Menu

Cart

Cambridge Audio Edge NQ és M bemutató - Hifinews

A Cambridge Audio új monoblokkja, és a legmagasabb szériája a nevét az alapító, Gordon Edge professzorról kapta. Az Edge NQ streamerrel vajon tényleg csúcs kombinációnak minősül?

A cég fennállásának ötven éves ünnepén ambiciózus tervbe kezdett a Cambridge Audio, és bemutatta az Edge szériát. Gordon Edge, az alapító nevéhez fűződik az első erősítőjük, ami a P40 néven hódított. Az Edge szériát a paletta csúcsára szánták, mint High-End „húzó” sorozat.

 

 

Mivel a márkanév inkább arról híres, hogy megfizethető áron ad kiváló termékeket, nem igazán szálltak el az árképzéssel. Az Edge A általunk is tesztelt integrált erősítő 5499 Font, a 100 wattos Edge W sztereó végerősítő 3499 font, az új Edge M monoblokk 200W68 ohm teljesítménye pedig 3999 fontért vehető meg darabonként. Természetes módon adódik, hogy az Edge NQ streaming előerősítő 4499 fontért jó párosítás lehet hozzá.

Általános információk:

Igen, ezek a megfizethető, tényleg csúcskategóriás termékek, ám nem feltétlenül részei hagyományos kiskereskedőknél elérhető kínálatnak. Az Egyesült Királyságban például csak a gyártó, és a Richer Sounds web oldalán rendelhető, ha online akarja megvásárolni, másnapi kézbesítéssel, meghallgatás nélkül.

 

 

Nyugodtan megrendelheti, mert az Edge rendszer különleges élményekben részesíti. A kicsomagolás az első. Még soha nem láttam, hogy más gyártó testre szabott szövet zsákot alkalmazna a csomagolás során. A doboz kinyitása után márpedig így kapja meg a terméket. A szövet a mindennapi használat során porvédőként funkcionálhat, amikor a rendszert éppen nem használja.

Természetesen ez nem befolyásolja a hangzást, de része a tulajdonosi büszkeségnek, és a termék kiváló minőségét sugallja. A kiváló minőségű kivitelezés jelen van a megjelenés mellett a használatban is. Egyszerű kezelhetőség, minimalista megjelenés, elegancia és persze teljesítmény.

Az Edge NQ igen széles funkció listát kínál. Hálózati zene lejátszás, DAC, előerősítő. Úgy gondolnánk, hogy ehhez sok gomb kell az előlapra. De gombból csak kettő van. Az egyik a be/kikapcsoló, a másik pedig egy két tárcsás nagy méretű forgató gomb. Ennek első része a hangerőt szabályozza, a hátsó pedig a bemenet választásra szolgál. Van viszont egy mobil alkalmazás, ami az NQ vezérlését jól el tudja látni.

 

 

 

Sabre DAC:

Az Edge App alkalmazás a Cambridge Audio saját fejlesztésű vezérlő szoftvere, amely a Streammagic részeként teljes kontrolt biztosít minden beállításra, és streaming funkcióra. Mivel az Edge NQ egy hálózati lejátszó, többféle kliens van telepítve. Qobuz, Spotify Connect, Tidal, Airplay, Chromecast és Internet rádió, de rendelkezésére áll a Bluetooth és a Roon Ready is. Annyival több, mint egy hálózati lejátszó, hogy hangerő szabályzott, vagy fix analóg kimenetei, sőt ötféle digitális bemenete is van. Két optikai, egy koaxiális, egy HDMI ARC, egy USB-B 384 kHz/32 bit, DSD256, és egy USB-A amelyhez külső memória csatlakoztatható.

 

 

Minden digitális forrást a jól bevált ESS Sabre ES9018 DAC dolgoz fel. Analóg bemenetei is vannak. Két pár RCA, és egy XLR forrás csatlakoztatható. Vezetékes és vezeték nélküli kapcsolatai a LAN, Wi-Fi. Ez utóbbit a tartozék kis egység biztosítja, amit külön az erre a célra szolgáló USB-A aljzatba kell bedugni. A szintén tartozék antennák a Bluetooth vételt segítik elő.

Házon belüli technológia:

Az Edge M végfokok ugyanúgy a mindent elsöprő teljesítményt sugallják. Megjelenésük illik az NQ-hoz. Az alapterület ugyan akkora, hogy egymásra lehessen őket rakni, de a végfok háza magasabb. A gyártó saját fejlesztésű Class XA erősítés technológiát tartalmazza. A végfok XLR és RCA bemenetet is tartalmaz, emellett lehetőség van a jel tovább fűzésére a kimeneteken keresztül. A Link in/out funkció távvezérelhető az NQ-ban, ami szabad kábel választást, és rendszer építést tesz lehetővé.

Hogy megelőzzem a felesleges epés megjegyzéseket, két dologra felhívnám az olvasók figyelmét. Az Edge szériát Londonban tervezték, fejlesztették, és Kínában gyártják. A másik pedig az, hogy ezeket a készülékeket olyan színvonalú bemutatóra építették, hogy a legtöbb nagy múltú ismert típussal (amelyek közül szintén sokat offshore módon gyártanak) felvehesse a versenyt, sőt le is győzze azt. Számtalan jellemzőjében egyedi alkotásokról beszélünk tehát, ez a kicsomagolástól a hátlap csatlakozók felülről olvasható feliratozásáig és a kiváló hangig mindenre igaz. És most lássuk részletesen.

Jutalomjáték:

High-End Hi-Fi körülményes installáció nélkül? Igen! Ezeket a berendezéseket csak leteszi, összeköti őket, és dolgozni kezdenek. De még hogy! Hálózati módban Mac géppel kötöttem össze az USB bemenetet, az analóg tesztelésére pedig a Naim ND555 volt a forrás. Nem is tudtam minden lehetőséget kihasználni rajta.

A nem túl régen beszerzett, viszonylag ismeretlen Handel Brockes-Passion (Alpha Classics ALPHA644) felvételen az Edge kombo elképesztő jó munkát végzett. Csodálatos részlet gazdagsággal szólaltatta meg a hangokat. Volt itt dráma, pontos színpad ábrázolás, és ha játszhatok egy kicsit a szavakkal, nincs híján a szenvedélynek (az író itt angol szójátékot használt, amit nem lehet igazán magyarra fordítani. Fordító megjegyzése). Fantasztikus élmény minden szempontból.

Lucinda Williams Live @ The Fillmore dupla albuma a (Lost Highway B0002368-02). A rendszer bemutatja Williams hangjának apró rezdüléseit is, a gyengéd érzelmektől a vicsorgó rock-ig. A zenekar hangjának jót tesz az a hatalmas lendület, amit az erősítők tudnak nyújtani. Aztán ott van a Help! [2xHD 2XHDRL1198], aminek lejátszása közben a sok hangszer és a komplex felvétel minden részlete megjelenik. Robert Len játszik minden hangszeren a réztől a fafúvósig, de még az ütősökön is. Az album kiváló minőségű felvétel, DXD formátumban rögzítve. Minden hangszernek megvan a tömörsége, de mindegyik kap elegendő helyet a színpadon, hogy lélegezhessen. Az Edge NQ streaming áramköre az izmos M monoblokkokkal lenyűgöző színpadképet rajzol, ahol mindez nagyon jól érzékelhető.

 

 

Amit a Cambridge kombináció nagyon jól csinál – és ez igaz minden bemenetére az analógtól a digitálison át az adatfolyamig -, hogy könnyedén adagolja a hatalmas erejét. Ugyanolyan nyugodt és finom egy szóló hangszeren és annak kíséretén, mint a rock vagy nagyzenekari műveken. Soha nincs durvaság, vagy túlzott fényesség annak ellenére, hogy a DAC és előerősítő felbontása nagy. Még a telefonról Bluetooth kapcsolaton keresztül továbbított muzsika is több mint ésszerűnek tűnik. Igen, olyan részletekkel és kiterjesztéssel szólal meg „teljes zsírtartalommal” CD, vagy azt meghaladó bontással, hogy kicsit sem csökken az élvezeti érték.

Mesterkurzus:

Az erősítők kíméletlen erővel, de túlzás nélkül uralják a hangfalakat. Úgy érzem továbbá, a Cambridge olyan parancsnok, ami tudja, hogyan kell bulizni. Patti Smith Group Radio Ethiopia [Arista/BMG 07822 18825 2] élő felvételétől kezdve a nagyon alternatív space-rock csúcskorszak Hawkwind ‘Master Of The Universe’ című szerzeményéig, amit a Space Ritual [EMI Premier 7243 8 35487 2 9] albumáról szólaltattam meg, minden jól állt neki.

 

 

Próbáltam gyenge pontját keresni, és tényleg mindent elkövettem ennek érdekében, de mindhiába. A podcast beszélgetésektől a modern klasszikus zenéig mindenfélével teszteltem, de a rendszer mindig megőrizte a könnyed és feszes bemutatás módját úgy, hogy többféle hangfalat is kötöttem rá. A karaktere megmaradt a Scansonic mini álló hangfalamtól a mindennapokban használt Neat Iota Xplorers-ig. Még a jó öreg PMC OB1 hangfalaim is új életre keltek tőle.

Végül feladtam az erősítő gyenge pontjának keresését, és kísérletet tettem arra, hogy meglássam a rendszeremben az Edge NQ hangzásbeli jellegzetességeit. De sajnos ezt is elrejtette előlem valami, mert képtelen voltam akármit is felfedezni.

Hi-Fi News ítélet:

Ez a streaming DAC és végfok kombináció mindenből sokat nyújt. Lenyűgöző a teljesítménye és a megjelenése, nem beszélve az építés minőségéről. Telepítése és használata egyszerű, nem kell trükköt alkalmazni, hogy a legjobbat hozza ki belőle. A Cambridge Audio jól elkapta a „no limits” fonalat ezzel a szériával, és aki azt képzeli, hogy a márkanév csak a „költségvetés hifi”-ben erős, annak tudnia kell, hogy ezek bizony már a nagyfiúkkal is sikerrel veszik fel a versenyt.

Osztályba sorolás:

A Cambridge Audio Class XD (Crossover Displacement) technológiája az Edge A integrált erősítőben született újjá, és az Edge M is ezt alkalmazza. Ez egy újszerű megoldás arra, hogy a zenei jelek torzítását megszűntessék a komplementer végerősítőben, a null átmeneti pontokon, amikor a jel pozitívból negatívra (és fordítva) változik, és az adott fél periódus tranzisztora kikapcsol. Az A-osztályú működtetés folyamatosan áramot folyat a tranzisztorokon, ezért ott ez a jelenség nem tapasztalható, viszont ez a nyers módszer nem igazán hatékony teljesítmény szempontjából, ráadásul költséges.

 

 

A Cambridge elegáns alternatívája sem tudja megszűntetni a PNP és NPN tranzisztorok közötti átmenetet, hanem egyszerűen eltolja a munkapontot a hullám null átmeneti pontjáról. Innen ered az elnevezés Crossover Diaplacement (keresztezési pont eltolás). Ezt úgy hajtja végre, hogy negatív előfeszítést alkalmaz az alacsony jelszinten (fekete sáv a grafikonon), ahol az a leginkább hallható lenne, azaz a kis jelszintű halk részleteken. Az XA/XD osztály a munkapontot az audio jel null pontja alá helyezi, így gyakorlatilag az A-osztályú beállítás előnyeit biztosítja hatalmas hőtermelés nélkül.

Paul Miller

Mérési eredmények:

Az Edge A névleges kimeneti teljesítményének dupláját tudja az Edge W. ez 200W 8 ohm, és 350 W 4 ohmon. Az Edge M pedig 259 W 8 ohm, és 435 W 4 ohm teljesítményre képes. A dinamikus teljesítmény méréseink szerint 293W, 535 W és 835 W, 8, 4, és 2 ohmon 1%-nál alacsonyabb torzítás mellett. A maximális kimeneti áram 29,8 A

 

 

Az áramkorlát 30 A közelében van, valahol 885W közelében1 ohm terhelésen (zöld sáv az ábrán). A szembe fordított szimmetrikus toroid trafók kioltják egymás szórt mágneses terét, ami az Edge M-nek a rendkívül jó 92 dB A-súlyozott jel/zaj viszony elérését teszi lehetővé 22,4 dB gain mellett (XLR bemeneten mérve). Az átvitel 2 Hz – 75 kHz +/- 1 dB. A kimeneti impedancia 0,015 ohm a mély és közép tartományon, 0,12 ohm 20 kHz-en. (100 kHz-en 1,3 ohm de ez csak teoretikus). A torzítás eszméletlenül alacsony 0,0002-0,0003% között marad –200 W 8 ohmon, és a teljes sávon sem több, mint 0,0001-0,008% az 1-200 W 8 ohm teljesítmény tartományban.

Az NQ analóg erősítő kimenetei hatalmas, maximálisan 20 V feletti XLR kimeneti jelszintre képesek. A gain +9,2 dB 0,0002-0,0003% (0 dB 20 Hz – 20 kHz) torzítás mellett. A szélessávú jel/zaj viszony 120 dB A-súlyozással. Az átvitel sík, +/- 0,1 dB 1 Hz – 100 kHz között. Az ES9018 bázisú DAC standard lineáris szűrését választotta a gyártó, amelybe a Cambridge az átvitelt -0,2 dB 20 kHz, -1,35 dB 45 kHz, és -3,6 dB 90 kHz értéken határozta meg 48 kHz, 96 kHz és 192 kHz értékeken. 0 dBfs digitális bejövő jel esetén a kimenet 11V 0,0002-0,001% torzítás mellett. Alacsony jelszinten a linearitás +/- 0,1 dB, 110 dB dinamika tartomány mellett. A jitter valahol 10 picosec környékén van minden digitális bemeneten, minden mintavételezési frekvencián.

 

 

A fenti ábrán a 24 bites digitális jelek torzításának emelkedését figyelheti meg a kb. 120 dB értékről a jelnagyság csökkenése függvényében. A fekete az 1 kHz, a kék a 20 kHz mérőjel.

Egyéb mérési adatok:

Folyamatos kimenő teljesítmény (<1% THD, 8/4ohm): 259W / 435W
Dinamikus teljesítmény (<1% THD, 8/4/2/1ohm): 293W / 535W / 835W / 885W
Kimeneti impedancia (20Hz–20kHz, Pre/Amp): 91ohm / 0.015-0.120ohm
Frekvencia átvitel. (20Hz–20kHz/100kHz): +0.0–0.15dB/–1.6dB
Digitális jitter (USB / S/PDIF): 10psec / 11psec (48kHz/24-bit)
A-súlyozott jel/zaj viszony (DAC/Amp): 118.2dB (0dBFs) / 92.4dB (0dBW)
Torzítás (DAC, 0dBFs/Amp, 0dBW): 0.0002-0.0009%/0.00018-0.001%
Teljesítmény felvétel (Preamp/Amp): 27W / 368W (98W idle)
Méretek: 460x120x405/460x150x405mm

Paul Miller

Írta: Andrew Everard

Mérés: Paul Miller

2021 Június 7.

Forrás:[https://www.hifinews.com]

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció