Menu

Cart
A+ A A-

Van értelme? Audioquest Niagara 3000 tápszűrő és elosztó

Ezt a cikket a GedeonAudio.hu portál engedélyével, tartalmi változtatások nélkül közöljük. 

 

 

High-end rendszereknél nem hogy gyakran, de az esetek nagy részében ott lapul a háttérben valamelyik gyártó táp és zajszűrő megoldása, amely kategóriának az egyik népszerű és go-to gyártója az Audioquest. A Powerquest család és Niagara 1200 után megkaptam az Audioquest Niagara 3000 tápkondicionálót hosszabb időre, hogy alaposan megtapasztalhassam mit és mennyit hoz különböző kategóriájú szetteknél. Az 1 000 000 Ft,- körüli árával a kábel és tápellenes felhasználóknál határozottan kiveri a biztosítékot (pun intended), de próbáljunk meg függetleníteni az előítéletektől, szinusz hullám leegyszerűsítésétől és hallgassuk meg, hogy mit is üzen a gyártó ezzel termékével.

Mi a célja?


A modern korral jár, hogy számtalan tárgy a környezetünkben vezeték nélkül kommunikál, lehet ez akár bluetooth és wifi kapcsolattal rendelkező kis eszköz (mobil, tv, vezeték nélküli vezérelhető háztartási kütyük) vagy legközelebbi telefontorony, amik mind hatványozottan jelen vannak különböző zaj formájában. Ezek 40-50 éve még nem voltak ilyen szinten az életünk részei, de amikor már az előre programozott robotporszívó is értesítéseket küld a telefonunkra és a kazánt applikációs hangutasításokon keresztül vezéreljük, akkor át kell gondolni, hogy a hifi rendszerünk antennaként funkcionálva mennyi zajt is közvetít át a zenéken, filmeken.

 

 

Másik probléma, hogy a technológia fejlődéssel járó zene produkciós megoldások jóval szélesebb dinamikai tartományokat eredményeznek, mint valaha. A csendes és hangos pont közti különbség (jó esetben, nem pop zenéknél) lekövetése hirtelen, gyors áramfeszültséget igényel, főleg ha komolyabb elektronikákról beszélünk. Ha a fali aljzat, elosztó nem képes ellátni ezeket a dinamikai csúcsokat és változásokat kellő erővel, akkor egyszerűen csak elvész az információ, vagy csak nem üt akkorát az a sötétségből előtörő dobjáték.

 

 

Ezen két problémát orvosolja egy jó tápelosztó szűrő, ami árfekvés függvényében több technológia fejlesztést és finomítást enged meg. Abban nem fogok senkivel összeveszni, hogy ez már az a territórium, ami a szűk réteg egy nagyon kis cikkelyének szól, de ettől még nem lesz kevésbé indokolt vagy hatásos egy ilyen eszköz.

 

 

Az Audioquest Niagara 3000 tápelosztó és szűrő 7 kimenő aljzatot kínál, amiből 2 dedikáltan nagy áramfelvételű eszközöknek való (integrált erősítők, végfokok), 5 pedig kiegészítőknek (források, DAC, ,phono előfok, tv). Az előlap magasfényű krómozott hatást kelt és olyan masszív, mintha egy betonfalat kocogtatnék, de a 11.3 kg súlya ezt sejteti is.

 

 

A nyitott kép jobb oldalán látható fekete henger alakú elem a Transient Power Correction áramkör, ami egy szuper-kondenzátorként is felfogható az Audioquest szerint. Folyamatosan tölti magát, tárolja az áramot, és amikor az erősítőnk a jelfolyam dinamikájából fakadó nagyobb erőt igényli, akkor ez szolgálja ki (55 amps csúcs).

 

 

A belső kábelezés az Audioquest saját szabványának és technológiájának végeredménye, amit egyébként az összes terméküknél alkalmaznak. A hosszan húzott vezetőszálak halpikkely jellegű felületűek, amik megfelelő irányba mutatva tisztább jelfolyamot és konstrukcióból eredő zajszűrést eredményeznek. A gyártó elmondása szerint az átlag OFC anyaghasználat és annak specifikus gyártási folyamatának hiányában a hatékonyság szignifikánsan csökken, ezért is tesztelik egyesével az összes kábelt szerelés előtt, hogy azok megfelelő irányba nézzenek.

 

 

 

A kis fánkokra hasonlító réz elemek a föld és rádiófrekvenciás zajok szűrésére, elszigetelésére és semlegesítésére szolgálnak. Ez akadályozza meg, hogy az AC jelfolyam a felvett zavarokat továbbvigye a komponenseinkbe. Az Audioquest Niagara 3000 mindezeken túl kompromisszum mentes védelmet biztosít, ami még többszöri, egymást követő 3000 amper erősségű és akár 6000 volt feszültségű túláram védésére is képes, így biztosítva, hogy szélsőséges esetekben is biztonságban tudhatjuk a teljes szettünket. A klasszikus túlfeszültség védelemmel ellátott (MOV alapú) olcsóbb elosztók 1-3 éves élettartamot bírnak szervizelés hiányában, így azokat vagy cserélni vagy ellenőriztetni kell időközönként. A Niagara széria ennek ellenére “set it and forget it” mentalitás útján készült, tehát hosszútávon sem kell aggódni miatta.

 

 

Az Audioquest Magyarország összehozott egy közös online találkozót a gyártóval, ahol végigvezettek a termék mögötti koncepción és hogy mi miről szól pontosan. Ahogy a tesztjeim nagy részénél, itt is hamarabb kezdtem el a terméket használni és csak utólag tájékozódtam, hogy pontosan mi is várható a terméktől. Mivel a placebo és önszuggesztió hatása egy valós jelenség, így a személyes megtapasztalást mindig előbbre helyezem és csak utólag olvasom el a gyári ígéreteket. Ez esetben nagyjából 2 hete használtam már a terméket, miután leültünk a gyártóval, hogy bemutassák a Niagara 3000 tápelosztót. Az eddig olvasottak mind megtalálhatóak angolul a gyártó weboldalán és ennek többségét részletezték nekem személyesen is, picivel érthetőbb nyelven.

 

 

A tesztelés


A tesztelés az elmúlt másfél hónap eredménye és tapasztalása volt, tehát nem egy “gyorsan kössük be azt nézzük meg mivan” az, ami alapján véleményt formáltam. Ahány tesztet látsz a weboldalon vagy youtube csatornán, annyi mögött végig ott volt a Niagara 3000 és annak próbálgatása. Két komolyabb szettet szeretnék példaként használni, ami árban is indokoltabb környezet minden komponens szempontjából. A Mark Levinson + Revel Performa F228Be és Hegel H360 + Revel Performa F228Be összeállítások elég érzékenyek az apróbb különbségek feltárására, szóval adta magát, hogy ezek legyenek a főszerepben.

 

 

A Mark Levinson tesztem fő jelzője a csend és dinamika volt, ami ezen két képesség szintjéről szólt. Korom sötét háttérre rajzolta a zenéket, amit kevert maszkulin erővel és sportos gyorsasággal. Son Lux számok többségénél a semmiben szálló szintetizátor hangok vezetik fel azt, hogy itt hamarosan robbanás lesz. A hirtelen megjelenő katarzis megszólaltatása ezen a rendszeren elképesztő, hiszen megtartotta az egységet, tisztaságot és kontrollt minden felett. A szempillantás alatt megtett ív a dinamikai csúcspontig egy Mark Levinson vagy Hegel esetében nyilvánvalóan nagyobb kraftot igényel, aminek a hiányát én sem éreztem belépő kategóriás elosztóknál, hiszen maga a szett ez utóbbival is jól élvezhető. Viszont, amikor a tápellátás egy Niagara jellegű termékkel helyére kerül, akkor pont ezek a zenei, filmbéli drasztikus változások lesznek határozottabbak és hangsúlyosabbak. A dráma mélyebb érzelmet és hatást vonz maga után, a dobjátékok kontrasztja élesebb és amikor már azt hiszem, hogy itt vagyunk a csúcson, akkor emel a magasságon még egy fokot. Olyan ez, mintha vízfestékkel és ecsettel írnék le egy mondatot papírra, ami önmagában olvasható és értelmezhető, de amint tűfilccel mellérakom ugyanazt a tartalmat, akkor a kettő közötti különbség magáért beszél. Az sziluett éles, a színek jobban elkülönülnek és a részletek függetlenül szállnak a térben. A Niagara 3000 tápszűrő ehhez hasonlítható élmény szempontjából.

 

 

A dinamikai magasság bemutatásán túl a csendesség érzete az, ami egy megfoghatatlan, de jól felismerhető élmény. A belépő komponensek és ehhez rakott általános elosztó megoldások a mai világban már kifejezetten jó élményt nyújtanak, de egy közös jellemző mindegyiknél észlelhető, az pedig a szemcsés közép és magas szekció. Ez felsőbb kategóriás termékeknél hatványozottan csökken, de egy-egy finom cselló húzásnál nagyon nem mindegy, hogy mit fog fel az agyunk a legelső pillanatban. A hangszer tónusát, a visszhangot, lecsengést vagy az érces felső szegmenst, ami porosnak és koszosnak hat? Ezek a nüansz, szőrszálhasogató különbségek azok, amik a zaj és tápszűrés esetén változhatnak. Finom hangszeres felvételeknél a tiszta jelenlét hatása sokat számít, hiszen magát a hangszert hallgatod és nem egy modifikációját, legyen az bármilyen kategóriájú és mértékű.

 

 

Egy ilyen termékeknek nehéz dolga van, mert az ellenségeskedő pár ember mindig jóval hangosabb, mint az, aki letesztelte személyesen, megtapasztalta, majd otthon örömmel használja. Csupán annyit szeretnék indítványozni, hogy kérj egy demó időpontot az egyik Audioquest viszonteladóhoz és próbálgasd olyan zenéken, ahol kontrasztos dinamikai szélesség és hirtelen változások történnek. Ez akár filmjelenet is lehet, de ha sok minden történik és még vizuálisan is le vagy kötve, akkor talán megzavarhat a fókuszálásban, pláne, hogy nem is feltétlenül ismered a teljes rendszert a bemutatóteremben. Szóval előny egy egyszerűbb, csöndesebb zene az említett két tulajdonsággal. Azt gondolom nem kell részletesen taglalni, hogy ez komolyabb rendszerekbe lehet anyagilag indokolt, annak ellenére, hogy belépő termékeknél is meglepő eredményt hoz a tápellátás árarányos kezelése.

 

 

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció