KEF KC62 mélysugárzó teszt a Sound and Vision oldalán

„A KC62-t először a desktop rendszeremhez raktam, az IK Multimedia kicsi, de rátermett MTM aktív monitorsugárzóihoz párosítva. Ezek a hangsugárzók saját vezérléssel rendelkeznek, ami 60Hz-es high-pass lehetőséget is magába foglalja. Miután mindent beállításra került, és a mélysugárzót csatlakoztattam a DAC-om unbalanced bal/jobb kimenetéhez, és az íróasztalom alá toltam jóval a 11-es lábaim hatótávolságán kívülre, gazdag, teljes tartományú hanggal lettem megjutalmazva, amihez már semmi más nem kellett, mint megböködni kicsit a KC62 hangerejét és keresztváltó beállítást, hogy közel tökéletességig jussunk. Fourplay >>Café l’Amour<< (16-bit/44.1kHz FLAC, Qobuz) smooth jazz számában Nathan East basszista pengetései helyenként akár 35 Hz mélyre is lemennek. Az íróasztali szinten – az MTM-ek tisztán és ütősen szólnak stabil nagy hangerőn, igaz kicsit vezérlőtermi monitor hangerő alatt – a kis KEF-nek nem esik nehezére „tartani a szintet”. Az alacsony mélyek erősek, dinamikusak és torzításmentesek maradtak, és a következő oktáv nem produkált zúgást, puffogást vagy oda nem illő sistergést.”
„Arrébb erőlködtem az SVS-t, és a jól bevált mélysugárzó helyre raktam a KEF-et, bedugtam áramba és a hosszú RCA kábelt a pre-pro sub kimenetéből a KEF szűrés nélküli LFD bemenetéhez csatlakoztattam, majd csináltam egy gyors szint kiegyenlítést a pre-pro zajkiegyenlítőjével és az iPhoneom SPL-mérő applikációjával. Az előerősítőn a vágási frekvenciát 80 Hz-re állítottam, és újra elindítottam Fourplay számot (Roonról) kényelmes hallgatási hangerőre állítva, és kicsiket módosítva a hangerőn és a keresztvágáson a pre-pro beállítások menüjében. Az eredmény stabil, gazdag hang volt – úgy szólt, ahogy a rendszerem mindig is szokott. Hogy erről tényleg megbizonyosodjak, párszor visszaraktam a nagy mélysugárzót és nem hallottam jelentős különbséget.”
„Le voltam nyűgözve, és egy nukleáris opciót, a >>Bass I Love You<< számot választottam az electronica művész Bassotronicstól, a számot ami 15-30 Hz basszus tartalommal bír, amiről meg is lehet bizonyosodni. (Természetesen minden mesterséges, a természetben semmi nincs, ami ennyire mélyen és hangosan szólna katonai -szintű robbanóanyagok nélkül). A bejáratott >>mérsékelt<< hangerőn a KC62 lényegében az összes infra-basszust megszólaltatta – a szuper-mély dobbanást, a kifulladás-szerű nyomáscsökkenést a lüktetések között és a sub-25 Hz-es tartalom leszálló remegését – mindezt kielégítő jelenléttel. Újra a nehézkes SVS-re váltva meglepő módon nagyon kicsi volt a különbség, bár a nagy zúzógép kicsit hallhatóan hangosabb és dinamikusabb volt az infra-sub tartományban. Ebben az esetben azonban a >>mérsékelt<< volt a KC62 hangerőlimitje. Hasztalan volt akár csak 2 dB-el többet követelni: a >100 Hz-es tartomány hangosodott, de a <60 Hz-es anyag nem.”
„Már az a tény, hogy egy gyakorlatilag kenyértartó méretű mélysugárzó valós 25 Hz-en és akár még alacsonyabb zeneileg hasznos szinten meg tud szólalni, hírértékű. És az egész KC62 az: ha valaki meg akarja törni Hoffman vastörvényét, vagy legalábbis a végsőkig akarja feszíteni azt, akkor a KEF beköszönő Uni-Core designja ezt olyan drámaian és stílusosan teszi, amilyet még nem láttam mélysugárzóban. Egy kis szoba és/vagy viszonylag mérsékelt hangerő igények szigorú keretein belül minden fontos paraméterében ugyanolyan teljesítményt fog nyújtani, mint egy jól megtervezett 12 colos mélysugárzó, kivéve a csúcsdinamikát és hangerőt. Lehet, hogy más mini mélysugárzók is vannak a piacon, de egyről sem tudok, ami ennyire mélyre menne és ilyen kicsi és elegáns csomag lenne, mint a KEF a KC62 képében létrehozott.”
A teljes angol nyelvű cikk itt olvasható.