Menu

Cart
A+ A A-

Sonus faber Sonetto VIII - Hometheaterhifi bemutató

 

Sonus faber Sonetto VIII annak ellenére, hogy a gyártó belépő kategóriája, újra és újra meglep. A megjelenése és a bemutató minősége legalább olyan jó, ha nem jobb, mint bármely más általam hallgatott más típusé.

Bár hasonló teljesítményt el lehet érni kevesebb pénzért, a Sonetto VIII egyedülálló módon kombinálja a stílust a minőséggel, és a teljesítménnyel. A hangfalakat Olaszországban építik, ami ritka dolog napjaink „Made in China” stílusú gyártás világában. Nagyok, nehezek, és impozánsak főleg a közepes szobában. Három kivitelben rendelhető: fehér, fekete és dió színben gyártják, ezért minden lakó környezetben jól mutatnak.

 

 

Erények:

· Egyike a legszebb nálam megfordult hangfalaknak

· Legalább olyan jól szól, mint ahogy kinéz

· Ügyelni kell arra, hogy meg ne karcolja a kemény padlót

· Hatékony lefelé mutató kicsatoló cső

· Kiegyensúlyozott részlet gazdag hang a teljes tartományon

Bevezetés:

Az egyik szomszédom, (nálam sokkal jobban áll anyagilag) autó gyűjtő. A gyűjteménye ékköve az olasz Maserati Quattroporte sport sedan. Az autó nem csak a teljesítményével, de a luxus érzésével is lenyűgözött. Ha a Sonetto VIII autó lenne, olyan lenne, mint egy Maserati. Ezek a hangfalak is a teljesítmény és a luxus érzetét keltik. Beszéljünk elsőként a bemutatás módjáról, hiszen mindenkit ez érdekel a leginkább. A Sonetto VIII hangja nagyon kiegyenlített. Nincs jól meghatározható kiemelése, és nem tapasztalható elfedés sehol az átvitelben. Mikor behunyja a szemeit, úgy érzi, mintha egy kimagasló minőségű angol hangfal szólna amerikai „új angol” stílusban. Három érzés mondatja ezt velem – a dinamika, a mélyek és a magas tartomány bemutatás módja.

 

 

Néhány népszerű, méregdrága fém dómmal szerelt angol hangfallal (szándékosan nem írok nevet) ellentétben a Sonetto nem ad olyan csillogást a magas tartományhoz, amely egy idő után fárasztóvá válik. Ehelyett a Sonus hangja kiterjedt, világos, áttekinthető, és finom. Minden harsány durvaságot nélkülöz. Az, hogy mélytartomány néhány napos bejáratás után a három woofernek köszönhetően 38 Hz alá megy a -3 dB mérési ponton (gyári specifikáció) hihető adat. Én hallgattam mélysugárzóval kiegészítve, és anélkül is, de végül jobban tetszett a hang aktív mély nélkül. A döntés az Ön kezében van. A Sonusok dinamikája attól függ, hogy milyen erősítőt használ. Nekem az Emotiva PA-1 D-osztályú erősítő alkalmazása mellett mutatta a legnagyobb dinamikát.

A felépítés:

 

 

Első ránézésre a Sonetto VIII zárt doboznak tűnhet, de nem az. A kicsatoló cső a kabinet alján található, és a lábazat biztosítja a port szabad légzését. A bemutató időtartama alatt soha nem tapasztaltam cső turbulancia hangot, még a 30 Hz tartomány környékén sem. A három alumínium membrán bőven elegendő arra, hogy akár egy tényleg nagy méretű szobát is be tudjon zenélni.

 

 

 

A kicsatoló csőbe belenézve láthatóvá válnak a vastag huzalból készült tekercsek a keresztváltóban. A Sonus faber nem spórolt ki semmit.

 

 

A középsugárzó membránja papír pép, amit merevítő anyagokkal kevertek. Kezdetben tartottam attól, hogy a papír kihallatszik majd a bemutatóból, de kellemes meglepetés volt az, ahogy beilleszkedett a mély és magas tartományba. A közép sugárzó természetesen saját kamrában foglal helyet, hogy ne zavarja a mélysugárzók által keltett erőteljes belső hullám. A magas lehet az egyik legnagyobb meglepetés a Sonetto VIII-ban. Amikor megláttam a nagy méretét, azt hittem, hogy nagyon erőteljes lesz a magas tartomány, de szerencsére nem ezt tapasztaltam. A membrán előtti diffúzor gondoskodik arról, hogy a felső tartomány tiszta és jól hallható legyen tengely irányban, de akár azon kívül is.

 

 

 

A bemenet csatlakozások magas minőségűek, és lapokkal vannak összekötve, ami az egy kábeles, vagy az összekötők kivétele után a kettős kábelezés módot is támogatják. Kipróbáltam kettős kábelezéssel is, de nem tapasztaltam jelentős különbséget. A fémszínű csatlakozók műanyag hüvelyekbe vannak építve. Ezeknek piros vagy fekete színe jelzi a polaritást. Bevallom, amikor a hangfal mögé behajolva csináltam a csatlakoztatást, nekem kis nehézséget okozott az azonosítás. Javaslatot tettem a gyártónak, hogy szélesebb, jobban látható műanyag korongok beépítésével könnyebbé tehetnék a megkülönböztetést. Ettől eltekintve semmi más gondom nincs a csatlakozásokkal.

 

 

A kabinet felső része és formája szintén említésre méltó. A középen két oldalon kiszélesedő, majd hátra felé keskenyedő forma különleges. A külső része elegáns dió furnérral borított. Bár fehér és fekete színekben is rendelhető, nekem a dió a nyerő. A stílusos megjelenéséhez elég nagy súlya is van. Nekem belefájdult a csuklóm a mozgatásába.A fedél valódi bőr borításában a Sonus faber logo látható

A setup:

A Sonus faber Sonetto VIII nem egy vagy két, de három dobozba csomagolva érkezett hozzám. Ez azt mutatja, hogy asz olasz szállító cégek nem bánnak olyan kesztyűs kézzel a nagy és nehéz csomagokkal, mint az amerikai partnereik. És bár a legkülső dobozon láttam némi sérülést, maga a hangfal teljesen hibátlan állapotban vészelte át az utazást.

 

 

Mikor nekiláttam felállítani a hangfalakat, ért némi csalódás. Először is, a Sonus faber tüskékkel oldja meg a padlótól való leválasztást, ami csak a szőnyeg burkolaton működik jól. A tüskék, és a szélesebb alátámasztás feltétlenül szükséges ahhoz, hogy a megfelelő hely biztosítva legyen az alsó kicsatoló nyílás számára. A gyártó egyetlen megoldása az a kemény padlós szobára, hogy ad egy kb. 1,5 hüvelyk átmérőjű fém korongot, amelynek közepén kis bemélyedés van, ebbe illeszkednek a tüskék hegyei. A korongok padló felőli oldalára gumi lap van ragasztva. A bemutató során mikor beszéltem a gyártóval, azt a javaslatot kaptam, hogy tegyek újságot vagy szalvétát a korongok alá addig, amíg mozgatni szükséges az egységeket az optimális pozíció megtalálásához. Miután megvan az ideális hely, távolítsa el az újságot, és állítsa be a magasságot a lábak elforgatásával úgy, hogy a magas sugárzó pontosan a fülére mutasson. Ezzel kapcsolatosan csak annyi fejlesztési javaslatom lenne, hogy használjon viaszos papírt, az jobban csúszik a padlón. A kis korongok elhelyezése nem egyszerű. Elég nehéz őket úgy pozícionálni, hogy a tüske pontosan bele találjon a kis mélyedésbe. Ha a világítás nem tökéletes, ez bizony komoly kihívás.

 

 

Tovább nehezítheti a dolgot, ha a padló egyenetlen (mint például az én régi építésű házamban). Szerettem volna, ha a Sonus adott volna teflon, vagy gumi lábakat, amelyekkel kemény padlón is fel lehetne őket állítani. Ennek hiányában a képen látható teflon bútor csúsztatót használtam. Ezek ugyan nem túl vonzók, de a padlóm sértetlen maradt.

 

 

A gyártó mágneses rögzítésű rácsokat ad a hangfalakhoz, amik jól jönnek, ha kisgyermek, vagy háziállat van a lakásban.

A meghallgatás:

Liszt Ferenc Totentanz

Ez a zene kiváló a dinamika tesztelésére minden hangfal típuson. A réz fúvósok fortissimoi hangosak, és a zongora piano futamai lágyak. A Sonetto VIII kiválóan szólaltatta meg mindkettőt anélkül, hogy a hangerő szabályzóhoz kellett volna nyúlnom. Kevésbé jó hangfalakon általában növelnem kell a hangerőt ahhoz, hogy a futamok halkabb részletei hallhatók legyenek.

A Sonetto esetében nem kellett tekergetnem a hangerőt, hogy együtt élvezhessem a halk zongora szólókat, és van akkora ereje, hogy torzítás nélkül kezelje a réz fúvósok, meg a dobok hangos belépőit.

A Boston Symphony Orchestra (Seiji Ozawa vezényel, Krystian Zimerman zongorázik) a Deutsche Grammophon felvételén kortárs módon szólal meg, de az előadás stílusa koránt sem olyan jó, mint Fritz Reiner és a Chicago Symphony (Byron Janis zongorázik) RCA Victor Living Stereo jelzésű The Reiner Sound CD lemezről hallgatva. Ez a hihetetlen zenei darab képes megmutatni a rendszerének dinamikus határait. Egyike a kedvenc felvételeimnek! Ha egyszer sikerül majd élőben meghallgatni, boldogan halok majd meg.

Isaac Albéniz: Asturias

A felvétel nem csak arra jó, hogy megítélje általa az akusztikus gitár hangját, de arra is kiváló, hogy jellemezze egy hangfal akusztikus teljesítményét. Hol szól a gitár? Mindkét hangfalon, szabad téren? Esetleg zárt helyen játszik csillapított környezetben?

Hallható ahogy a gitáros ujja megcsúszik az alsó három húron? Ezek a részletek a legtöbb hangfalon elvesznek, de a Sonetto kiválóan megmutatta mindet. Ennek a részletgazdagságnak tulajdonítható, hogy a Sonus fabert nagy teljesítményű hangfalnak tartom. Egyáltalán nem számítottam ennyi apró részletre figyelembe véve, hogy semmiféle egzotikus anyagot nem alkalmaztak a gyártás során (gondolok például arra, hogy papír középsugárzója van a kerámia, vagy fém helyett, illetve a lágy dómot használták a ribbon helyett). Ez elképesztő! Nézzék el nekem, én egy New Orleans Saints rajongó vagyok…

A részletgazdagság az egyik dolog ami meglepett a bemutató során. Lehet egy hagyományos felépítésű hangfal olyan gyors, mint például egy elektrosztatikus panel? Nos, nem – de nincs olyan elektrosztatikus hangfal, amely olyan elképesztő dinamikával szólalna meg, mint ez a Sonus faber. Ezzel együtt bár kicsit lassabb, mint egy elektrosztatikus, a Sonettonak még mindig van elegendő sebessége ahhoz, hogy gyorsabb legyen sok más normál membrán-dóm magas kombinációval épített hangfalnál.

A sebesség természetesen nagyban függ az alkalmazott erősítőtől is. Mikor például a hangfalat az AVR erősítőmhöz csatlakoztattam, ez jelentősen lecsökkent. Nem szólt azzal sem rosszul, de a sebesség és a dinamika nagy része elmaradt, inkább a realitások kerültek előtérbe. A legjobbat ezen a téren az Emotiva PA-1 monoblokk erősítőkkel mutatta, ez volt az, ami kihozta a hangfalban rejlő összes potenciált.

Tovább fokozható volt az élvezet, mikor a Schiit Audio Freya csöves előerősítőn keresztül hallgattam az akusztikus gitár hangját. Extra levegősséget és színt adott a hangnak (a részletgazdagság csökkentése mellett). Ám sajnos tökéletes előerősítő sem létezik..

Dave Burbeck Quartet: Blue rondo a la Turk

A Dave Burbeck Quartet újra kevert felvétele valódi örömzene. Igazi gyengém a Blue Rondo a la Turk. Egyes hangfalak elhomályosítják a gyors zongora futamokat. Néhány hangfal képtelen reprodukálni az akusztikus basszus részeket. Megint más hangfalak nem tudják elkapni a cintányérok csillogását. Ám a Sonetto VIII mindegyiket tudta. Eddig ez volt az egyetlen hangfal, ami erre képes volt.

Sokkal jobban élveztem a Sonus fabereken ezt a muzsikát, mint bármely más hangfalon amin valaha kipróbáltam. A feleségem is bejött a nappaliba, és leült mellém hallgatni. Ez rendkívül ritka eset, csak akkor fordul elő, ha a zene is tetszik neki, és az valóban jól is szól a rendszeren.

Ahhoz, hogy a felvételből mindent kihozzak, az Emotiva Stealth DC-1 DAC előerősítő kimenetét szimmetrikus kábelekkel, direkt módon csatlakoztattam a végfokokhoz.

Allen Toussaint: Cast Your Fate to the Wind

Ha a jazz pörögni kezd, nehéz leállítani! Alan Toussaint késői felvétele a Cast Your Fate to the Wind. Szeretem a Vince Guaraldi Trio verziót is, de a The Saint of New Orleans verzióban több az érzelem. Ha pedig még soha nem hallotta, javaslom Toussaint St. James Infirmary felvételét.

Szerettem volna odafigyelni a basszusgitárra, és a zongora valóságosságára, de annyira élveztem a bemutatót, hogy elfeledkeztem az analizálásról. Annyira zeneien szólt, hogy a Sonus faber elcsábított a részletektől, és csak a muzsikát hallgattam. Ez igen nagy dicséret, valódi tisztelgés a Sonetto VIII előtt.

Padú Del Caribe: Un Fiesta Anima

Igazi szeretem, vagy nem szeretem zene. Rengeteg részlet rejtőzik a muzsikában. Vannak, akik azonnal ráhangolódnak, de akadnak olyanok is, akik az első néhány másodperc után kikapcsolják. A döntés az Ön kezében van, de a felvételt jó volt a Sonettokon hallgatni.

Az ütősök és a háttér ritmusa csodálatos, a zongora valósághű. Ha kevésbé jó hangfalon hallgatja, esetleg fejfájást okoz!

Dead Can Dance: Yulunga

Ez egy igazi régiség. Azért szeretem a felvételt, mert a vokál és az ütős mélyen hátul szólal meg. Mikor a dob beüt, a hullámok középről a színpad széle felé indulnak meg, így a szobám olyanná válik mint az óceán partja. Azok a hangfalak, amelyek nem mennek elég mélyre, nehezen boldogulnak vele.

Annak ellenére, hogy a gyári adat szerint a Sonetto VIII -3 dB pontja 38 Hz-en van, úgy tűnik hatékony még a 30 Hz környékén is. Mélysugárzó nélkül hallgatva a Sonust a Spirit Dance nagyon jól szólt a szobámban

És mivel biztos vagyok benne, hogy meg fogják kérdezni, melyik hangfal volt az, ami felülmúlta a mélytartományban a Sonetto VIII-at, hát előre megmondom: Az Emotiva T2, de ez sem tudta egyértelműen lemosni…

 

 

Ha a Sonetto hangfalakból körülölelő hangrendszert akar építeni, a Sonus faber center, háttér, és mélysugárzóval is tud szolgálni

Mérési eredmények:

 

 

 

 

Összefoglalás:

A Sonus faber Sonetto VIII hangfalak bár nem olcsók, azt mondom, hogy nincs más olyan típus, amely ilyen mértékben ötvözi magában a luxus megjelenést a csodálatos minőségű bemutatóval

Szerettem benne:

  • Talán az egyik legszebb hangfal, ami a szobámban valaha járt
  • Lágy, dinamikus széles erőteljes hang, meghökkentő mennyiségű részlettel
  • A valódi bőr fedél berakás kiválóan illik a megjelenéséhez
  • Vizuális megjelenése örvendetesen magas házastársi faktorral ruházza fel
  • Gondos csomagolás, ami a szállítási sérülésektől meg tudja védeni

Szeretném benne látni:

  • Puha lábak, amelyek a kemény padlót is kímélik
  • Egyértelműbb bemeneti csatlakozás jelölés a könnyebb polaritás azonosítás érdekében

 

 

Ugyan én nem tudok megengedni magamnak olyan autót, mint a szomszédom Maserati-ja, viszont a Sonus faber Sonetto VIII hangfalakkal kapcsolatban valami hasonló luxus érzet töltött el. Ha Ön abba a vársárlói csoportba tartozik, amely számára a 6.499 dolláros ár már kihívást jelent, tudnia kell, hogy 10 ezer dollár alatt ilyen hangot én még soha nem hallottam.

Ugyanakkor tudnia kell, hogy a Sonetto van annyira jó, hogy megmutatja az elektronika hiányosságait. Nem minden erősítőn mutat jót, mert meg sem próbálja fényezni a hangot. Pontos minden szempontból. Ha például egy AVR erősítővel próbálja meghajtani őket, soha nem derül majd ki, hogy mire képesek, csak elpazarolt pénz lesz a megvásárlásuk. Adja meg nekik ami jár, és meg fog döbbenni a hallottakon.

Jól példázza azt, hogy egy kiváló minőségű front hangfalnak nem kell megfizethetetlenül drágának lennie. Ha az árakat le akarja szállítani a sztratoszférából, itt a kedvező alkalom.

 

Forrás: Audiophile-szalon.hu

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció