat épített, mintegy más világba repítve a hallgatót. Szinte érezni lehet a helyiség enyhén dohos szagát, a tömjén füstjét, és ahogy valaki halkan imádkozik. Ördögi jól megkomponált szerzemény, amely időnként a padló alá süllyed frekvenciában.

Ha már említettem az elektrosztatikus hangfalaimat, néhány hozzáértő olvasóban felmerülhet a kérdés, hogy miként lehet a mélyátvitelt megítélni egy félig aktív Loganon (aktív basszus, a többi passzív)? Két válaszom van erre a kérdésre. Az egyik egy Focal Sopora 2, amit szintén rendszeresen használok, illetve egy régebbi Elac FS189 hangfal, amelyet a házimozi szobából való kicipelés után csatlakoztattam hozzá. A sötétségnél maradva elindítottam a szerverről az Enjoy Dystopia című számot. Sven Friedrich berlini electro-dark-wave projektje 2021-ből, ami a német listák negyedik helyéig menetelt. A McIntosh MA8900 ezen a tisztán elektronikus muzsikán is tekintélyt és nyugalmat áraszt. A basszus nagyon mélyre megy anélkül, hogy ellágyulna, vagy szivacsossá válna. Nem száraz, de nem is válik ragacsossá. Semmi kivetnivalót nem találok benne.

Az izompacsirta:

 

 

Sven Friedrich mély, enyhén melankolikus hangja selymes és természetes. Ám ez nem azt jelenti, hogy altató hatású. Az I Despise You című számban mikor hirtelen beindul a zene, lehull az arcról a smink, és brutális változás következik be. Egyébként az elektronikus zene jól működik a McIntosh és Brocken kombinációval függetlenül attól, hogy Kalkbrenner, Depeche Mode vagy Front 242 számokat játszok éppen le.

Lehetne még vehemensebb vagy dinamikusabb, amire találhatunk példákat ebben az árkategóriában. Félreértés ne essék, az MA8900 nem szelíd, de nem tagadhatja meg a „Legendás hang” familiáris jellegét, ami a McIntosh termékekre olyannyira jellemző. Költői képpel élve egy olyan izompacsirta, vagy nehézsúlyú bokszoló, aki annak ellenére mindig győz, hogy nem ő a leggyorsabb a többiek közül. Akadhat olyan olcsóbb verzió, ami dinamikusabb, és van olyan nála is drágább, ami szaggatottabban szól. A McIntosh véleményem szerint gyors hangfalakkal érzi elemében magát. Nem szükségszerű, hogy öt számjegyű legyen a doboz ára. A Martin Logannal például olyan álomcsapatot alkot, ami semmi kívánnivalót nem hagy maga után.

Sötétebb tónusú dobozokkal párosítva a temperamentum és az agilitás csorbát fog szenvedni. Ahogy az lenni szokott, próbálkozni kell a jó eredmény eléréséhez. Az erősítőnek és a hangfalnak illeszkednie kell egymáshoz, csak akkor jön létre a szinergia. Javaslom, hogy mindig próbálja ki a 8, 4, és 2 ohmos kimeneteken is. Garantálom, hogy ha így tesz, nem fogja többé zavarni, hogy szőrösödik a füle, illetve a hirtelen ágyból való kiugrásnak zenehallgatás lesz a vége…

Értékelés:

A McIntosh MA8900 sokoldalú előadó ínyencek számára, és minden zenei stílushoz alkalmazható. Hatalmas erejével bármely hangfal típust az uralma alatt tart. Világos, gyors, semleges jellegű hangfalakhoz passzol a legjobban, mivel mint igazi McIntosh, kicsit sötétebbre, és melegebbre van hangolva. Szó nincs borongásról vagy unalomról, a hangzás karakterét inkább mint kerek, elektroncsöveshez hasonlónak jellemezném – csak sokkal nagyobb teljesítménnyel. Ezek a jellemzői ideálissá teszik a hosszú távú zenehallgatáshoz bármilyen hangerőn, még a szélső értékeken is.

Csodálatosan és szélesen ábrázolja a színpadot, szépen kidolgozza a résztvevőket, legfeljebb a tér hátsó részének ábrázolás módján, és dinamikáján lehetne csiszolni. Ha ezeket az apróságokat nem helyezi minden más elé, élete hátralévő részére megtalálja az erősítőjét. Egyáltalán nem nevezhető analitikusnak, de megvan benne a lenyűgözés szándéka, ami szó szerint magával ragadja a hallgatót.

Felszereltség terén semmi nem hiányzik belőle, rengeteg analóg és digitális bemenetet kínál. Aki pedig még ennél is többre vágyik, az választhatja opcióként a DA2 dekóder modult. Végül, de nem utolsó sorban, tudnia kell, hogy meg is vásároltam magamnak a bemutatóban szereplő McIntosh MA8900 integrált erősítőt.

Forrás: https://allhomecinema.com

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció