Menu

Cart
A+ A A-

Elac Carina FS247.4 bemutató - i-fidelity

Az influenszer

 

A Carina széria a gyártó 240-es sorozatának koncepcióját hivatott folytatni, sőt tovább fejleszteni. A cél elérése érdekében az Elac sokkal többet tett, mint bárki gondolná, nem csak új néven illette a régi bevált módszereket, hanem az alapoktól újra tervezte az egészet. Az i-fidelity utána járt, hogy a Carina FS247.4 megfelel-e a magas elvárásoknak.

Tökéletesen megalapozott a kijelentés, hogy nagyon kevés gyártó fejlődött annyit az elmúlt négy évben, mint az Elac. Engedjenek meg egy rövid visszaemlékezést. Kielben mindig is hosszú volt a termékciklus, ráadásul a tervezés szempontjából rendkívül konzervatív elveket vallottak. Nem igazán koncentráltak soha a magas eladási darabszámokat biztosító szegmensre, mivel azok csak részben, vagy egyáltalán nem felelnek meg az audiofil elvárásoknak. Aztán egyszer csak jött egy hirtelen változás. Megjelentek a Discovery elektronikák, a Miracord lemezjátszók újra éledtek, és szerződést kötöttek Andrew Jones-sal, hogy a belépő kategóriás hangfalak piaci szegmensébe tervezzen nekik sorozatokat.

Andrew Jones, akit a tervezési szféra ár-érték arány egyik szakértőjének tartanak, megálmodta a Debut sorozatot, ami rendkívül versenyképesnek bizonyult az 1000 Euro alatti kategóriában. A sikereken felbuzdulva megjelent a Debut 2.0, majd a Debut Reference széria, valamint az Uni-Fi sorozat, ami már szintén a második generációnál tart.

Hogy teljes legyen a kép az Elac száguldásáról, tudni kell, hogy 2016 óta a belépő kategóriákon kívül megjelentek a Concentro, a Navis és a Vela szériák. Érdekes lesz látni, hogy mikor engednek majd a felelősök legalább szusszanásnyi időt maguknak. Talán a Carina széria jelzés értékű lehet, mivel ez a 240-es sorozat negyedik generációja. A kínálatot elnézve várható lehet a 260-as, és 300-as megújítása is. Jelenleg egy a biztos, a 2015-ben bemutatott 240.3 sorozathoz képest a változás jelentős. A Carina egyáltalán nem hasonlít az előd modellekre.

A Carina kabinet kialakítása elegáns vonalvezetésű, a modern elvárásoknak megfelelő a megjelenése. Egymás mellé téve az elődöt és az utódot, nyilvánvaló, hogy a korábbi design bizony igencsak beporosodott. Az Elac hagyott időt a piacnak, hogy megszokja a változást, mert az előd modellek egy ideig elérhetők voltak. Ehhez közrejátszott az is, hogy az újoncok bár kicsit magasabbak árban, de még mindig a célzott legnépszerűbb árkategóriába tartoznak. A régebbi széria két monitort, és két állót tartalmazott a center mellett, a megújult kínálatban egy monitor, és egy álló található – legalábbis egyenlőre. Multi csatornás rendszer kiépítéséhez ha szükséges, együtt alkalmazhatók, mert a hangzás világuk, és a hangszóró készletük hasonló.

Az új sorozat szatén fehér és fekete színben rendelhető. A króm színű vékony díszítő gyűrűk mindkét színben változatlanul jelen vannak. A megjelenés stílusváltása olyan jól sikerült, hogy külön dicséretet érdemel. A változó sugarú membránok a ház színét viselik, és biztos vagyok abban, hogy ezt látva senkinek nem hiányzik a régi megjelenés. Az MDF kabinet trapéz alaprajza nem csak a megjelenést teszi szebbé, hanem mivel nincs belső párhuzamos felületük, az állóhullámok kialakulását is megakadályozzák. Merevítő bordák teszik stabillá a felépítést. A kissé ívelt membrán felületek és a besüllyesztett magas sugárzó is a széles iránykarakterisztikát támogatja. A magas sugárzó az Elac által tovább fejlesztett Air Motion Transformer, amelyet a JET5-tel ellentétben Kínában gyártanak. A Carina magasát Kielben fejlesztették, és speciális hajtogatású membránt tartalmaz.

A rendszer általános bemutatása:

A közép és mélytartomány lesugárzás módja Rolf Janke fejlesztési vezető 1990-es évek közepén kifejlesztett koncepcióját követi. A változó ívű membránoknak erőteljes mágnes motorukkal le kell tudniuk úgy a mély, mint a középtartomány spektrumát sugározni. Mivel mindössze 15 centi áll rendelkezésre, különben elveszne a magas karcsú megjelenés, nagylöketű hangszórók kellenek, amelyek jól szellőznek, és az átlagnál nagyobb a lengő cséve átmérő. Az új membrán alumínium kompozit, és sima a felülete – az Elac itt búcsút intett a sok éve alkalmazott XR technológiától. A 2,5-utas rendszer két mélyközepe 250 Hz-ig együtt dolgozik. Ezen túl csak a felső kap egy lágyan szűrt közép tartományt, és tovább megy 2,5 kHz-ig, ahol a magas sugárzó folytatja.

A két mélyközép külön kamrában dolgozik, amelyet két kivezető nyílás csatol ki. Ahelyett, hogy a normál megoldást választotta volna, Andrew Jones igazán különleges port elrendezést alkalmaz. Az egyik kivezető nyílás a hátlapon található, de a másik lefelé mutat a kabinet alján. Ennek a megoldásnak azt kell szolgálnia, hogy kevésbé legyen érzékeny a hangfal a falhoz közeli beállításra. A 30 négyzetméteres szobámban a fél méteres távolság sem okozott problémát, teljesen kiegyensúlyozott maradt a hangja.

A kabinet alsó részén lévő fém keret egészen a hátlap csatlakozó panel aljáig folytatódik. A padló profil vízszintes, amit erősen rögzítettek a hangfal testhez. A hangfal alsó része enyhén emelkedik hátrafelé. Ennek az a szerepe, hogy az alsó szellőztető nyílásnak nagyobb legyen a helye. A tüskék masszívak és állítható magasságúak. A hegyes végük alá a korongokat tartozékként adják. A masszív bemeneti csatlakozások lehetővé teszik a kettős kábelezés, vagy kettős erősítés mód használatát. A csatlakozási pontokat aranyozott lemezek kötik össze. Ez dicséretes megoldás, de megfontolandó lehet jó minőségű kábelekkel helyettesíteni őket.

A hangzás:

Az FS247.4 nem nevezhető kritikusnak, de azonnal megmutatja a jó és a még jobb közötti különbséget úgy a hangszóró kábelben, mint a vezérlő elektronikában. Mielőtt kritikusan hallgatni kezdtem volna, néhány napig járattam. Jehnny Beth aki többek között a poszt-punk Savages együttes frontembere is volt, To Love Is To Live című szerzeményével kezdtem. Első szólólemezén a francia énekesnő többféle stílust is bemutat az indie-rocktól az elektro-punkon át az avantgarde-pop-ig. Ez utóbbit valószínűleg Flood hozhatta magával, aki korábban a New Order-rel és a Depeche Mode-dal is dolgozott. A hang szinte nyugodt a szisztematikusan kialakított káoszhoz képest. A To Love Is To Live olyan album, ami nagyon különc hangzásvilágával gondolkodtatja el a hallgatót. Az FS247.4-en keresztül jó volt hallgatni, könnyedén követte a folyamatos tempóváltásokat, fenntartotta az áttekinthetőséget, szépen összeillesztette a kirakós darabjait. Nem csökkent a lelkesedése a karakteres mélytartománnyal játszott dalok esetében sem. A Human című felvétel lenyűgözően bizonyítja a robbanékonyságát. A dobok megfelelően rúgnak, a nagybőgő a saját hangján szólal meg, a basszusgitár megkapja a kellő tömörséget. Ugyanakkor rendkívüli pontossággal szólaltatja meg a furcsa stílus felső tartományát is.

Kari Bremmes Spor című szerzeménye számomra örök sláger. Mikor megszólalt a dal első néhány üteme, a gerincemen borzongás futott végig. A jellegzetes ritmust finom visszhanggal játsszák. A szintetizátor futamai ködszerűen terjednek a térben betöltve a szobát. A vokális részeken sem takarékoskodtak a visszhanggal annak ellenére, hogy Kari Brennes hangjának nincs szüksége „támogatásra”. Az FS247.4 ezüst tálcán kínálja a háttér effektekkel együtt, és pontosan fonódik össze a dallammal, meg a visszhangokkal.

A kiterjedt elrendezés pontossága tovább folytatódik Boris Blank munkájának bemutatása során is. A Yello Touch albumon a hang messze túlmutat a hallgatási pozíción. Magával ragadó térélmény 2-csatornán. Itt kiderül néhány újabb hangzásbeli jellegzetesség. A végső benyomást ugyan kicsit enyhíti, de ennek ellenére hiteles a bemutatás mód. A hangsúly a hitelességen van, mivel az FS247.4 sikeres influenszerként az effektek minden varázsát meg tudja jeleníteni a színpad ábrázolásban.

Alexander Chapman Campbell zeneszerző és zongoraművész mesterművet alkotott a tavaly megjelent Contemplations albumán. A dallam ívekben, könnyedén áramlik, ami szépen összehozza az ellentéteket az egyes motívumok között. Az FS247.4 a megfelelő érzékenységgel kezeli ezeket, elkapja a ritmust és a hangsúlyokat, könnyedén követi a mondanivalót. Ugyanakkor a hangszer testet élénken ábrázolja, abszolút fókuszáltsága kimeríthetetlen hangszínpalettát kínál, még a legfinomabb részletek esetében is. Csak gratulálni tudok, a Carina FS247.4 különleges képességeivel valós módon mutatja be ezeket az igényes, légies kompozíciókat.

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció