Menu

Cart
A+ A A-

McIntosh MA252 - Whathifi bemutató

Megfizethető és merész sztereó erősítő a mesterektől.

 

 

Az MA252 a világhírű amerikai gyártó első hibrid integrált erősítője. Ezt a megállapítást abban a kontextusban kell vizsgálni, hogy a McIntosh már több mint hetven éve épít erősítőket. Ennek fényében tehát közel ennyit kellett várni az újdonság megszületésére. Vajon megérte a várakozás?

Elsőként tisztázzuk, mi is az a hibrid erősítő:

Általánosságban azt nevezik hibrid erősítőnek, amely kétféle erősítés módot használ. Szelepes – vagy ahogy az amerikaiak nevezik elektroncsöves – és félvezetős technológiák keveréke. Egy integrált erősítőnek van előerősítő és végerősítő fokozata. Lehet az előerősítő félvezetős, és a végerősítő elektroncsöves, vagy az előerősítő elektroncsöves, és a végfok félvezetős, mindkét esetben hibridről beszélünk.

Az MA252 12AX7A és 12AT7 elektroncsöveket használ az előerősítésre, és félvezetőket a végfokokban. A gyártó megfogalmazása szerint a két technológia minden előnyét ötvözi. Az elektroncsövek édes hangját az előerősítő rész, a nélkülözhetetlen nagy teljesítményt pedig a félvezetők állítják elő benne.

Álljuk csak meg egy pillanatra! Ezek szerint elektroncsövekkel nem is lehet nagy teljesítményt előállítani? Dehogynem! És ennek egyik legnagyobb tudója éppen a McIntosh. Itt van példának okáért az MC2301 végfoka, amely 300 wattot képes kipumpálni magából 8 ohmon tisztán elektroncsövek használatával. De tudnia kell, hogy ennek ára van, ráadásul elég magas.

Az MC2301 aktuális fogyasztói ára 27.995 ausztrál dollár, és mivel monoblokk, kettőre van belőle szükség egy sztereó rendszerben, ami mindjárt 55.990 dollár költséget jelent. Ezzel szemben az MA252 a névleges 100 watt 8 ohmos csatornánkénti kimenő teljesítményével (160W 4 ohmon) igencsak elfogadható 7.995 ausztrál dollárért.

Természetesen a tranzisztorok használata azt jelenti, hogy le kell mondani az elektroncsövek egyik előnyéről, hogy nagyon nehéz őket drasztikusan túlvezérelni. Míg egy tranzisztor hajlamos a durván határolt hangra (clipping), addig az elektroncső olyan lágy karakterisztikával adja mindezt elő úgy, hogy a hangzás még mindig elfogadható marad. Ezért alkalmazza napjainkban is sok gitáros az elektroncsöves effekt (overdrive) egységeket.

Mivel a McIntosh nagyáramú tranzisztorokat használ a végerősítésre, hogy elkerüljék a drasztikus túlvezérlés jelenségét, az általuk szabadalmaztatott Power Guard rendszert építették be. Ez a rendszer folyamatosan figyeli a bejövő és kimenő jeleket, és valós időben tud apró változtatásokat végezni, hogy elkerülje a torzítást. Onnan tudható, hogy az automatika dolgozik, hogy a csövek alatti LED zöldről narancs színre vált a használat közben. Az elektroncső rajongói vakarhatják a fejüket, hogy miként érték el ezt a színváltozást. Rejtett LED világítás van beépítve a csövek alá, amik fényereje nagyobb, mint a fűtés parázsló fénye. A Power Guard áramkör csatornánként külön figyeli a működést, ezért ha csak egyik csatornán aktiválódik, annak színe fog narancsra változni. Durva túlvezérlés esetén mindkettő.

 

 

Ha kíváncsi, hogy a McIntosh miért ezt a zöld árnyalatot választotta elsődleges színnek, íme egy érdekes, kevesek által ismert dolog. A cég alapítója Frank McIntosh skót elődei által viselt tartánjában (kockás szövet, amiből például a híres skót szoknya is készülhet – fordító megjegyzése) ezt a színt használják. 1949 óta van jelen minden McIntosh terméken.

A többi integrált erősítőjükkel ellentétben az MA252 tisztán analóg, amely két RCA, egy XLR és egy MM lemezjátszó hangszedő jelét képes fogadni. Nincs beépített DAC. Örömmel fedeztem fel benne a bemenet trimmelő áramkört, amely lehetőséget ad a műsorforrások hangerejének egalizálására, így átkapcsoláskor nem kell a hangerőt módosítani. A trimmer áramkör széles, 12 dB-es skálán módosítható, és 0,5 dB léptékkel finom beállítást tesz lehetővé. A bemenetek átnevezhetők 9 karakterig, illetve a nem használt bemenetek kikapcsolhatók. Olyan készüléken, amelyik sok bemenetet kínál, ez praktikus dolog, de itt kicsit nagyzolásnak tűnik.

A menüben aktiválható a 30 perces automatikus kikapcsolás mód, amely készenlétre kapcsolja az erősítőt, ha az nem érzékel bejövő jelet, vagy aktivitást. A csövek élettartamának növelése érdekében javasoljuk az Auto beállítást (ez az alap értelmezett), annak ellenére, hogy a 12AX7A és a 12AT7 szinte elpusztíthatatlan, ráadásul viszonylag olcsó. Talán az sem számítana nekik, ha örökre bekapcsolva felejtené az erősítőt.

Meghallgatás:

A telepítés általában eseménytelen folyamatát csak egy dolog tette emlékezetessé. Ügyelni kellett arra, hogy a McIntosh szembe menve a világ majdnem minden gyártójával nem függőlegesen, hanem vízszintesen rendezte el a bal és jobb oldali bemeneteket. Jobban belegondolva van benne logika, mert így nem kell a bal és jobb oldal helyességét a feliratokon keresztül ellenőrizni, egyértelművé válik. Kifejezetten üdvözöltem azt, hogy a szimmetrikus bemenet önálló áramkört és elnevezést kapott. Több más erősítő típusnál, amelyben a forrás osztozik az RCA és XLR bemeneteken a kijelzőt böngészve kell kitalálni, hogy éppen melyik aktív. A hátlapon található még egy RCA aktív mélysugárzó kimenet, amely rendszer bővítést tesz lehetővé. A hangszóró kimenetek hatalmas méretűek, de nehezen csavargathatók, ami villa használatakor nehezíti a rögzítést. Banán dugós kábel használata esetén ez nem probléma.

 

 

Az MA252 fantasztikus megjelenésű OLED front panel kijelzőjén a Tube warmup felirat jelenik meg a bekapcsolás pillanatában. Kb. 15 másodperces késleltetés után a forrás jelenik meg, és a hangerősség nulláról folyamatosan emelkedik az utolsó beállított értékig. Amíg a bemelegedés tart, a csövek alatti LED narancs színben világít. Mikor zöldre vált, üzemkész állapotú az erősítő.

A bemelegedés kicsit félreérthető, mert akkor is elvégzi a ciklust a készülék, ha több napnyi járatás után kapcsolja be újra, és tökéletesen üzem meleg. A minden bemeneten külön „emlékszik” a balansz, a mély és magas, valamint a trim beállításokra. Ez nagyon praktikus, mert ha például a hangszedőn módosított a balansz beállításon, a phono bemenetre való átkapcsoláskor nem kell újra elvégezni a szabályzást. Azt is lehetővé teszi, hogy az egyik bemeneten használt hangszín beállítás ne legyen hatással egy másik bemenetre, ahol azt nem kívánja használni. Ezeket a beállításokat a távvezérlővel lehet elvégezni, ám abba elsőként be kell tudni tölteni a tartozékként kapott kiváló minőségű alkáli elemet. Itt lehet némi probléma, mert az elem betöltés módja nem egyértelmű. A hátlapot először hátrafelé, majd lefelé kell húzni. Ha nem sikerül a mozdulat, kérjen tanácsot a forgalomba hozótól. Csak először macerás, utána már egyszerű.

A Trim gomb lenyomva tartásával jeleníthető meg a menü. Itt végezhet el alapvető beállításokat, illetve ellenőrizheti a gyártási számot, meg a szoftver verziót. A bemutatóban szereplő erősítő a V1.01 szoftver verziót alkalmazta. A front panel jobb oldalán lévő hangerő gomb lágyan aretál. Megnyomásával be és kikapcsolható az erősítő. Feltűnt, hogy a készenlét kijelző LED úgy készenlétben, mint bekapcsolt állapotban pirosan világít, nincs változás. Ez nehezen értelmezhetővé teszi ezt a kijelzés módot.

Amikor először tekertem fel az MA252 hangerejét Lloyd Spiegel legújabb Backroads albumán, a hallgató szoba igazi „night klubbá” változott. Ha szereti ezt a hangulatot, Lloyd Spiegel az ön embere. Az együttesben három Spiegel is játszik, név szerint Marty, Riley, és persze Lloyd, a dobokon pedig Tim Burnham egészíti ki őket.

The Kick Around című intro inkább boogie mint blues, és jól mutatja, hogy a McIntosh félvezetős része milyen sziklaszilárd ritmust ad a dob hangjának, a csövek pedig Lloyd gitár hangját tették gyönyörűvé. Egyszerre tiszta, pontos, ugyanakkor meleg, és csábító.

A Bridges to Burn albumról a kedvenc számomban Levi Harkness basszus ábrázolása példaértékű, ugyanakkor Burman felszerelésének hangja megfelelően száraz. Lloyd énekhangja úgy szólalt meg, mintha jelen lenne a szobában.

Hallgassa csak meg a Christina gitár szólóját a háttérben éneklő vokállal. Le fogja nyűgözni. A McIntosh sehol nem esett túlzásba, pontosan ábrázolt mindent anélkül, hogy analitikussá vált volna.

Ha definíciót keres arra, hogy milyen a zenei hangzás, az MA252 ennek iskola példája. Candy Cane komplex ritmikájának ábrázolása egyszerűen fantasztikus. Ebben az esetben természetesen szó sincs olyan poétikus bensőséges érzelmekről, mint a Spiegel produkcióban.

A Stone Temple Pilots albumának címe is Stone Temple Pilots (A zenekarnak ez már a második ilyen című albuma – vajon mire gondoltak, amikor ezt a címet adták a lemeznek?). Az új albumon Jeff Gut éneke emeli új magasságokba a csapatot. A McIntosh könnyedén felvette a sokféle szálat, és kifogástalan zenei élvezetté szőtte. A gyengébb minőségű erősítőkkel a hangfalak szólnak inkább, de jelen esetben többdimenziós volt a tér ábrázolása, gyönyörű rétegekkel. Az együttes hallgatásakor mindig feltekerem a hangerőt. Az MA252 olyan erővel rendelkezik, hogy már nem bírtam füllel, de még mindig nem aktiválódott a védelem, pedig keményen próbálkoztam. Hangerő beállítástól függetlenül megmaradt a csövek kellemes lágysága. A szabályzó áramkör beavatkozását még a Roll Me Under fináléjában sem tapasztaltam, pedig ez felér egy reggeli ébresztéssel.

 

 

A bluestól eljutottam a metálig, most következzenek a klasszikusok. Beethoven 5. Szimfóniáját a Vienna Philharmonic játssza Carlos Kleiber vezényletével. Valószínűleg ez a legjobb felvétel erről a műről ami rendelkezésünkre állt, igaz nem minden verzióját hallgattuk még meg. Carlos Kleiber egy rejtély. Olyan karmester, aki nem sok műben vezényel, de ha ezt teszi, akkor igazi hűha érzés. Minden zenekarból kihozza a legjobbat. Ez az ötödik adoptáció megmutatja a McIntosh zenei tisztaságát, és a muzsika lelkét. Az egész szimfóniát frissen és élénken szólaltatja meg, gyönyörűen tagolt energia bújik meg az előadásban, amely folyamatosan fokozódik a lenyűgöző fináléig. A hab a tortán a terem kiváló akusztikája, és a DG saját felvételének minősége, amelyet tökéletesen mutat meg az erősítő.

Az első négy nyitó futam úgy szólalt meg, ahogy azt még soha nem hallottam. A zenekar szinte vibrált. Véleményem szerint Kleiber előadásainak titka az, hogy soha nem szakítja meg a koncert körútjait (igaz, akkoriban még nem volt Covid-19), mint ahogy azt több ,ás karmester teszi. Kleiber pályafutásával kapcsolatban érdekesség, hogy édesapja Erich (aki szintén elismert zenész és karmester) próbálta lebeszélni a zenei pályáról, inkább a gyógyszerészet felé szerette volna terelni. Milyen kár, hogy a fiú egy zenei tehetség – írta egyszer egy barátjának.

Ha a 252-es tonális pontosságát szeretném tesztelni Heléne Grimaud Bach zongora játékánál nincs jobb. Leggyakrabban ezt a muzsikát díszítések nélkül kedvelik a zene rajongói, de tegyenek most egy kivételt Grimaud kedvéért, mert olyan játéka van, amit más zongoristánál nem hallhat. Nem hangokat játszik, inkább a hangok mögötti zenét. Rachmaninov Partita No 3 előadásakor a Hölgy ujjai balerinaként táncolnak a billentyűkön, de mikor Busoni Chaconne in D minor felvételét játssza, komoly súlyt ad a műnek. Az előadás mód kiváló, a McIntosh a hallgató szobában állította fel a zongorát. Többet nem is várhat el tőle.

Végső értékelés:

A McIntosh márkanevet elérhetetlen álomként szokták jellemezni. Olyan, amire sokan vágynak, de kevesen engedhetik meg maguknak. Tagadhatatlan, hogy a bemutatóban korábban említett MC2301, vagy a szédületes megjelenésű XRT2 csakugyan rászolgáltak erre a hírnévre.

Az MA252 valami különleges dolog. Úgy néz ki, mint egy McIntosh. Úgy szól, mint egy McIntosh. Úgy épül, mint a többi McIntosh (NY Binghamtonban kézzel építik). Mindezek ellenére már nem elérhetetlen álom, sokkal többen megengedhetik maguknak, mint a Cég bármely más termékét. Különbözik azoktól, de mégsem más. Biztos, hogy akarja. Én akarnám.

Ítélet:

Különleges megjelenésével, és az elektroncsöves, valamint a félvezetős technológia merész ötvözésével az MA252 megfizethető lehetőséget kínál azoknak, akik a McIntosh minőségre vágynak, de eddig elérhetetlen volt számukra.

Mellette:

  • Lenyűgöző megjelenés
  • Kiváló hang
  • Nagyszerű vezérlés opciók
  • Különleges cső megvilágítás

Ellene:

  • Nehezen értelmezhető készenlét kijelzés
  • Hatalmas hangszóró kimenet csatlakozások

 

McIntosh MA252 mérési eredmények:

A Newport Test Labs mérései szerint a McIntosh MA252 valós kimeneti teljesítménye 130 W csatornánként 1 kHz-en két csatornás meghajtás módban, 8 ohmon. Ez jelentősen több, mint amit a gyártó mond rá, mert ők 100 wattra specifikálják.

Ugyanezen a terhelésen mérve 20 Hz-es ultra mély frekvenciás jellel is csak 121 wattig csökkent. Még itt is bőven meghaladja a gyári specifikációt.

4 ohmos terhelésen még durvább a különbség, itt 209 wattot mértek 1 kHz-en, és 182 watton 20 Hz-en, szemben a gyár 160 wattos csatornánkénti specifikációjával.

A pontos mérési értékelést a lenti táblázatban tekintheti meg egy és két csatornás terhelés mellett:

 

 

A táblázat értékein látszik, hogy a valós mérési eredmények még 2-csatornás használat módban is bőven meghaladják a gyári adatokat. Ez annyit jelent, hogy a dinamikus teljesítmény, vagy ahogy sokan ismerik a dynamic headroom értéke kiváló. A Newport Test Labs javaslata alapján ennek értéke 1,8 dB.

A clipping kijelzés nem igazán érzékeny a frekvencia változásra, 150 watt fölé kell menni 8 ohmon, hogy világítani kezdjen. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy csak a torz bejövő jelek esetén fogja látni a szabályzás működését, normál használat során soha.

Egyéb mérési eredmények:

 

 

A Newport Test Labs által mért teljesítmény sávszélesség 5 Hz – 150 kHz -1 dB-en, és 3 Hz – 170 kHz -3 dB-en, ami szintén meghaladja a gyár által megadott értékeket. Ők mindössze 10 Hz – 100 kHz-t ígérnek. Bőven tudja.

Az áthallás csillapítás kivételesen jó. Alacsony frekvenciákon a legmagasabb az érték, utána kicsit romlik, ez természetes, de bőven az érzékelés határ alatt marad. Kiváló eredmény.

A csatorna balansz 0,9 dB volt, ami semmi módon nem hallható meg. Emellett az inter-csatorna fázis eltérés 0,41 fok 20 kHz-en, ami szintén olyan alacsony érték, hogy nem érzékelhető.

 

 

A fenti ábrán a THD figyelhető meg 1 W, 8 ohmon. Egyetlen második harmonikus tartalom látható 2 kHz-en, amely 97 dB csillapítású, ez 0,00141%-ot jelent. Az, hogy a zajküszöbből kiemelkedik, még nem jelenti azt, hogy hallható. Valószínűleg az elektroncsöves előerősítő hatása, de gyakorlatilag elhanyagolható. 2 kHz felett az érték már 110 dB, ami 0,00031%, alatta pedig 100 dB az átlag érték, ami 0,001% de ez szintén nem hallható

 

 

4 ohm terhelésen a második harmonikus -100 dB-re csökken, és a harmadik, meg az ötödik harmonikus -105 dB-re (0,00056%) illetve a hetedik harmonikus -108 dB-re (0,00039%) nő, de ez inkább csak mérhető, nem érzékelhető a hangban.

 

 

Mikor a McIntosh 20 wattnyi teljesítményt szállít, ami a mindennapi használat során jellemző lehet, 8 ohmon a fenti torzítás értékeket mérték. A domináns második és harmadik harmonikus -95 dB körüli (0,00177%), míg a többi esetében -110 dB alatt marad (0,0001%) a negyedik harmonikusig. Utána már 120 dB-re csökken, ami 0,0001%-ot jelent

 

 

4 ohmos terhelésen a torzítás érték csökken, a zajszint 120 dB alatt marad a közép és magas tartományon

 

 

A névleges maximális teljesítményen 4 ohmos terhelésen a fenti ábrán láthatók a torzítás értékek, amik kicsit magasabbak, mint a lenti ábrán látható 8 ohm terhelésen mért adatok

 

 

Mindkét esetben, a kisebb, és a nagyobb terhelésen is -95 dB környékén (0,00177%) van a második és harmadik harmonikus értéke, amely túlságosan halk ahhoz, hogy bármi módon meghallhatók legyenek. Ha jelen vannak, a hangzást gazdagítják. A magasabb komponensek esetében 100 dB (0,001%), a zajküszöb pedig -140 dB

 

 

A CCIF-IMD intermodulációs torzítás 8 ohm értéke rendkívül alacsony a 19 kHz és 20 kHz mérőjelek mellett. Inkább csak mérhető, mert 100 dB (0,001%) az érték. A kikevert 1 kHz különbségi jel esetében bár zajról beszélünk, gyakorlatilag elhanyagolható, és nem hallható 1 watton

 

 

20 watt teljesítményen az érték természetesen nő, de az átlagolt érték még mindig -87 dB (0,00446%), amit elméleti adatnak lehet tekinteni, meghallani képtelenség

 

 

A frekvencia átvitel sáv kiváló. Az ábra két grafikont tartalmaz. A fekete a szabványos teszt terhelésen (8 ohmos indukció mentes ellenállás) mért eltéréseket -0,09dB-re teszi 20 Hz-en, és +0,03 dB-re 20 kHz-en. Az átlagolt átvitel egyenletessége 20 Hz – 20 kHz között tehát +/- 0,06 dB, ami sokkal jobb, mint a gyár által megadott adat.

A piros grafikon egy komplex terhelésen (valódi 2-utas bass reflex hangfal) mért eredmény. Az eltérés jelentéktelen, és azt mutatja, hogy bármilyen hangfal ráköthető, az átvitelt gyakorlatilag nem befolyásolja, a hangja nem fog változni.

 

 

A fenti ábrán a hangszín szabályzás tekinthető meg. Látható, hogy a mély hangszín sokkal hatékonyabb, mint a legtöbb grafikus equalizer esetében tapasztalható. +/- 10 dB 75 Hz környékén, és +/- 2 dB 20 kHz-en. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy igen hangfal barát

A teljes jel/zaj viszony 1 watt teljesítményen 72 dB súlyozatlan, és 76 dB A-súlyozással. A névleges kimeneti teljesítményen ez 92 dB és 95 dB jelent, ami 2 dB-lel kevesebb, mint a gyártó által megadott 97 dB. Ez az első adat, ami nem jobb, mint a gyári érték.

Négyszög jel átvitelen csekély mértékű, 1,5 dB-es felfutó él látható 107 kHz-en. Ez a túllövés a lenti oszcilloszkóp ábrán tekinthető meg.

 

 

Az oszcillogram 100 Hz-es hullámformája csak azt erősíti meg, hogy az erősítő nem DC csatolt, és hogy nincs fáziseltolás az átvitelben. Kiváló

 

 

Az 1 kHz-es jel átvitele kiváló, ez alól csak a kis mértékű túllövés jelent kivételt.

 

 

A 10 kHz négyszög jel extrém gyors újraéledési időt mutat komplex terhelésen. A félhullámú túllövés azt jelenti, hogy az erősítő érzéketlen a reaktív terhelésre.

 

 

Az MA252 bármekkora méretű membránnal szerelt hangfalat is képes uralni, mert a kimeneti impedanciája 0,04 ohm 1 kHz-en, 200-as damping mellett. Ennél többet nem is lehet kívánni.

A bemeneti érzékenységre a Newport Test Labs 31 mV bemeneti feszültség mellett állapította meg az 1 W teljesítményt. A Gain érzéke így 39 dB. A névleges teljesítmény eléréséhez 305 mV szükséges, ami pontosan megegyezik a gyártó által megadott 0,3 V értékkel. A szimmetrikus bemeneteken az érzékenység 610 mV.

A teljesítmény felvétel egészen moderált, az MA252 hozzávetőleg 70 wattot fogyaszt tipikus használat módban. A nagy hangerőnél ez meghaladhatja a 400 wattot. Készenlétben 0,22W, ami kevesebb, mint az ausztrál szabvány. Nyugodtan hagyhatja készenlétben az erősítőt akkor ha éppen nem használja. Ha elutazik, akkor persze feszültség mentesítse.

Összességében a mérési adatok egy elképesztő műszaki paramétereket mutató integrált erősítőre utalnak, amely többre képes, mint a gyári adatok.

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció